Diefstalongevoelige motor gezocht

Jongens geen ruzie maken.. B|

Er zijn dus barrels zat die -normaal gesproken- niet gejat worden.
Vandalisme is wat anders.. ik heb dit helaas meerdere malen meegemaakt en lijkt vooral s'nachts te gebeuren.
Wellicht dat een simpel bewegingsalarmpje (je weet wel, die dingen die het na 3 maanden niet meer doen) een meerwaarde is.
Anders een vis van de markt of uit het kanaal in een nylonkous achter op je motor binden..
 
in de Haarlemmerstraat in 020 heeft, volgens mij wel 10 jaar een KLR600 gestaan..
is inmiddels weg, maar lijkt mij dan redelijk diefstalongevoelig....


lijkt mij
 
En bepaal jij dan wat de JUISTE spanning is voor de banden...
Fabrikanten geven een ADVIES spanning ivm wegligging , economisch rijden, belading, maar als ik het circuit op ga, of off road of met duo en bepakking is dat al niet meer de juiste...
Maar ik ken mensen die een oliedop nog met de momentsleutel vastzetten, denk dat jij er ook zo een bent, of in ieder geval de betweter dan uit wilt hangen..
ik rijd ook pas 43 jaar motor, dus heb nog niet zo heel veel met die dingen te maken gehad
Ach doe lekker je ding als je het toch beter weet,fabrikanten kramen toch alleen maar onzin uit ,kijk vooral nooit naar je oliepeil
of bandenspanning en ga happy wezen 🥴
PS:43jaar domheid is ook wat waard :Y:P
 
Laatst bewerkt:
Ach doe lekker je ding als je het toch beter weet,fabrikanten kramen toch alleen maar onzin uit ,kijk vooral nooit naar je oliepeil
of bandenspanning en ga happy wezen 🥴
Je begrijpt niets van de intentie sneu
iemand vraagt om een motor die niet snel gejat wordt, ik geef aan dat een XJ900 bullet proof is en nooit gejat wordt, en jij gaat lopen janken over hoe ik motor rijd...
Dit zijn hier de meest sneue types, jammer voor zo'n forum
 
Je begrijpt niets van de intentie sneu
iemand vraagt om een motor die niet snel gejat wordt, ik geef aan dat een XJ900 bullet proof is en nooit gejat wordt, en jij gaat lopen janken over hoe ik motor rijd...
Dit zijn hier de meest sneue types, jammer voor zo'n forum
Nou on topic dan maar weer,anders word de mod ook sneu.'(:Y
 
Jongens geen ruzie maken.. B|

Er zijn dus barrels zat die -normaal gesproken- niet gejat worden.
Vandalisme is wat anders.. ik heb dit helaas meerdere malen meegemaakt en lijkt vooral s'nachts te gebeuren.
Wellicht dat een simpel bewegingsalarmpje (je weet wel, die dingen die het na 3 maanden niet meer doen) een meerwaarde is.
Anders een vis van de markt of uit het kanaal in een nylonkous achter op je motor binden..

Dan kun je beter een varkenskop nemen. Dat bied met zekerheid meer preventie....
 
Dan kun je beter een varkenskop nemen. Dat bied met zekerheid meer preventie....
:Y
pig.png
 
Ik denk dat we beter een lijstje kunnen maken welke wel diefstalgevoelig zijn.

Ik heb een Savage, een GS400, een K75RT, een Dylan, een GS500 gehad en er is nog nooit - even afkloppen - een motor gejat.
Er is wel eens een brommer van mij gejat. Ik woonde toen in een omgeving waar iedere puber graag een Zundapp wilde hebben. Toen ik er eindelijk een bij elkaar gespaard had, had ik net tijd er een dikke Breitwand met waaierkop op te monteren en toen werd ie gestolen. Sindsdien koop ik zo veel mogelijk motoren die niet gebruikt kunnen worden om te posen.
Bijvoorbeeld de Savage, deze heeft 17 jaar met alleen een contactslot onder een zeiltje voor de voordeur gestaan. En als je ziet hoe goed het contactslot van deze motor beschermd is... 🤐

Kortom, als die gasten met lange vingers gaan kwijlen van jouw motor, heb je een diefstalverzekering nodig.
 
Een advies qua type heb ik niet, maar een motor in die prijsklasse lijkt me per definitie diefstalongevoelig in de zin dat ze niet interessant zijn om te jatten voor de handel. Elke motor lijkt me daartegen wel gevoelig voor joyriders. Ik heb al eens een topic gezien waarin iemand z'n gare GS500 daarvoor gejat was.
 
Ja, tegen dat soort eikels doe je inderdaad helemaal niks. Net zo als dronken tokkies die hem beschadigen of omver trappen.
 
Ik heb ook nog een tip. Ze hebben in onze parkeer garage al een paar keer in gebroken en motoren meegenomen, maar die van mijn hebben ze telkens laten staan. 1 keer hebben ze wel de bok (40 euro) eronderuit gejat waar hij opstond maar de motor zelf laten staan.

Ik denk dat daarmee de Shiver niet heel populair is bij het dievengilde ;-)
 
zolang het geen duur apparaat is van minder dan 5 jaar oud loop je volgens mij erg weinig risico. Zou me er in ieder geval niet te druk om maken, ik heb mijn motoren ook in centrum Amsterdam jaren alleen op stuurslot op straat gehad
 
Mijn broer heeft jaren geleden zijn GS500 een aantal dagen zonder slot of hoes in de binnenstad van Amsterdam laten staan. Hij had geen slot bij zich en het zou eigenlijk wel goed uitkomen als de motor gestolen zou worden. Het gewenste resultaat bleef echter uit.:P
 
zolang het geen duur apparaat is van minder dan 5 jaar oud loop je volgens mij erg weinig risico. Zou me er in ieder geval niet te druk om maken, ik heb mijn motoren ook in centrum Amsterdam jaren alleen op stuurslot op straat gehad
1.000 cc motoren van 10..15 jaar willen ze nog steeds wel graag meenemen.
Helaas zelf ook meegemaakt. :)
 
Zeker niet de mooiste motor...............:/
Wel heel betrouwbaar met z'n cardan.
Daarom Yamaha XJ 900 :t

Lees 't nu pas................. :X :X Geen Honda PC, dat is pure horizon-vervuiling/ die stelen ze nog niet als je er €500 bij doet.:X:X
Er is maar 1 plek waar de Honda PC het goed doet....................Da's in de badkamer als toiletpot.

Ik hoef niks meer uit te leggen...................Kijk maar! (hoop je schrikt niet al te erg!)
http://imgs.advertentiex.nl/upload/...coast-fd-motoren-biedt-te-koop-aan-29696.jpeg

Die zoek ik juist voor de €500 challenge
 
Terug
Bovenaan Onderaan