Diefstal

Silfer

Rookie
11 jul 2013
25
0
Hey motorfanaten,

Ik ben woonachtig in Tilburg en investering in een goed slot blijkt nogal eens nodig te zijn.

Mijn motor heeft nu 2 keer een diefstalpoging geweerd -O-
De eerste keer was het contact tamelijk verbogen en de motor stond gewoon 3 meter verder dan waar ik hem de avond ervoor had neergezet.
Nu kon ik helaas vanochtend niet vertrekken ivm een tweede poging. Wederom is geprobeerd het slot open te breken of iets dergelijks.
Zie op de foto's hoe het contact flink vernield is en ook hoe er nog gewoon een eind van een sleutel (niet de mijne! Toch even gecontroleerd :+ ) in zit. Contact kan ik nu zonder moeite 3 keer in de rondte draaien zonder dat er iets gebeurt. Blijft lekker op slot zitten.

http://prntscr.com/6cjuqm

http://prntscr.com/6cjvjh

Iemand suggesties hoe dit verder gaat? Ik neem aan dat er een heel nieuw contact in moet. Dat eind sleutel zit er best ver in en ik neem ook aan dat het contact gewoon kapot is. Maar ook krijg ik de motor nu niet van zijn plek omdat ie dus nog op stuurslot staat en vrijwel tegen de muur.
 
Ze kunnen ook nooit eens van andermans spullen afblijven. :(

Als er nog een stuk sleutel in zit dan krijg je hem nu in ieder geval niet meer van het slot. Stuurslot is ook balen, nadat mijn slot eruit moest, mocht ik hem van de motorboer nooit meer op stuurslot zetten. Het schijnt veel lastiger te zijn om dan je slot te vervangen.
Ben toch bang dat het vervangen wordt, of sleutel eruit peuteren en op je blote knietjes bidden dat er niks kapot is binnen in. Al denk ik dat die kans klein is.
Vervangen wordt dan waarschijnlijk uitboren.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar willen ze hem hebben.
Je hebt mazzel dat ze niet heel professioneel bleken.
Goed vastzetten aan een paal en een schijfremslot.
Zo'n schrijfremslot met alarm lijkt me ook nuttig.

En onthoud goed dat die gasten afschieten alleen strafbaar is als je gepakt wordt. })
 
Dit is amateur prutswerk, anders was de motor wel weg geweest, dus ik denk, dat je wat ettertjes in de buurt hebt wonen, die willen joyriden. Zet er schrikdraad op.
 
Ik ga morgen even knutselen met draad ja. Verwacht er weinig van. Ook als ie er al uit wipt, dan nog lijkt het contact me echt wel kapot. Anders laat ik hem in de middag wegtakelen naar de garage voor een nieuw contact :(

Vroeger mocht je nog handjes eraf hakken bij diefstal, toch?
 
verplaatsen is niet echt moeilijk. zelfs niet op het stuurslot. gewoon even voorwiel optillen en een skateboard er onder zetten voorrem inhouden en rollen maar sturen gaat ook nog redelijk door het verplaatsen van het gewicht van de motor. daar krijg je hem wel mee in de richting van een ander transportmiddel. stuk sleutel er uit wil nog wel eens lukken door en met een mig lasapparaat even een stuk lasdraad aan te hechten. maar waarschijnlijk zal je dan alsnog de cilinder moeten vervangen.
 
Ja het verplaatsen is het grootse probleem niet. Het is ook sws een lichte motor van nog geen 200 kilo.

Ik heb wel gepoogd het stuk sleutel eruit te halen maar tevergeefs. De cilinder is echter echt wel kapot. Ik heb geen idee hoeveel dit me gaat kosten. Ik ben niet verzekerd tegen diefstal. Enkel WA. Maar stel ik zou verzekered zijn, zou dit geintje ook gedeclareerd kunnen worden?
 
Ja het verplaatsen is het grootse probleem niet. Het is ook sws een lichte motor van nog geen 200 kilo.

Ik heb wel gepoogd het stuk sleutel eruit te halen maar tevergeefs. De cilinder is echter echt wel kapot. Ik heb geen idee hoeveel dit me gaat kosten. Ik ben niet verzekerd tegen diefstal. Enkel WA. Maar stel ik zou verzekered zijn, zou dit geintje ook gedeclareerd kunnen worden?
Hangt van de polisvoorwaarden af, maar ook schade door poging tot diefstal zou goed gedekt kunnen zijn.
 
Ze kunnen ook nooit eens van andermans spullen afblijven. :(

Als er nog een stuk sleutel in zit dan krijg je hem nu in ieder geval niet meer van het slot. Stuurslot is ook balen, nadat mijn slot eruit moest, mocht ik hem van de motorboer nooit meer op stuurslot zetten. Het schijnt veel lastiger te zijn om dan je slot te vervangen.
Ben toch bang dat het vervangen wordt, of sleutel eruit peuteren en op je blote knietjes bidden dat er niks kapot is binnen in. Al denk ik dat die kans klein is.
Vervangen wordt dan waarschijnlijk uitboren.

Wat een kut advies. Volgens mij keert geen enkele verzekeraar uit als je hem niet op de door de fabriek aangebrachte sloten hebt staan, waaronder dus stuurslot.

Edit: bewijzen is een ander verhaal natuurlijk, maar het blijft slecht advies :o
 
Laatst bewerkt:
Wat een kut advies. Volgens mij keert geen enkele verzekeraar uit als je hem niet op de door de fabriek aangebrachte sloten hebt staan, waaronder dus stuurslot.

Edit: bewijzen is een ander verhaal natuurlijk, maar het blijft slecht advies :o
Mijn motor is niet verzekerd tegen diefstal, dat weet mijn motorboer, daarom gaf hij ook dat advies. Schijfremslot en kettingslot is genoeg.
Die zijn nog veiliger dan mijn stuurslot, het slot kan je er namelijk zo uithalen, stuurslot of niet en stelt geen fluit voor.
 
Ja het verplaatsen is het grootse probleem niet. Het is ook sws een lichte motor van nog geen 200 kilo.

Ik heb wel gepoogd het stuk sleutel eruit te halen maar tevergeefs. De cilinder is echter echt wel kapot. Ik heb geen idee hoeveel dit me gaat kosten. Ik ben niet verzekerd tegen diefstal. Enkel WA. Maar stel ik zou verzekered zijn, zou dit geintje ook gedeclareerd kunnen worden?

Daarom heb ik WA + Diefstal, ook i.v.m. stormschade en brandschade. Dit valt gezien de motor nog in bezit is dan misschien wel onder vandalisme en word ook gedekt.

In ieder geval succes!
 
Een sterke magneet, en tandarts gereedschap of lock-pick setje.
Koste me een dik half uur, maar is me gelukt ! :Y
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan