Diefstalverzekering zonder WA voor crossmotor

Status
Niet open voor verdere reacties.

R-uben

MF'er
6 mei 2010
38
0
Omgeving Boxmeer
Hallo,

Sinds vorige week ben ik de eigenaar van een Suzuki RMZ 250 uit 2009. Een crossmotor, dus.
Ik wil deze motor graag diefstalverzekeren vanwege het grote aantal diefstallen van crossmotoren in deze regio. Nu ben ik op zoek gegaan naar verzekeringen die een motordiefstalverzekering hebben waarbij geen WA zit, aangezien ik met deze motor niet op de weg wil komen. Dit kan ik echter lastig vinden.

Weet iemand een verzekering die dit aanbiedt?

Alvast bedankt,
Ruben
 
nee, maar is best dom. wa kost niks, dus waarom zou je het niet doen? zit meteen rechtsbijstand bij, dus als je dan een probleempje hebt, is dat mooi geregeld!
 
WA kost niks? Die snap ik even niet..

zal wel relatief bedoeld zijn..

Stal je hem in een garage ofzo? informeer anders eens of je hem niet onder de dekking van je inboedel kwijt kan. Normaal gesproken gaat dit niet op omdat er al een verzekering op het object zelf loopt (je motor) die voorang heeft boven je inboedel, bij het ontbreken van een verzekering op de motor zelf is dit misschien wel mogelijk? (ff bellen) Maar goed, dat zou dan sowieso alleen thuis zijn.

andere optie, even bellen met de knmv verzekering? die zullen het meest van motorgerelateerde verzekeringsvragen afweten gok ik zo..
 
Laatst bewerkt:
En nog ff wat anders, wat als jij, iemand, die staat te kijken, voor zijn giechel rijdt als iemand bijvoorbeeld een calimerogieter met een kind erin voor je crosser gooit? Volgens mij moet je, als je een kenteken hebt, of op plaatsen rijdt die ook voor anderen toegankelijk zijn gewoon je motor in ieder geval WA verzekeren.
 
WA kost bijna niks. Heb ff voor je gezocht bij een vergelijkingssite. WA+Diefstal+Rechtsbijstand ben je voor 21 euro p.mnd klaar.
Ben er wel van uitgegaan dat je rond '88 geboren ben (vraag me niet waarom) en niet in 1 van de grote steden woont. Daar ligt de premie voor diefstal ietsjes hoger ;)

Het zal heel lastig zijn om alleen je motor voor diefstal te verzekeren. WA zit er (bijna) altijd aan vastgekoppeld. Anders een paar verzekeringsmaatschappij telefonisch benaderen met deze specifieke vraag.
 
Laatst bewerkt:
zal wel relatief bedoeld zijn..

Stal je hem in een garage ofzo? informeer anders eens of je hem niet onder de dekking van je inboedel kwijt kan. Normaal gesproken gaat dit niet op omdat er al een verzekering op het object zelf loopt (je motor) die voorang heeft boven je inboedel, bij het ontbreken van een verzekering op de motor zelf is dit misschien wel mogelijk? (ff bellen) Maar goed, dat zou dan sowieso alleen thuis zijn.

andere optie, even bellen met de knmv verzekering? die zullen het meest van motorgerelateerde verzekeringsvragen afweten gok ik zo..

Ja, ik heb de KNMV even gemaild.
Verder ga ik vanavond nogmaals contact opnemen met de gewone verzekering, misschien bieden ze inderdaad wel iets aan waarbij hij onder de inboedel valt. Ze boden namelijk geen aparte diefstalverzekering aan vanwege het risico. Altijd gedacht dat een verzekering was om het risico van één mens te verspreiden over meerdere mensen die samen premie betalen, maarja. :?
 
Ja, ik heb de KNMV even gemaild.
Verder ga ik vanavond nogmaals contact opnemen met de gewone verzekering, misschien bieden ze inderdaad wel iets aan waarbij hij onder de inboedel valt. Ze boden namelijk geen aparte diefstalverzekering aan vanwege het risico. Altijd gedacht dat een verzekering was om het risico van één mens te verspreiden over meerdere mensen die samen premie betalen, maarja. :?

_O- :+ - gewoon commerciele instellingen hoor.. je koopt een risico af tegen bepaalde voorwaarden. De maatschappij maakt een afweging wat ze verwachten uit te moeten betalen en zorgen dat ze meer premie binnen trekken om de boel rendabel te houden.. als dat niet mogelijk is of financieel niet interessant is voor een consument word er niet verkocht..
 
WA kost bijna niks. Heb ff voor je gezocht bij een vergelijkingssite. WA+Diefstal+Rechtsbijstand ben je voor 21 euro p.mnd klaar.
Ben er wel van uitgegaan dat je rond '88 geboren ben (vraag me niet waarom) en niet in 1 van de grote steden woont. Daar ligt de premie voor diefstal ietsjes hoger ;)

Het zal heel lastig zijn om alleen je motor voor diefstal te verzekeren. WA zit er (bijna) altijd aan vastgekoppeld. Anders een paar verzekeringsmaatschappij telefonisch benaderen met deze specifieke vraag.

:? :? Staat gewoon in zijn profiel dat hij geboren is in 1901 :+ :+
 
Bedankt voor jullie informatie ;)

Ik ga contact opnemen met de verzekering uit het topic wat Grandia postte.

Ben btw 17, dus heb nog geen rijbewijs.
 
Bij mij was de crossmotor van mijn zoon gestolen.
Hij stond, op slot, in een afgesloten berging op eigen terrein.
Ik had geen diefstalverzekering voor de motor.
Van onze inboedelverzekering heb ik toen een schadevergoeding ontvangen.
Niet dekkend, maar alles is beter dan niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan