Diefstalverzekering zonder aanvullende voorwaarden

Olifant

MF veteraan
17 okt 2007
2.742
2
Weet ik er iemand een diefstalverzekering zonder belachelijke aanvullende eisen?

Ik wil mijn motor verzekerd hebben tegen diefstal, maar heb geen zin om met extra sloten etc. te moeten slepen enzo. Gewoon stuurslot moet voldoende zijn.

Veel verzekeringen vragen een extra art gekeurd slot, vastgebonden aan een vast voorwerp en nog meer van die onzin.

Bij welke verzekering is uitsluitend een stuurslot voldoende?

N.B. Graag geen discussie over het nut van extra sloten, dat zie ik zelf ook wel in, maar heb er geen zin in.
 
Ik moet alleen 1 ART4 slot bijplaatsen, maar dat mag een schijfremslot zijn.
 
Er is geen enkele verzekering die slechts een stuurslot accepteert, gewoon omdat dit absoluut niet voldoende is om diefstal tegen te gaan. Een ART-gekeurd slot is wel de minste eis die de verzekering stelt. Ik kan mij voorstellen dat het voldoen aan sommige eisen (zoals altijd vastzetten aan iets of bij het woonadres binnen zetten) niet altijd mogelijk is, maar waarom zou je geen goedgekeurd slot gebruiken? Eigenlijk zeg je nu: het kan mij geen flikker schelen als mijn motor gejat wordt, als een ander maar voor de kosten opdraait.
 
Precies, een ART 4 schijfrem slot kan je altijd wel ergens kwijt, ook in een Supersport kan je die makkelijk kwijt. Ik vond het zelf ook belangrijk dat een ART 4 (schijfrem) slot voldoende is omdat ik ik simpelweg geen dik kettingslot mee kan nemen zonder tas mee te nemen.
 
Er is geen enkele verzekering die slechts een stuurslot accepteert, gewoon omdat dit absoluut niet voldoende is om diefstal tegen te gaan. Een ART-gekeurd slot is wel de minste eis die de verzekering stelt. Ik kan mij voorstellen dat het voldoen aan sommige eisen (zoals altijd vastzetten aan iets of bij het woonadres binnen zetten) niet altijd mogelijk is, maar waarom zou je geen goedgekeurd slot gebruiken? Eigenlijk zeg je nu: het kan mij geen flikker schelen als mijn motor gejat wordt, als een ander maar voor de kosten opdraait.
Ja en nee.
Ik heb een verzekering (weet even niet welke want geregeld door tussenpersoon) en die accepteert alleen het stuurslot maar alleen vanwege het HISS van Honda.
In eerste instantie moet is een alarm hebben en een ART slot met vast anker maar toen ik aangaf dat ik HISS heb en ik vanwege de toch wel regelmatig voorkomende problemen met een alarm dit niet zag zitten werd gevraagd of ik meer info had over de werking van HISS.
Nadat ik een link had gestuurd met uitleg hoefde ik geen alarm meer te hebben en was een extra slot ook niet meer nodig.
Ik heb wel een ART schijfremslot bij me voor als hij eens niet in het zicht van het terras kan staan voor mijn eigen gemoedsrust.
In een busje is hij alsnog zo weg maar het vertraagd toch nog iets en misschien net genoeg.
 
Zoals al aangegeven eisen alle verzekeringen een ART 4 slot. Afhankelijk van de waarde komen daar nog andere eisen bij. Ik moest bv. een alarm hebben. Na een lange zoektocht bleek er geen verzekering te vinden die dat niet eiste. Ik heb uiteindelijk een speciale aanvulling gekregen waarin het alarm niet verplicht werd.
Maar ik vermoed dat de eis voor het slot nooit zal vervallen. Die is eerlijk gezegd ook niet onzinnig.
 
Ik wil niet elke keer bij de supermarkt een apart slot omleggen, ik wil wel dat de verzekering gewoon betaald als mijn motor gestolen wordt.

Ja, ik snap dat de kans kleiner is als hij met een dikke ketting aan een boom hangt. Juist daarom wil ik tegen diefstal verzekerd zijn.

P.S. Voor de moraalridders, ik klaag toch ook niet over jullie zoveelste schuiver met een allrisk-verzekering, omdat je toch net iets te hard door de bocht ging met sporten?
 
Ik wil niet elke keer bij de supermarkt een apart slot omleggen, ik wil wel dat de verzekering gewoon betaald als mijn motor gestolen wordt.

Ja, ik snap dat de kans kleiner is als hij met een dikke ketting aan een boom hangt. Juist daarom wil ik tegen diefstal verzekerd zijn.

P.S. Voor de moraalridders, ik klaag toch ook niet over jullie zoveelste schuiver met een allrisk-verzekering, omdat je toch net iets te hard door de bocht ging met sporten?


Dan leg je gewoon elke maand EU 1.000,- apart voor het geval dat....
Zo ben jij je eigen verzekeraar. :W
 
Ja en nee.
Ik heb een verzekering (weet even niet welke want geregeld door tussenpersoon) en die accepteert alleen het stuurslot maar alleen vanwege het HISS van Honda.
In eerste instantie moet is een alarm hebben en een ART slot met vast anker maar toen ik aangaf dat ik HISS heb en ik vanwege de toch wel regelmatig voorkomende problemen met een alarm dit niet zag zitten werd gevraagd of ik meer info had over de werking van HISS.
Nadat ik een link had gestuurd met uitleg hoefde ik geen alarm meer te hebben en was een extra slot ook niet meer nodig.
Ik heb wel een ART schijfremslot bij me voor als hij eens niet in het zicht van het terras kan staan voor mijn eigen gemoedsrust.
In een busje is hij alsnog zo weg maar het vertraagd toch nog iets en misschien net genoeg.


Als ik jou was zou ik toch de polis maar eens opzoeken. Als je al niet eens weet waar je verzekerd bent, denk ik dat je de polisvoorwaarden al helemaal nooit hebt bekeken. In geval van diefstal is dat het eerste waar de verzekering zich op beroept. Ik zou dus maar eens vragen om een aanvullingsblad van je verzekering waarin dit duidelijk op schrift is gesteld. In geval je motor wordt gestolen, is gewoon een mailwisseling met je tussenpersoon beslist onvoldoende. Mogelijk zou je in een voorkomend geval je tussenpersoon aansprakelijk kunnen stellen, maar dat zal ook een hoop juridisch getouwtrek worden. Het lijkt mij dus gewoon verstandig om dat voor te zijn en een gewaarmerkt polisblad van je verzekering te vragen waarin zij stellen dat door gebruik van een contact/stuurslot met HISS de overige beveiligingsclausules komen te vervallen.


Olifant, ik begrijp niet waarom je het kleine beetje moeite niet wilt nemen om je motor te beveiligen. Aan de andere kant, ben je dan wel bereid om voor dat gemak per maand een behoorlijk hoge premie te betalen?
 
25t99i0.jpg
 
Ik wil niet elke keer bij de supermarkt een apart slot omleggen, ik wil wel dat de verzekering gewoon betaald als mijn motor gestolen wordt.

Ja, ik snap dat de kans kleiner is als hij met een dikke ketting aan een boom hangt. Juist daarom wil ik tegen diefstal verzekerd zijn.

P.S. Voor de moraalridders, ik klaag toch ook niet over jullie zoveelste schuiver met een allrisk-verzekering, omdat je toch net iets te hard door de bocht ging met sporten?

Hoe lang duurt een schijfslot om je schijf leggen nu? Als je hééééél traag doet 20 seconden inclusief pakken?

Heb je wel zin om te rijden? Of je helm op te doen? Of je sleutels te pakken???
 
Ik wil niet elke keer bij de supermarkt een apart slot omleggen, ik wil wel dat de verzekering gewoon betaald als mijn motor gestolen wordt.
Ik wil graag het vijfvoudige salaris voor de helft van m'n huidige werk-uren. Maar daarvan weet ik ook dat het niet gaat lukken.... O-)

Ja, ik snap dat de kans kleiner is als hij met een dikke ketting aan een boom hangt. Juist daarom wil ik tegen diefstal verzekerd zijn.
P.S. Voor de moraalridders, ik klaag toch ook niet over jullie zoveelste schuiver met een allrisk-verzekering, omdat je toch net iets te hard door de bocht ging met sporten?
Heeft niets met moraalridderij te maken, maar simpelweg met logica.
Een verzekering schat het risico in en baseert daar de premie op. Logisch, het is geen filantropische instelling, er moet geld verdiend worden.
Als het risico veel hoger wordt, omdat iemand weigert een slot te gebruiken, zal de verzekering óf een hogere premie vragen dan wel de verzekering niet afsluiten. Dat snappen de meesten van ons wel.
Wil jij dat niet (slot gebruiken of een hogere premie betalen) dan verzeker je de motor toch gewoon niet tegen diefstal? Daar kan/zal niemand iets op tegen hebben.
 
Daar is het een verzekering voor, men betaald premie om risico's af te dekken.

Vind je het ook acceptabel om straks een wielklem bij je auto te moeten gebruiken? Met een beetje oefening is het maar 20 seconden werk en de kans op diefstal is een stuk kleiner.
 
Daar is het een verzekering voor, men betaald premie om risico's af te dekken.

Je wilt het niet snappen of je kunt het niet snappen omdat het te moeilijke materie is.

Van jouw premie betaling alleen kan de verzekeringsmaatschappij de waarde van jouw motor niet betalen nadat hij gestolen is. Dus moeten wij met zijn allen meer premie gaan betalen omdat jij te lui bent om je motor fatsoenlijk op slot te zetten en bij diefstal de verzekering er op aanspreekt dat ze jouw schade moeten vergoeden. :+

Kun je straks even aangeven waar je verzekerd bent, dan kunnen wij gauw overstappen naar een andere maatschappij die wel eisen stelt aan sloten op motoren met diefstal verzekering.
 
Daar is het een verzekering voor, men betaald premie om risico's af te dekken.
Uhhuh.
Maar een verzekering zal altijd de premie in verhouding brengen tot het af te dekken risico. Dat heet verstandig zaken doen.

Vind je het ook acceptabel om straks een wielklem bij je auto te moeten gebruiken? Met een beetje oefening is het maar 20 seconden werk en de kans op diefstal is een stuk kleiner.
Uhhuh. Het is dus een principezaak voor je?
Maar waarom moeten ánderen dan voor jóuw principes opdraaien? :?
 
Om maar antwoordt te geven op jouw vraag.

Nee, zo'n verzekeringsmaatschappij bestaat niet. Als je die wel weet te vinden. Deel het dan even hier.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk eisen alle verzekeraars een ART4 slot, maar waarschijnlijk eist geen enkele verzekeraar een bewijs dat je het ook gebruikt hebt. Dus koop je een ART4 slot, bewaart het bonnetje en voila, je bent verzekerd. Voor 20 euro heb je al 1.

Net als op vroeger op school: 't is geen fraude als je niet gepakt wordt ;)
 
Weet ik er iemand een diefstalverzekering zonder belachelijke aanvullende eisen?

Ik wil mijn motor verzekerd hebben tegen diefstal, maar heb geen zin om met extra sloten etc. te moeten slepen enzo. Gewoon stuurslot moet voldoende zijn.

Veel verzekeringen vragen een extra art gekeurd slot, vastgebonden aan een vast voorwerp en nog meer van die onzin.

Bij welke verzekering is uitsluitend een stuurslot voldoende?

N.B. Graag geen discussie over het nut van extra sloten, dat zie ik zelf ook wel in, maar heb er geen zin in.
Probeer het hier eens...

2pu0m03.jpg
 
Mocht je er 1 vinden ... dan denk ik dat de premie die daar tegenover staat om te huilen is. Maar als jij dat er voorover hebt .... ik zou dan gewoon een slot meenemen. Waar ik overigens nooit last van heb gehad. Al mijn gsxr-en en zxr-en had gewoon een opbergvakje onder de duozit *O*
 
Ik denk inderdaad ook dat er geen verzekeringen zijn die alleen een stuurslot genoeg vinden.

Maar, net wat anderen ook zeggen, er zijn volgens mij wel een aantal verzekeringen die genoegen nemen met een ART-4 schijfremslot. Zo'n ding heb je inderdaad met < 20 sec eraan hangen of eraf gehaald.

Dus tenzij je een ontzettend nerveuze postbezorger bent met OCD, die alle brieven met de motor wilt brengen en bij elk huis de motor uit & op slot wilt hebben..... Wat is dan het probleem van 2, 4, 6, of zelfs 10x op een dag een schijfremslot erop of eraf halen. Dat kost je 10x20 = 200 seconden. 3 minuten en 20 seconden. Per dag. Als je 'm 10 keer erop of eraf wilt halen.

Een ketting, alá, dat doe ik zelf ook niet. Maar een schijfremslotje..? Ik snap het probleem niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan