Dienst na verkoop MV Agusta

Ik heb een MV F4 312 en ik moet zeggen prestatiegericht en look is het een mooie motor, maar waarom is er tegenwoordig zo een slechte dienst naverkoop. Had mijn F4 enkele maanden en ik moest hem al een half jaar missen. Gearbox defect. Een half jaar kan je je voorstellen en dan nog wel in de zomerperiode. Heb alles ondernomen naar de dealer toe in Handzame (Belgie), naar Benelux invoeder en zelf naar MV Agusta Italie toe. Het kunnen die mensen worst wezen wat er gebeurt na de verkoop. Wij hebben een F4 en een Brutale 910R bij diezelfde dealer gekocht. Na die zes maanden stelde ik vast dat de moter nog steeds niet draaide zoals het hoort. Ben terug gaan aankloppen bij die dealer en die hebben testritten gedaan om het euvel op te sporen, doch tevergeefs. Ik ben ten rade gegaan by DIPI motors in Baarle Nassau, die twee uur rondgereden hebben met mijn F4 en niets kunnen vaststellen hebben.
Een maand later stelde ik vast dat er een nieuwe MV Dealer zijn deuren opende in Heers (Belgisch Limburg) Deze starte enkel de motor en zei dat er iets niet klopte. De koppellingsklok werd besteld, daar de transmissiedemping hiervan deels defect was.
Dit verklaart het schokken en de KLAK in de handgrepen. De nokkenastiming werd gecontroleerd, omdat er speling was in de rotatierichting van de krukas (radiaal) Deze stond mis ten opzichte van de krukas, d.w.z dat de volledige timing mis is ten opzichte van de krukas, zowel de in- als de uitlaat. De spanner functioneerde niet correct. En dit nadat twee voorgaande dealers niets vonden. Bizar niet!.
Graag wat reactie hieromtrent aub.
 
Jij, vrienden motorrijders, collega's en vinden dit ook extreem, doch het is realiteit. Heb mijn motorfiets net terug(enkele dagen na een maand in de garage).Heb geschreven(email) naar MV Benelux, MV Italie, ben naar Italie gereden(show te Milaan waar ik de directeur onderdelen heb gesproken)!
 
Jij, vrienden motorrijders, collega's en vinden dit ook extreem, doch het is realiteit. Heb mijn motorfiets net terug(enkele dagen na een maand in de garage).Heb geschreven(email) naar MV Benelux, MV Italie, ben naar Italie gereden(show te Milaan waar ik de directeur onderdelen heb gesproken)!

Jij bent wél vastberaden :}

Maar inderdaad, belachelijk dat de ene dealer het euvel zó vindt en verhelpt, terwijl de anderen het niet voor elkaar krijgen.

Ik mag hopen dat dit onder garantie gerepareerd is (en dat je vervangen vervoer hebt gekregen voor al die tijd zonder motor :X )

Wél mooi dat het nu EINDELIJK verholpen is.

Groeten, Karl
 
ik ken iemand die dezelfde verhalen had met een benelli. zal wel iets italiaans zijn ofzo
 
Laatst bewerkt:
Men heeft me ooit gezegd dat als je een Italiaan aanschaft je iets mooi hebt, doch dat de mechanica het soms te wensen overlaat. Zoals een Ferrari die staat ook meer in de garage dan ermee gereden wordt. Maar men mag niet al de Italianen over dezelfde kam scheren. Kmoet zeggen dat ik ook in het bezit ben van een Ducati st4 heb en motorwise heb ik nog niets aan de hand gehad, behalve drie keer dashboard heb moeten laten veranderen, onder garantie ofcourse omdat er vocht in zat.
In alle geval, wat je ook betaald aan een motorfiets (2500 of 25000 Euro) de service mag het niet laten afweten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan