Diefstalbeveiligingen voor je motor Honda Hornet

Cayman

MF veteraan
19 okt 2004
5.051
3
Zwolle
Hallo motorvrienden!

Ik heb Honda CB600F (Hornet) bouwjaar 2004 :]

Ik heb enkele vragen met betrekking tot beveiligen tegen diefstal, namelijk scm-goedgekeurde alarm.
Hebben Horneteerders ook alarm laten inbouwen? Zoja, werken ze goed?
En worden alle draden goed weggewerkt?? Welke type alarm gebruiken jullie het?

Of gebruiken jullie goedgekeurde sloten,zoals beugel of kettingslot of schijfremslot?? Omdat die toch al startblokkering heeft??

Het gaat mij dus niet om verzekering, ik ben niet verplicht om alarm te nemen. Maar ik moet wel maatregelen nemen i.v.m. verzekering en eigen risico.

Graag jullie reactie of advies hierover.

Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een verzekering kiezen waarbij ze geen alarm eisen zoals bijv. de KNMV.
Ben je ook nog vele euro's goedkoper uit.

:)
 
Hallo motorvrienden!

Ik heb Honda CB600F (Hornet) bouwjaar 2004 :]

Ik heb enkele vragen met betrekking tot beveiligen tegen diefstal, namelijk scm-goedgekeurde alarm.
Hebben Horneteerders ook alarm laten inbouwen? Zoja, werken ze goed?
En worden alle draden goed weggewerkt?? Welke type alarm gebruiken jullie het?

Of gebruiken jullie goedgekeurde sloten,zoals beugel of kettingslot of schijfremslot?? Omdat die toch al startblokkering heeft??

Het gaat mij dus niet om verzekering, ik ben niet verplicht om alarm te nemen. Maar ik moet wel maatregelen nemen i.v.m. verzekering en eigen risico.

Graag jullie reactie of advies hierover.

Alvast dank!

Yo.... Black,

Mijn Hornet is uitgerust met ´n SpyBall alarm... kost ongeveer 500euries. Maar dat van mij zit er alleen maar op, omdat ik het uit mijn eerdere fietsen (Duc. 998) heb laten overbouwen. Wanneer ik het niet al had gehad dan had ik genoegen genomen met het standaard H.I.S.S. waarmee, naar ik geloof alle Honda´s en zeker een ´04 Hornet, is uitgerust.
De meeste, zoniet alle verzekeringsmij., gaan hiermee accoord.
Het enige dat een goedgekeurd alarm méér doet dan dit systeem is... lawaai maken.

Los van welke alarm is het altijd aan te raden een schijfremslot eromheen te hangen. En als je op vakantie gaat zou ik zeggen neem ook een beugel of iets mee om de fiets ergens aan te verankeren.

Nou... wie weet tot ziens op ´n HornetMeeting ofzo.

Zóó!

full



Effe het topic opKleuren!! *D

Ps. Alarm werkt prima en je ziet er niets van...op het alarmledje na dan. Gaat overigens wel ten koste van je bagageruimte.

:)
 
Laatst bewerkt:
Hallo motorvrienden!

Ik heb Honda CB600F (Hornet) bouwjaar 2004 :]

Ik heb enkele vragen met betrekking tot beveiligen tegen diefstal, namelijk scm-goedgekeurde alarm.
Hebben Horneteerders ook alarm laten inbouwen? Zoja, werken ze goed?
En worden alle draden goed weggewerkt?? Welke type alarm gebruiken jullie het?

Of gebruiken jullie goedgekeurde sloten,zoals beugel of kettingslot of schijfremslot?? Omdat die toch al startblokkering heeft??

Het gaat mij dus niet om verzekering, ik ben niet verplicht om alarm te nemen. Maar ik moet wel maatregelen nemen i.v.m. verzekering en eigen risico.

Graag jullie reactie of advies hierover.

Alvast dank!


Dit is alles wat je ziet....

full


Ps. weet alleen effe niet hoe ik nu die rode strepen van mijn fiets af kan krijgen... tips?? :+
 
Ps. weet alleen effe niet hoe ik nu die rode strepen van mijn fiets af kan krijgen... tips?? :+

Misschien kun je met potje Comander 2 of 3 of 4 (speciale autowas) ermee wegpoetsen. Die is verkrijgbaar bij automaterialenhandel.
Succes ermee!
 
Los van welke alarm is het altijd aan te raden een schijfremslot eromheen te hangen. En als je op vakantie gaat zou ik zeggen neem ook een beugel of iets mee om de fiets ergens aan te verankeren.

Als je andere motor koopt dan is overbouwen mogelijk? En Certificaat dan?
Hoe zit het met registratie?

Het klopt idd dat Honda H.I.S.S. systeem heeft, dan kun je best volstaan met schijfremslot. Toch wou ik dat graag weten.
schijfremslot kost ong. 70 euro en beugel of ketting kost dan ong 175 euro
als je dan met alleen alarm volstaan kost dan ong 500 euro, dus dan kost het iets meer.? ?
 
Ik heb alleen een schijfremslot. Toen ik overigens bij Unive ging vragen wat de premie zou worden, werd mij verteld dat H.I.S.S. niet voldoende is voor de korting op de premie. Zij zien dit niet als alarm of iets soortgelijks. Dat zou bijna de helft in premie schelen. Dus toch maar bij Unigarant gebleven.
 
Schijfremslot, betrffende schijfrem losdraaien (met elektrische schroevendraaier), blokkering is weg, etc. |( |(

Bezuinig nooit op diefstalbeveiliging en gebruik ze ook. 8-)
Lopen kost meer tijd en aangifte doen is imho geen pretje. :]
 
Misschien kun je met potje Comander 2 of 3 of 4 (speciale autowas) ermee wegpoetsen. Die is verkrijgbaar bij automaterialenhandel.
Succes ermee!

Bedankt voor de tip!!!

En het alarm wordt gewoon overgebouwd... kost soms een nieuwe kabelboom maar da´s goedkoper dan een nieuw alarm. Het certificaat wordt opnieuw afgegeven.
En klaar is Kees....

Hornet ´04... of welke andere H.I.S.S. Honda dan ook... zou er géén alarm onder gooien tenzij verplicht.

:]
 
Ja Zoo, motor opnieuw laten spuiten O-)

Heb al gedacht aan Z1000 groen.... THE GREEN HORNET!! Maar het is me al gelukt zoals je kunt zien.... gewoon een regulier gummetje gebruikt en het was wéér weg. :+

full


En ik hou m´n knie er voortaan wel voor, dan vallen die witte strepen ook niet op. *D
 
Los van welke alarm is het altijd aan te raden een schijfremslot eromheen te hangen. En als je op vakantie gaat zou ik zeggen neem ook een beugel of iets mee om de fiets ergens aan te verankeren.

Ps. Alarm werkt prima en je ziet er niets van...op het alarmledje na dan. Gaat overigens wel ten koste van je bagageruimte.
schijfremslot bijv. Abus granit en dergelijke of schijfremslot met ingebouwde alarm zoals Xena Xes15? Die met alarm, werkt dat wel goed?
Wie heeft daar ervaringen mee??

Tevens heb ik nog een vraagje m.b.t. alarm die in bagageruimte wordt ingebouwd, hoeveel gaat dat verloren?? heb je misschien een foto ervan??

Alvast dank!
 
schijfremslot bijv. Abus granit en dergelijke of schijfremslot met ingebouwde alarm zoals Xena Xes15? Die met alarm, werkt dat wel goed?
Wie heeft daar ervaringen mee??

Tevens heb ik nog een vraagje m.b.t. alarm die in bagageruimte wordt ingebouwd, hoeveel gaat dat verloren?? heb je misschien een foto ervan??

Alvast dank!

Géén kiekje van... maar je houdt de helft over. Schrijfremslot kan er nog wel in, broodje brie ook... maar een pistoletje beenham wordt een probleem.

Nee... aan een kant komt het kastje te zitten en aan de andere kant hou je de standaard ruimte.

full


*D
 
Op mijn hornetje S (model '02) zat geen H.I.S.S. alarm, dus zo standaard is dat niet. Of is HISS wat anders adan alarm ???

Ik heb een Xenalock schijfremslot met alarm.
Geeft een bende lawaai (ook met losgedraaide schijfrem) en ook zelf wegrijden met schijfremslot er nog op kan alleen bij hele goede oordoppen :P
 
HISS zit op alle Honda's vanaf 2003...

Groeten Danny

PS: Is er een verzekeringsmaatschappij die daar wel korting voor geeft dan??
Zou ik graag willen weten, want mijn huidige verzekering geeft geen korting!!
Ik hoor het wel!
 
HISS zit op alle Honda's vanaf 2003...

Groeten Danny

PS: Is er een verzekeringsmaatschappij die daar wel korting voor geeft dan??
Zou ik graag willen weten, want mijn huidige verzekering geeft geen korting!!
Ik hoor het wel!
Ik heb een cb600 s uit sept 2003, maar volgens mij heb ik daar geen HISS op zitten. of vergis ik me??
waaraan zou ik het kunnen zien?
 
Het zit in iedere geval op "nieuwe" type's... en volgens mij is er van het nieuwe type geen S meer... het zou kunnen zijn dat het een 2002 model is wat later op kenteken gezet is!

En je kan het zien op je dashboard bij de controle-lampjes, rechter rijtje 2e van boven geloof ik uit mijn hoofd, een rood lampje met HISS erin...

Groeten Danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan