Diefstal risico cruisemotoren

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Lees ik van de week dat iemand zijn Dragstar gestolen is. Balen zeg! Ik heb er zelf ook een. Wat de verzekering al niet eist voor de veiligheid van de motor! Maar goed dat heb je er wel voor over. Hoe krijgt men het voor elkaar om tóch zo\'n zware machine (ongeveer 300 kg) te stelen en hoe vaak komt het voor en bij welk type motor? Zijn daar statistieken van?

Ton
 
Statistieken ken ik zo niet, maar ik weet wel dat als iemand de motor echt wil meenemen, dat het dan best te doen is. Ook al zitten er aardig wat sloten op.
 
Mja, lastige is natuurlijk dat eenmaal je iets doorhebt je\'t makkelijk kan doen.
Dus zo\'n echte crimineel gaat rustig thuis wat zitten oefenen en bijscholen tot ie\'t wat goed kan en dan is op paar minuten max je fiets verdwenen als ie\'t in de praktijd doet :(
 
Ik kots van dat soort gasten! :r

Je hebt met je poten van andermans spullen
af te blijven!

Misschien kunnen we een MF-knokploeg beginnen.
Beetje voor eigen rechter spelen :+
 
Al met al weet ik nog niks over het feit of cruiser motoren meer of minder risico lopen dan bijvoorbeeld wegmotoren of welke type motor dan ook. Werken er geen motorrijders bij verzekeringsmaatschappijen? Ben het overigens met iedereen eens dat de normen en waarden vandaag de dag niet veel meer betekenen ;(
 
Volgens mij lopen alleen Harley\'s en de populaire sportfietsen een verhoogde kans, weinig mensen gehoort van wie hun intruder magna of whatever gestolen was.
 
Volgens mij lopen alleen Harley\'s en de populaire sportfietsen een verhoogde kans, weinig mensen gehoort van wie hun intruder magna of whatever gestolen was.


Yep! En soms heel soms wordt er tijdens een meeting ook nog wel\'es de moeite genomen om accessoires of onderdelen van de motor af te jatten! :( Tegenwoordig hoef je je eigenlijk nergens meer over te verbazen. :?
Gewoonweg klote. En vaak zijn het niet eens de motorrijders maar het schorem dat het jatten niet kan laten! Grrrrrrr.... :r
 
Lees ik van de week dat iemand zijn Dragstar gestolen is. Balen zeg! Ik heb er zelf ook een. Wat de verzekering al niet eist voor de veiligheid van de motor! Maar goed dat heb je er wel voor over. Hoe krijgt men het voor elkaar om tóch zo\'n zware machine (ongeveer 300 kg) te stelen en hoe vaak komt het voor en bij welk type motor? Zijn daar statistieken van?

Die \'zo zware machine\' heb je met 4 man zo achterin een busje... Zowiezo je fiets dus altijd \'vast\' leggen, zodat ze op z\'n minst 10 seconden moeite hebben het slot te mollen.
 
Volgens mij lopen alleen Harley\'s en de populaire sportfietsen een verhoogde kans

idd, denk aan splinternieuwe nieuwe japanse sportfietsen, BMW\'s en Harley\'s.

Betekend niet dat je fiets niet gestolen kan worden als hij niet in die categorie valt... \ '(
 
Nog nooit gehoord dat een BMW motorfiets gestolen is, dieven hebben ook smaak }) })

Flame! :P

Maar ze jatten alles als ze de kans krijgen :(
Van mij is zelfs een fiets gejat waar geen trappers op zaten :j Jat dan gvd een fiets waar je ook op kunt fietsen! |(
 
Há, hier een reactie van een gerenomeerd motorblad. Ik heb de vraag ook daar gedropt. Het antwoord komt god overeen met jullie ervaringen.
\"De meest gevoelige motor voor diefstal is een Harley. Daarna volgt de Honda CBR 600. Per jaar worden in NL zo\'n 1200 motoren gestolen. Op een bestand van 445000 valt dat nog wel mee. Een goed (art-gekeurd) motorslot biedt voldoende soelaas, maar als de dief echt wil, dan ben je je motor kwijt.\"
Geen top 10 of zo helaas. Ik zal nog wel eens informeren bij verzekeringsmaatschappijen. Jullie lezen het nog wel.
 
onthoofd.gif


So you have stolen a bike?
Don\'t you ever ever do that again!!
W\'ll make sure you won\'t.
 
Op maandag 17 december 2001 21:00 schreef Johnv het volgende:
Volgens mij lopen alleen Harley's en de populaire sportfietsen een verhoogde kans, weinig mensen gehoort van wie hun intruder magna of whatever gestolen was.

dit is omdat de oud ijzer prijs tegenwoordig aardig hoog is (plastic brengt nix op) }) }) })
 
Op het moment dat je motor niet verankert aan de wereld is, kan iedere randebiel hem zo meenemen. Een van de populairste methode's is gewoon de motor op een scateboard rijden en weg zijn ze.

Kheb hier nu een site die ons misschien kan helpen die hufters dwars te zitten

http://www.cyclanc.com/

:j naar alle motordieven
 
Ik heb zelf een aantal jaren terug een Harley gehad. Prachtig ding.

Ik ben 2 jaar bezig geweest hem op te knappen en hem perfect lopend te krijgen, allemaal nieuwe onderdelen, van krukas tot... vul maar in.

Eindelijk was hij helemaal naar mijn smaak, had ik hem 1 dag voor mijn huis gezet, op 2 sloten op slot.
kom ik de volgende morgen 'weg.. gewoon echt helemaal weg, geen spoor te bekennen'

Omdat al mijn geld er in zat kon ik geen WA+ verzekering betalen dus alleen WA verzekerd, nou ik kon fluiten naar m'n motor en m'n geld. en ik praat niet over een paar duizend euro maar echt over iets van 10.000 harde eurootjes. ;(

Ik ben er enorm ziek van geweest. :r

Dus om kort te zijn, van mij mogen de motor dieven opgehangen worden!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan