Diefstalongevoelige motor gezocht

RonaldJ

Rookie
14 mrt 2020
13
15
Hoi mensen,

zouden jullie mij tips kunnen geven waar ik op moet letten als ik een wat oudere motor aan wil schaffen?

ik wil namelijk naast de auto een motor hebben als praktisch 2de vervoersmiddel voor voornamelijk niet al te grote ritten (tot zo'n 50km).
De motor wil ik makkelijk ergens neer kunnen zetten, bijv de Veluwe, zodat ik erna kan wandelen. Vandaar dat ik een wat oudere motor zoek.

Een naked bike neemt niet zoveel ruimte in in de garage en een koffertje achterop is ook wel handig, voor helm en slot.
Zelf ben ik wel gecharmeerd van Honda en als ik even op Marktplaats kijk, dan lijkt een Honda Sabre v45 uit de jaren 80/90 een leuke optie.
Maar waar moet ik op letten als ik zo'n oud beesje koop? Ik wil er namelijk wel veilig mee kunnen rijden.
Andere merken/types zijn uiteraard een optie als dat beter is. Prijs tot zo'n 2000.-

Als jullie tips hebben, dan hoor ik het graag.

Alvast dank voor reageren!
 
Een Diversion 900.

Ook mijn eerste gedachte. Jaren een gehad en ik zette het ding werkelijk overal neer, ook als ik gewoon een hele dag weg was. 45l topkoffer erop en in de zomer kon mijn helm en doorwaaipak in de topkoffer. Wat andere kleding mee en klaar voor een dagje wandelen, strand of wat dan ook. Een slot deed ik er nooit op, en zelf meermalen vergeten de contactsleutel eruit te halen. Hij werd ook voor woon-werk gebruikt en zag er niet meer uit door roest en pekelschade, nooit ook maar één seconde bang geweest dat hij gejat zou worden.
 
Zeker niet de mooiste motor...............:/
Wel heel betrouwbaar met z'n cardan.
Daarom Yamaha XJ 900 :t

Lees 't nu pas................. :X :X Geen Honda PC, dat is pure horizon-vervuiling/ die stelen ze nog niet als je er €500 bij doet.:X:X
Er is maar 1 plek waar de Honda PC het goed doet....................Da's in de badkamer als toiletpot.

Ik hoef niks meer uit te leggen...................Kijk maar! (hoop je schrikt niet al te erg!)
http://imgs.advertentiex.nl/upload/...coast-fd-motoren-biedt-te-koop-aan-29696.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ja beetje flauw misschien, maar ietwat onnozele vraag elke motor is namelijk diefstalgevoelig....
 
Honda NTV! vaak met koffer en soms ook nog een kuipset.
Niet kapot te krijgen en onderhoud is minimaal.

Met jouw budget kun je er 2 misschien wel 3 kopen.
 
Suuz GSX600F; die dingen kostten nieuw al geen drol dus zijn er duizenden van verkocht...je komt ze in bijna elke schuur tegen.
Kan me niet voorstellen dat een motordief dáár warm voor loopt, zo'n ding kost tegenwoordig anderhalve knaak..geen winst.

Ding is oerbetrouwbaar, alleen zonder olie rijden krijgt hem stuk
 
Hoezo? Een GS500 is vanaf 89 praktisch hetzelfde gebleven en veel beter dan dat wordt het niet he
hoewel ik het volledig 100% met je eens ben; een GS500 is niet echt een jaren 90 motor. Blok is volgens mij origineel nog van een GS400 of een GS450, maar dan opgeboord.
 
Honda ntv of cb500 beide een betrouwbaar en niet diefstal gevoelig.
Dif 900 is wat lomper maar idd ook niet diefstal gevoelig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan