!! diensttijd!! wie reed daar ook motor?

sp @ndré

Die hard MF'er
27 jul 2005
463
0
Tweede Exloermond
Hoi, reageerde net op iemand die vroeg om oude guzzi v50 fotoos.
In 92-10 zat ik bij de koninklijke marechaussee en reed daar motor.
was een supertijd en heb er veel geleerd. Een ieder die bij de kmar op motor wilde rijden moest al een rijbewijs hebben. Daarna kreeg je nog een pittige rijopleiding. Velen zakten (ik natuurlijk niet, haha)
Wie hebben ook in hun diensttijd gereden en heb je nog leuke fotoos?
groet sp-@ndré
full
 
Ik ben motorordonnans geweest. heb het 3,5 jaar uitgehouden. Eerst als dienstplichtige, daarna als burger. Opleiding gehad in het PIROC in 1-96 op de guzzi. Wat een ondingen, waren vaker kapot dan dat ze het deden. Toen geplaatst in Den haag bij de staf waar ze reden op de BMW R65GS. Die werden na een jaar opgehaald en kregen we weer Guzzi's terug. Leuke tijd gehad, veel gereden, veel overtredingen gemaakt.



 
Laatst bewerkt:
Hoi, werk nu bij de KMar. En ook als motorrijder, opleiding gehad in Veldhoven op het PIROC in 2001. Op de Guzzi en de BMWK75. Daarna nog pittige VPV-A(Voortgezette Politionlele Vaardigeheden) opleiding in Apeldoorn gehad, op 'n BMW K1100LT en toen bij het 103 EskKMar (in Apeldoorn) gezeten. Héérlijk waren altijd de ritjes naar D'land, Polen en Tsjechië. Super goeie tijd gehad daar. Werk nu weer in Den Haag, met een rangetje hoger, niet meer als fulltime motorrijder helaas, maar heb ondertussen wel m'n crossopleiding gehad! Lekker knallen met een gloednieuwe (1,5 jaar terug) KTM625 En kan je zeggen dat er een hoop mensen zijn, binnen de KMar, die daar super jaloers op zijn, dus ik bof eigenlijk toch wel...

full
 
Ik ben ook ordannance geweest.BBT lichting 95-8. Rijbewijs gehaald op de PIROC, eigenlijk geen foto's van die tijd. Motor ging nooit tot weinig mee op oefening ivm opwerk programma voor Bosnie. Daarna een of twee oefening mee gehad waaronder naar Klietz en Vogelsang. Veel zweten op de guzzi door het terrein :Y
 
:^



Hoi, reageerde net op iemand die vroeg om oude guzzi v50 fotoos.
In 92-10 zat ik bij de koninklijke marechaussee en reed daar motor.
was een supertijd en heb er veel geleerd. Een ieder die bij de kmar op motor wilde rijden moest al een rijbewijs hebben. Daarna kreeg je nog een pittige rijopleiding. Velen zakten (ik natuurlijk niet, haha)
Wie hebben ook in hun diensttijd gereden en heb je nog leuke fotoos?
groet sp-@ndré(Afbeelding)
huh zie ik dat nou goed?! foto's op papier of karton.. wat is het?, jeetje wat appart.. is dat nieuw?










:+
 
Wel diensttijd geen motor. Wel mij vrachtwagenrijbewijs daar gehaald en ook super leuke tijd gehad. En natuurlijk tot op de dag van vandaag heb ik veel aan mijn uitgebreide rij-opleiding gehad. :)
 
het zou voor heel wat gastjes niet zo verkeerd zijn om even een paar maand in dienst te moeten. maar laten we die discussie hier maar niet houden, haha.
was wel benieuwd of er nog gasten zijn die in apeldoorn (10-92) hun rijopleiding hebben genoten.
groet @ndré
Diensttijd? wat is dat?

iets voor dinosaurussen zeker






:+
 
Ik zit nog steeds in mijn dienstijd (net voor 2 jaar bijgetekend :) ) maar ik heb hoog en laag gesprongen om mijn A-tje daar te halen maar dat kreeg ik niet voor elkaar '(

Ik zie die kmar gasten wel eens knallen op de oirschotse hei op hun ktm 625 en ja....

dan ben ik stik jaloers! :( 8-)
 
Ik zit nog steeds in mijn dienstijd (net voor 2 jaar bijgetekend :) ) maar ik heb hoog en laag gesprongen om mijn A-tje daar te halen maar dat kreeg ik niet voor elkaar '(

Ik zie die kmar gasten wel eens knallen op de oirschotse hei op hun ktm 625 en ja....

dan ben ik stik jaloers! :( 8-)


Alle motoren zijn ook de dienst uit...op wat KTM bij de luchtmobiele brigade na. En die zijn voor de geestelijke verzorging en de Ca's :X tenminste zover ik de berichten heb gevolgd. En anders solliciteer je toch bij de KMAR O-) over twee jaar...

Heb zelf ook op Oirschot gezeten. Zie ook avatar 8-)
 
Ik zit nog steeds in mijn dienstijd (net voor 2 jaar bijgetekend :) ) maar ik heb hoog en laag gesprongen om mijn A-tje daar te halen maar dat kreeg ik niet voor elkaar '(

Ik zie die kmar gasten wel eens knallen op de oirschotse hei op hun ktm 625 en ja....

dan ben ik stik jaloers! :( 8-)

Snap ik ja, tis ook zo leuk! Toen ik m'n crosscursus kreeg daar (alweer 1,5 terug) vloog er een Apache over de heide daar (voor de kenners: op dat open stuk vanaf de BeeVee heuvel) en daar deden we een 'spelletje' Kat&Muis mee. Alleen nu waren wij het die opgejaagd werden! _O- Kom je om een bosje heen, komt er ineens een levensgrote echte Apache je tegemoet! Echt wel lekker dat je dan weet hoe je héééél snel die motor 180 graden kunt draaien en weg spurten!
 
Snap ik ja, tis ook zo leuk! Toen ik m'n crosscursus kreeg daar (alweer 1,5 terug) vloog er een Apache over de heide daar (voor de kenners: op dat open stuk vanaf de BeeVee heuvel) en daar deden we een 'spelletje' Kat&Muis mee. Alleen nu waren wij het die opgejaagd werden! _O- Kom je om een bosje heen, komt er ineens een levensgrote echte Apache je tegemoet! Echt wel lekker dat je dan weet hoe je héééél snel die motor 180 graden kunt draaien en weg spurten!


En dan nu het zelfde spelletje doen op een guzzi :P zal veel meer moeite kosten. Ach heb er wel veel profijt van. Terrein rijden met de guzzi op de heide in alle weers gesteldheden :}
 
Laatst bewerkt:
Dan gebeurd dit! Gelukkig staat die koprol die ik maakte net niet op de foto O-) Ging best hard! Maarja vallen en opstaan hè!

full
 
Voel je 'm aankomen?
Eh, nee. Zijn we dan al zo lang van huis? ;)

Maarre, mooi als je dit mag van de baas.
Henk Seppenwoolde heeft ook wel eens een groepje ordehandhavers meegehad om ze nog wat kneepjes bij te leren, alles werd betaald, was een "training".
 
En dan ook nog maar een 'gewone' dienstmotor foto
(is gemaakt tijdens het rijden door m'n maatje!)

full
 
Eh, nee. Zijn we dan al zo lang van huis? ;)

Maarre, mooi als je dit mag van de baas.
Henk Seppenwoolde heeft ook wel eens een groepje ordehandhavers meegehad om ze nog wat kneepjes bij te leren, alles werd betaald, was een "training".

Tsja, zo heeft iedere baan z'n voordelen hè. Zit nu alleen iet meer elke dag op de motor. Da's wel jammer, maar helaas. Komt strx wel weer. Voorlopig lekker crossen op het strand! Het drukke zomerseizoen is weer voorbij.... Oh ja, ik surveileer natuurlijk gewoon daar hè, zelf omploegen doen 'wij' natuurlijk nooit! O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan