Diefstalongevoelige motor gezocht

Honda ntv of cb500 beide een betrouwbaar en niet diefstal gevoelig.
Dif 900 is wat lomper maar idd ook niet diefstal gevoelig.
Als het niet veel ruimte innemen in een garage zoals genoemd in het eerste bericht een belangrijk punt is wint de CB. En als er 2000 euro budget is kun je nadat je een CB gekocht hebt je garage nog uitbreiden ook, bij wijze van.
 
Iedere oude BMW K of R,Jawa,NTV,GSX-F,PC,kortom alles wat er burgerlijk en als basic transport uitziet en niet
op een sportieve motor lijkt,buiten een onnozele gelegenheidsdief brand geen 1dief met een beetje beroepseer zich
aan die dingen.:N 🥴,of doe zoals ik koop een motor van 400kg en geen dief die de moeite neemt om zich te vertillen
aan zo,n gevaarte})
 
Een harley met de naam van je favoriete motorclub op de tank 😇
 
Een Motoguzi.
Deze kan je ook redelijk verstoppen op de veluwe 😉
048.jpg
 
Ze zijn nog best duur in aanschaf die Guzzi's.

Gewoon een saaie doorsnee Jap nemen waar er heel veel van verkocht zijn.
 
Als je de goedkoopste motoren op mp Enzo bekijkt heb je een goed beginlijstje:

(Sport) tour
Yamaha XJ/div 600/900
Honda cbr1000
Honda Ntv650
BMW k75/k1100

Sport
1e/2e/3e generatie Honda cbr600
Suzuki gsx600
Yamaha fzr600

Allemaal half jaren 80 half jaren 90 fietsen die betrouwbaar zijn. Ik zou zelf voor de "suffer" uitziende sporttourfietsen gaan (heb net een xj900 gekocht), sportfietsen, hoe oud ook, worden nogal eens voor joyriding opportunity/enz gestolen. (Vriend van mijn zijn gsx600 is wel 3x gestolen en zijn latere k75 nooit)
 
Iedere motor.

Zelfs mijn 990 en de vonkelnieuwe Versys van m'n vriendin staan overal enkel op stuurslot. Tot in Fez en Marrakech aan toe.

Beide motoren die leuk op de 5000 euro zitten/zaten.

Ik heb nog wel een Intruder 800 en 1400. Geloof me, die 2 worden echt niet gejat...
 
Laatst bewerkt:
Heb een paar jaar terug een Fj900 gekocht voor 250 euro met wat werk, en zonder er aan gewerkt te hebben twee jaar mee rond gereden, nog niet naar de olie of de bandenspanning gekeken ...alleen een andere uitlaat opgezet maar die zat er bij ( eigenaar kreeg de uitlaat er niet af)
Ding na 2 jaar verkocht voor 175 euro ...( toch 30% afschrijving in 2 jaar) en bij een dealert een FJ1200 gekocht met nieuwe banden , nieuwe ketting, nieuwe vorkkeeringen, voor 700 euri en daar rijdt ik nu ook al weer 2 jaar op zonder er naar te kijken (staan in frankrijk voor als ik daar ben) , maar die Fj 900 die kon je echt overal neerzetten, de gewone mens keurde hem gen blik waardig, het gilde lipe er met een boog omheen, en de motorrijder sprak er schande van dat het nog niet door de politie van de weg was gehaald
 
Heb een paar jaar terug een Fj900 gekocht voor 250 euro met wat werk, en zonder er aan gewerkt te hebben twee jaar mee rond gereden, nog niet naar de olie of de bandenspanning gekeken ...alleen een andere uitlaat opgezet maar die zat er bij ( eigenaar kreeg de uitlaat er niet af)
Ding na 2 jaar verkocht voor 175 euro ...( toch 30% afschrijving in 2 jaar) en bij een dealert een FJ1200 gekocht met nieuwe banden , nieuwe ketting, nieuwe vorkkeeringen, voor 700 euri en daar rijdt ik nu ook al weer 2 jaar op zonder er naar te kijken (staan in frankrijk voor als ik daar ben) , maar die Fj 900 die kon je echt overal neerzetten, de gewone mens keurde hem gen blik waardig, het gilde lipe er met een boog omheen, en de motorrijder sprak er schande van dat het nog niet door de politie van de weg was gehaald
Tja van dit advies word je niet vrolijk :N ,niet naar de olie kijken en nooit je bandenspanning controleren is zo,n beetje het slechtste advies wat je
kan geven8)7
 
Tja van dit advies word je niet vrolijk :N ,niet naar de olie kijken en nooit je bandenspanning controleren is zo,n beetje het slechtste advies wat je
kan geven8)7

Als je een beetje ervaring hebt, weet je dat Yamaha een olieNIVEAU sensor heeft, en een band die niet op spanning is voel je bij de eerste bocht al...
maar KUDO's voor je rechtlijnigheid...
 
Als je een beetje ervaring hebt, weet je dat Yamaha een olieNIVEAU sensor heeft, en een band die niet op spanning is voel je bij de eerste bocht al...
maar KUDO's voor je rechtlijnigheid...
Dat weet ik,maar in zijn algemeenheid een slecht idee,banden horen op de juiste spanning te staan en niet afwachten tot de motor daardoor
slecht gaat sturen,en het olie niveau
hoor je eigenlijk voor iedere rit te controleren ,zeker bij oude motoren,wachten tot het lampje gaat branden is ook geen goed plan,
ook niet bij een Yamaha met sensor,in het geval van een Yamaha zal de motor niet gelijk schade oplopen ,maar beter
is het niveau goed te houden,sensor kan ook kapot zijn of gaan.Noem het rechtlijnig,ik noem het verstandig 🤪
 
Laatst bewerkt:
Elke rit de olie controleren, jij wel _O-

Op zo'n oud hok zie/voel je vanzelf wel als de band wat slap is.

Als je een motor hebt staan voor enkel ritjes in het jaar en je hem gewoon wilt oprijden (vanwege de waarde en kosten onderhoud) gewoon lekker laten pruttelen tot ie begint te ratelen. Zodra hij dat begint te doen ff restantje olie uit een bus in gieten en kijken naar t volgende slachtoffer.

Buiten motorforum (die grote boze buitenwereld) gebeurt dat zo achterlijk veel en gaat meestal langer goed dan je zin hebt zo'n motor te houden.
 
Dat weet ik,maar in zijn algemeenheid een slecht idee,banden horen op de juiste spanning te staan en niet afwachten tot de motor daardoor
slecht gaat sturen,en het olie niveau
hoor je eigenlijk voor iedere rit te controleren ,zeker bij oude motoren,wachten tot het lampje gaat branden is ook geen goed plan,
ook niet bij een Yamaha met sensor,in het geval van een Yamaha zal de motor niet gelijk schade oplopen ,maar beter
is het niveau goed te houden,sensor kan ook kapot zijn of gaan.Noem het rechtlijnig,ik noem het verstandig 🤪

En bepaal jij dan wat de JUISTE spanning is voor de banden...
Fabrikanten geven een ADVIES spanning ivm wegligging , economisch rijden, belading, maar als ik het circuit op ga, of off road of met duo en bepakking is dat al niet meer de juiste...
Maar ik ken mensen die een oliedop nog met de momentsleutel vastzetten, denk dat jij er ook zo een bent, of in ieder geval de betweter dan uit wilt hangen..
ik rijd ook pas 43 jaar motor, dus heb nog niet zo heel veel met die dingen te maken gehad
 
Terug
Bovenaan Onderaan