Dielectric grease

Redkite

Rookie
12 jan 2005
7
0
Amsterdam
Kan iemand mij vertellen waar ik deze vet kan kopen? Weet niet de NL term hiervoor.
Het is een vet die water tegenhoudt en geen conductor van stroom is.
Bedankt, Stu
 
Waar heb je het vet voor nodig? Dit soort vetten wordt gebruikt bij electromotoren en frequentiegeregelde toepassingen in de industrie. Denk ook aan generatoren e.d., maar bij mijn weten niet in de motorfiets wereld. Kun je iets specifieker zijn ?

Ik weet wel een bedrijf die ongeveer 5000 verschillende vetten kan leveren....
 
Ik heb een Monster S2R1000 waarvan het olie lampje gaat branden als het regent.
Wou de connector insmeren zodat het niet meer kan gebeuren. Het kan ook met tape, maar dat vet was op een Forum ergens aangeraden, ik had er nooit eerder van gehoord, dus wou ik het proberen.
Bedankt voor alle reacties
 
Sorry, ik kan je niet helpen met je vraag, maar probeer alsjeblieft wat te doen aan je nederlands want het doet me gewoon zeer aan mijn ogen. Je gebruikt "deze vet" & "die water" & daarna komt RSV31 nog met "een bedrijf die".

Het nederlands hoeft voor een internetforum niet van hoogstaand niveau te zijn, maar weten wanneer je dit, dat of deze gebruikt lijkt me toch het minimum.

PS. Normaal reageer ik niet op dit soort dingen maar het viel me te erg op om er niks van te zeggen.
 
Sorry, ik kan je niet helpen met je vraag, maar probeer alsjeblieft wat te doen aan je nederlands want het doet me gewoon zeer aan mijn ogen. Je gebruikt "deze vet" & "die water" & daarna komt RSV31 nog met "een bedrijf die".

Het nederlands hoeft voor een internetforum niet van hoogstaand niveau te zijn, maar weten wanneer je dit, dat of deze gebruikt lijkt me toch het minimum.

PS. Normaal reageer ik niet op dit soort dingen maar het viel me te erg op om er niks van te zeggen.

Zeg Griffen,

Blijkbaar vindt je grammatica en spelling belangrijk, ik kan me best daar in vinden. Maar toch wil ik je iets vragen:

"Zeer aan mijn ogen" is ook niet echt een fijne woordspeling. Het doet zeer in mijn ogen, of je hebt pijn aan je ogen.

Verder vraag ik me af, wel zo fair om dat even te gaan posten denk ik, waarin jij niet perfect bent aangezien de spelling hier aan door jou verzonnen minimum eisen moet voldoen.

Ook vraag ik je om even het woord "denigreren" op te zoeken in het woordenboek. Stomme suggestie natuurlijk, want dat weet jij wel.

Als vervolgens iemand aangeeft dat hij of zij nog niet lang in Nederland woont, dan moet je helemaal je ogen uit je kop schamen en kun je op z'n minst hier een excuus maken.

PS. Normaal reageer ik niet zo vaak op mensen die andere mensen afzeiken. Jammer dat je mensen naar beneden haalt om zodoende zelf er boven uit te komen, erg zielig.
 
Zeg Griffen,

Blijkbaar vindt je grammatica en spelling belangrijk, ik kan me best daar in vinden. Maar toch wil ik je iets vragen:

"Zeer aan mijn ogen" is ook niet echt een fijne woordspeling. Het doet zeer in mijn ogen, of je hebt pijn aan je ogen.

Verder vraag ik me af, wel zo fair om dat even te gaan posten denk ik, waarin jij niet perfect bent aangezien de spelling hier aan door jou verzonnen minimum eisen moet voldoen.

Ook vraag ik je om even het woord "denigreren" op te zoeken in het woordenboek. Stomme suggestie natuurlijk, want dat weet jij wel.

Als vervolgens iemand aangeeft dat hij of zij nog niet lang in Nederland woont, dan moet je helemaal je ogen uit je kop schamen en kun je op z'n minst hier een excuus maken.

PS. Normaal reageer ik niet zo vaak op mensen die andere mensen afzeiken. Jammer dat je mensen naar beneden haalt om zodoende zelf er boven uit te komen, erg zielig.


Ik zal even kort reageren om het topic niet nog verder van koers te brengen;
Ik vroeg niet om de spelling aan mijn eisen te laten voldoen, ik zei dat "ik vind" dat er best een bepaald minimum verwacht mag worden. Daarnaast wilde ik niemand denigreren, en schaam ik mij zeker niet aangezien ik op het moment van posten niet wist dat de topicstarter van buitenlandse afkomst was.
Het was trouwens zeker niet de bedoeling om "zelf er boven uit te komen" maar meer om de topicstarter een tip te gezen. Jammer dat je dit zo ziet.
 
:Z vreeeeeeeeeeede op aaaaahaaarde vrede op aarde! lalala _O-

Laat elkaar lekker posten op het MF, iedereen heeft een andere achtergrond en zo zijn punten waar men beter en slechter op is. Laatst ook wel een opmerking geplaatst over het taalgebruik van iemand, maar dat was een "scootah ventjuh"

Back to topic, er zijn heel veel vetten op de markt die hitte en vochtbestendig zijn... hiervoor kun je altijd wel terecht bij een speciaalzaak!

Vaseline die al wegrent in de zon _O- mooi man.

Succes he!
 
Hallo die vet kan je bijvoorbeelt http://www.xcsystems.nl/product_info.php?products_id=125&osCsid=4f9d14075d125a6978d6baa131537826 (hiero)kopen. Maar het leikt mij, dat het alleen voor pc gebruikd word. Maar baad het nie schaden doe het zowiezo nie :+
Ik hoopd dat je wat aan heb :+

Ps let niet op mijn taalfoutjes, gaat uiteindelijk om het antwoord hier ;)
 
Mijn inziens is het niet nodig om een specifiek vet gebruiken. De meeste industriele vetten geleiden bij spanningen en vermogens waar wij over praten geen electriciteit.

Ik zou Bel-Ray Waterproof Grease proberen. Dit vet is zeer waterbestendig en heeft een doorslagspanning van meer dan 30kV.

Tevens kun je dat potje ook gebruiken voor andere scharnierpunten en/of lagers.

http://www.hocoparts.nl/

Hoco parts is de nederlande distributeur, kijk op hun site voor een dealer in de buurt
 
Hallo die vet kan je bijvoorbeelt http://www.xcsystems.nl/product_info.php?products_id=125&osCsid=4f9d14075d125a6978d6baa131537826 (hiero)kopen. Maar het leikt mij, dat het alleen voor pc gebruikd word. Maar baad het nie schaden doe het zowiezo nie :+
Ik hoopd dat je wat aan heb :+

Ps let niet op mijn taalfoutjes, gaat uiteindelijk om het antwoord hier ;)

:} *D
 
Zeg Griffen,

Blijkbaar vindt je grammatica en spelling belangrijk, ik kan me best daar in vinden. Maar toch wil ik je iets vragen:

"Zeer aan mijn ogen" is ook niet echt een fijne woordspeling. Het doet zeer in mijn ogen, of je hebt pijn aan je ogen.


Ik ga ff zeiken, maar als je je vingers brand, dan doet het zeker zeer in je vingers ;)

Voorts ben ik het wel eens met Griffin, dat het taalgebruik allerbelabbertst is bij een boel forumgebruikers. Aan de meeste dingen stoor ik me al niet eens maar ik stoor me er ook niet aan als iemand er iets van zegt. Ik maak oo wel eens een foutje, en laat me ook tot "effe" verleiden ipv "even", maargoed, laten we ons niet aan elkaar ergeren ;)
 
Aha, hier heb ik het.
Kreeg gratis tubetje bij m'n bestelling bij corrosion control.

"Corrosion-Block Grease"

The Corrosion Block then fills the cell, creating a 40 KV dielectric ... excellent heavy duty qualities and strong dielectric properties, have brought a number blablablabla... enz

volgens de folder verkrijgbaar in tubes, potten en vetpatronen (krijg je dan een gratis vetspuit bij *O* )

Voorlopig heb ik aan een tubetje genoeg hoor :9
Het vet is blauw trouwens
 
Hallo die vet kan je bijvoorbeelt http://www.xcsystems.nl/product_info.php?products_id=125&osCsid=4f9d14075d125a6978d6baa131537826 (hiero)kopen. Maar het leikt mij, dat het alleen voor pc gebruikd word. Maar baad het nie schaden doe het zowiezo nie :+
Ik hoopd dat je wat aan heb :+

Ps let niet op mijn taalfoutjes, gaat uiteindelijk om het antwoord hier ;)
Geniaaal! _O-
 
Nogmaal bedankt voor alle tips. Ik heb het voorlopig opgelost met tape, dielectric grease haal ik op in Engeland binnenkort, dit soort spullen zijn daar veel makkelijker te vinden dan hier IMO. Groeten, Stu
 
Jammer dat dit draadje eindigde in 2006, maar even wat nieuw leven inblazen.

Nadat ik http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=13648482&postcount=379 (hier) hoorde over de supereigenschappen van dit spul vond ik hier een nog veel ouder draadje:

Het loopt echter wel door tot 2010.

Ik had tot voor kort nooit gehoord van dit spul. Zijn er onderhand hier mensen die dit gebruiken en er ook tevreden over zijn?
 
Hier nog een recent stukje over dit spul. Ik overweeg mijn offroad hier ook mee te behandelen.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=604502 (Xtz 660 2010 Tenere Rectifier Problem, Strikes Again)
 
Terug
Bovenaan Onderaan