diefstal(on)bestendigheid van sloten

Yannik

Rookie
7 sep 2004
15
0
Brussel
Gegroet aan allen,

Heeft hier iemand ervaring met de diefstal(on)bestendigheid van een of
ander slot?
Ik sta voor de keuze, ketting, beugel en 'anker' om deze aan vast te
hangen.
Ik zie dat ABUS zijn nieuwe kettingen even sterk noemt als haar
sterkste beugels. Kettingen hebben het voordeel gemakelijker ergens
rond te geraken en zeker die met een 'oog' aan een zijde en een beugel
of schijfslot aan de andere kant. Door dat oog haal je de andere kant
van de ketting(vormt een lus) en zo moet de afstand tussen anker en
motor slechts enkel afgelegd worden.
Met de beugel van mijn fiets heb ik het soms moeilijk om deze aan een
ankerplaats te hechten, een motor zal nog moeilijker in kleine hoekjes
te wringen zijn.
Ik heb dus een voorkeur voor een ketting, maar kies ik nu beter een
klasieke (met klasering 25 bij ABUS) of zo één met een lus die extra
rijkwijte heeft(maar slechts klasering 15 of 20 heeft)?
Ik ken niemand die zijn slot met braaksporen heeft teruggevonden
zonder dat er diefstal was
Aan een GSF zit niet veel plaats om een slot aan vast te maken, dus
rond de voorband of aan de schijf. Maar is een voorwiel niet te
gemakkelijk los te koppelen? Ik heb al veel alleenstaande
fietsvoorwielen gezien maar nog geen motorvoorwielen.
eigenlijke vraag, wat primeert? sterkte van het slot of het gemak van
het slot om de motor te kunnen verankeren?

Ik heb het over volgende soorten van produkten
Granit Power 58/140HB100 + 12KS120 Black Loop /lus met beugel
Granit Extreme 59 /beugel
Granit Extreme Plus 59 /ketting
Granit Extreme 69+12KS120 Black Loop /lus met schijfslot
Victory Chain 39/9 MKS /lus met schijfslot
op www.abus.de

Nog wat verder gezocht op 't forum en misschien toch beter een beugel
http://www.motorgestolen.com/applications/nieuws/nieuws.asp?action=toon&nieuwsid=22
iemand een recentere lijst met de nieuwe kettingen in?

Yannik
 
We kunnen er meschien een POLL aan weiden?
Wie is zen motor al eens gestolen die beveiligd was met:
0- NOOIT
1- Ketting
2- Schijfrem
3- Ketting rond paal (oid)
4- Alarm
5- Enkel stuurslot
6- 10000volt+pitbull

Ikzelf: nooit!
 
twee nummers terug stond er een heel testverslag van zowat alle verkrijgbare sloten in de promotor, moet je die proberen op te snorkelen. abus kwam geloof ik met bijna alle sloten als beste eruit, kryptonite niet zo geweldig goed.
 
Het goede gebruik van een ketting of beugelslot is het allerbelangrijkste.
Dus en vastzetten en steeds gebruiken.
Keuze laten afhangen van meeneemmogelijkheid op je motor en waar wat aan vast te zetten. Suk6
 
We kunnen er meschien een POLL aan weiden?
Wie is zen motor al eens gestolen die beveiligd was met:
0- NOOIT
1- Ketting
2- Schijfrem
3- Ketting rond paal (oid)
4- Alarm
5- Enkel stuurslot
6- 10000volt+pitbull

Ikzelf: nooit!

mijn eerste ( gsx750es ) is binnen 2 maanden gestolen terwijl hij alleen op stuurslot stond( ssshhhht niet tegen de verzekering doorvertellen ) was een oud barrel,

daarna kocht ik een gpz600 in onderdelen van dat geld, die is later ook gestolen met alleen stuurslot. geen alarm, stond al weken stil door kapotte motor. ze hebben hem tegen een boom geparkeerd, en lieten hem toen maar staan. ik hoop dat ze erop zaten toen dat gebeurde. verzekering deed erg moeilijk, maar kreeg wel geld uiteindelijk, weliswaar niet al te veel.

daarna had ik er altijd alarm op zitten, en nooit meer gestolen, ze staan nog steeds regelmatig alleen op stuurslot.

groet Wuf
 
Ik heb een schijfrem slot met alarm in van xena www.xenasecurity.com als iemand mn motor aanraakt krijgen ze geloei terug, niet extreem luid maar genoeg om duidelijk te maken dat de dief maar een andere motort moet zoeken :)

kostte 50 euro

als je daarmee je schijf naar de kloten helpt, kost het wel iets meer, daarom gebruik ik het niet. ik vergeet hem er nogal eens af te halen, en een compleet achterwiel kan daar iets beter tegen, al is het nog niet goed hoor.
nu zweer ik wat meer bij een alarm dat er automatisch opgaat, en niets kapot maakt als het eens per ongeluk afgaat( om 7 uur sochtends bijv )

overigens is de sleutel ook erg van belang, sommige sleutels zijn moeilijk na te maken, sommige heel eenvoudig. dus niet alleen kijken naar hoe sterk ze zijn, maar vooral ook naar de sleutel. en laat je daarover uitvoerig informeren.
 
reeds bedankt voor de reacties,
goed idee zo een poll, maar hoe start je zo iets op?

Thuis kan de motor nog niet binnen en als ik dan weg ben wil ik hem ook beveiligen tegen optillen (alarm dus iets minder efficient, woon afgelegen).

Hoe snel is een voor of achtervelg er eigenlijk uit?

Iemand idee van alternatieve en goede merken, Kryptonite kost in de USA een fractie van wat ze hier kosten :( en zijn samen met ABUS toch redelijk duur.

Yannik
 
Je zit niet alleen met de snelheid van het werwijderen van het wiel maar ook met het gewicht, een motorfiets is effe wat zwaarder dan een fietsje. Maar als je goede sloten zoekt www.stichtingart.nl.Ik heb een Magnum kettingslot en dat bevalt tot nu toe prima
 
Omdat mijn Abus slot volgens stichting ART een 2+ had ipv een 4+ kon ik een nieuw slot kopen bij het afsluiten van mijn nieuwe verzekering.

Ik heb dus nog een ART 2+ slot liggen voor weinig. In Amsterdam. En ik stuur niks op.
 
als je daarmee je schijf naar de kloten helpt, kost het wel iets meer, daarom gebruik ik het niet. ik vergeet hem er nogal eens af te halen, en een compleet achterwiel kan daar iets beter tegen, al is het nog niet goed hoor.
nu zweer ik wat meer bij een alarm dat er automatisch opgaat, en niets kapot maakt als het eens per ongeluk afgaat( om 7 uur sochtends bijv )

overigens is de sleutel ook erg van belang, sommige sleutels zijn moeilijk na te maken, sommige heel eenvoudig. dus niet alleen kijken naar hoe sterk ze zijn, maar vooral ook naar de sleutel. en laat je daarover uitvoerig informeren.


denk even na, het alarm reageert op trillingen/beweging. vanaf je op de motor stapt of start dan begint de sirene te loeien en weet je dat je iets vegeten bent .. :)
 
wat voor slot is het? beugel ketting of schijf?
Een Abus kettingslot waarbij het slot aan de uiteinden van de ketting vastzitten. Ketting zelf is dacht ik 120cm lang, dus genoeg om door een wiel en om een paal te gaan. Was een slot van meer dan tweehonderd gulden en werd slechts sporadisch gebruikt - ik vond mijn schijfremslot handiger. Je mag em ophalen voor 50 euro.
 
352471078583500.jpg

Geen idee, maar is dit wat? O-)
 
Wat dat is?


Dat is een mooie vrouw(althans een lekker lichaam) aan voorzover te zien een mooie motor.
Zo'n slot ga ik zodra ik een motor heb ook kopen,enigste nadeel is dat het af en toe moet eten, en dat je er wat mee moet spelen 8-) 0-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan