Dienstverlening voor aanrijder Bløf-drummer

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Rijd je een motorrijder dood omdat je keert op een invoegstrook krijg je 240 uur dienstverlening... |(

Berichtje op FOK:
De rechtbank in Middelburg heeft dinsdag de 39-jarige A. D. uit Twello veroordeeld tot 240 uur dienstverlening wegens dood door schuld. Vorig jaar veroorzaakte de man een verkeersongeval waardoor drummer Chris Götte van popgroep Bløf om het leven kwam.
Ook kreeg de man een rijontzegging van 2 jaar op, waarvan zes maanden voorwaardelijk. Bovendien eiste de officier een rijontzegging van twee jaar.


Dit is originele bericht van het ongeluk:

De drummer van de Zeeuwse popgroep Bløf is zaterdagmiddag dodelijk verongelukt op de A58 bij Nieuw en Sint Joosland bij Middelburg. Chris Götte (38) reed op de invoegstrook van de snelweg op de flank van een auto.
De politie heeft de bestuurder van de auto aangehouden op verdenking van dood door schuld. De politie verdenkt de 38-jarige inwoner van Twello ervan dat hij op de invoegstrook aan het keren was, hetgeen verboden is. Het rijbewijs is ingevorderd.
Het ongeval deed zich voor rond half vijf zaterdagmiddag. Götte reed volgens de politie op zijn motor tegen de auto. Hij was op slag dood.
 
Tsja, diep triest dat zo'n vent een testritje op zn nieuwe motor met de dood moet bekopen. Anders wassie misschien wel eens langs gekomen op dit forum. Het was een echte motorrijder van wat ik er ooit van heb gelezen. '(
 
ogen uit steken na zijn taakstraf, gaat hij nooit meer als bestuurder in een koekblik zitten,,,,,,


en,,,,, hij keek toch niet uit, dus wat mist hij !!!
 
Dood door schuld vind ik doodslag...
Keren op een invoegstrook is verboden en als je het toch doet en je rijd iemand dood vind ik het moord met voorbedachte rade.
(vind ik ook gelden als je met drank op gaat rijden).
Tis toch te gek voor woorden dat die persoon 'even' wat uurtjes moet werken en 'even' zijn rijbewijs kwijt is. Als hij zich netjes gedraag heeft hij binnen de kortste keren zijn rijbewijs weer terug.
Voor het leven afnemen en de bak in.
 
onze maatschappij straft veel te beschaafd, er is teveel begrip voor de dader, en te weinig voor het slachtoffer en de nabestaande, dit terwijl er een degelijke wet aan ten grondslag ligt, dat is het vreemde.....
 
Je bent wel goed gestoord als je mensen die keren op een vluchtstrook en daardoor een dodelijk ongeval veroorzaken zo licht straffen.

geldt trouwens voor iedereen die willens en wetens overtreden. Iemand die met 250 km/uur iemand dood rijdt geldt hetzelfde voor (als hij het zelf overleeft tenminste).
 
Ja ik hoorde het ook vanavond.....diep triest.
Zoiemand moeten ze lang opsluiten en zijn rijbewijs voor altijd afpakken, ongelofelijk dat hij er zo van af komt!!
 
Jongens, hij heeft het echt niet opzettelijk gedaan hoor.
Shit happens nu eenmaal..
Je kan zo'n gozer dan wel paar jaar de bak in draaien maar dat zou enkel moeten als hij verder nog een gevaar is voor de m'pij.
Met 1.5 jaar effectieve rijontzegging en een dooie op ze geweten is ie volgens mij al zwaar genoeg gestraft.
 
Jongens, hij heeft het echt niet opzettelijk gedaan hoor.
Shit happens nu eenmaal..
Je kan zo'n gozer dan wel paar jaar de bak in draaien maar dat zou enkel moeten als hij verder nog een gevaar is voor de m'pij.
Met 1.5 jaar effectieve rijontzegging en een dooie op ze geweten is ie volgens mij al zwaar genoeg gestraft.

Mee eens.
 
Zoiemand moet je eerst 3 tot 5 jaar opsluiten waarna hij opnieuw zijn rijbewijs moet gaan halen voor een bromfiets (zo een met 50cc) en nooit maar dan ook nooit meer plaats laten nemen achter het stuur van een auto
.


Maar in principe heeft pooh ook wel gelijk. (zit wel wat in)
 
Laatst bewerkt:
Jongens, hij heeft het echt niet opzettelijk gedaan hoor.
Shit happens nu eenmaal..

Heb je helemaal gelijk in. Maar het is een blijft wel zijn verantwoordelijkheid dat er iemand overleden is. Niemand zal expres een ander doodrijden neem ik aan. Opsluiten en al dat soort grappen schiet je helemaal niets mee op. Zo'n dader straf je veel erger door hem/haar eens een maandje bij de nabestaanden te laten wonen. Kan die zien wat een emotionele schade er aangericht is. Dan weet je wel dat diegene voortaan wel uitkijkt in het verkeer. En zo niet, dan kunnen we nog altijd naar de middeleeuwse middelen grijpen
 
Jongens, hij heeft het echt niet opzettelijk gedaan hoor.
Shit happens nu eenmaal..
Je kan zo'n gozer dan wel paar jaar de bak in draaien maar dat zou enkel moeten als hij verder nog een gevaar is voor de m'pij.
Met 1.5 jaar effectieve rijontzegging en een dooie op ze geweten is ie volgens mij al zwaar genoeg gestraft.

Daar zit inderdaad wel wat in, maar voor m'n gevoel klopt het gewoon niet. 6 weken onbetaald werken vind ik gewoon niet in verhouding staan tot de overtreding. Het is immers geen domme fout, maar een opzettelijke overtreding geweest. En dat op een plaats waarvan iedere wel denkende bestuurder weet dat het te gevaarlijk is om te keren.
 
Hoe moeilijk kan het zijn om, als je keert op een weg waarvan je heeeeel goed weet dat het niet mag en heel makkelijk fout kan gaan, even goed om je heen te kijken??

Die man moet echt opnieuw afrijden.

Ik denk wel dat iemand doodrijden al een hele zware straf is. Dat is volgens mij iets wat je jezelf nooit vergeeft. (Dat hoop ik tenminste.)
 
Op dinsdag 19 maart 2002 22:56 schreef HElske het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om, als je keert op een weg waarvan je heeeeel goed weet dat het niet mag en heel makkelijk fout kan gaan , even goed om je heen te kijken??

Wij doen allemaal ook wel dingen die niet mogen, toch? Dus ik kan het wel met Poohbeer eens zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ook ik ben het wel met pooh eens, ik doe zelf ook wel eens dingen waarvan ik later denk: had ook wel iets rustiger ofzo gekund. Denk dat iedereen hier fouten maakt in het verkeer, en sommige daarvan kunnen heel tragisch aflopen.
 
Even een paar dingen, er werdt niet gekeerd op een vluchtstrook, en het was ook nietop een snelweg, het was ge invoegstrook naar een doorgaande provinciale weg, de man wilde aan het eind van de invoegstrook een draai maken om de andere kant op te gaan.

Natuurlijk niet slim,maar denk idd net als Pooh, dat zo iemand er echt wel mee zit.
Of de straf hoog genoeg is, tsja, hij maakte een fout, vindt ik iig niet zo erg als iemand die dronken rijdt, zoals Marco Bakker bijv.(kreeg ook 240 uur) en ontkende terwijl iedereen wist dat die fout was.

Over de motor die Hij reed, heb toen eens een foto gezien, en het was niet echt duidelijk, maar dacht dat het een Fazer 1000 was.
 
Even een paar dingen, er werdt niet gekeerd op een vluchtstrook, en het was ook nietop een snelweg, het was ge invoegstrook naar een doorgaande provinciale weg, de man wilde aan het eind van de invoegstrook een draai maken om de andere kant op te gaan.

Natuurlijk niet slim,maar denk idd net als Pooh, dat zo iemand er echt wel mee zit.
Of de straf hoog genoeg is, tsja, hij maakte een fout, vindt ik iig niet zo erg als iemand die dronken rijdt, zoals Marco Bakker bijv.(kreeg ook 240 uur) en ontkende terwijl iedereen wist dat die fout was.

Over de motor die Hij reed, heb toen eens een foto gezien, en het was niet echt duidelijk, maar dacht dat het een Fazer 1000 was.

OK, dat verandert toch voor mij een beetje de zaak (iedereen zal wel eens verkeerd gereden zijn tenslotte). Zou overigens vooral de dienstverlening rekken (dus niet de bak in).

Voor lui die dronken zijn, doorrijden of ontkennen geldt in mijn ogen echter geen pardon.
 
Op woensdag 20 maart 2002 07:10 schreef Fastcruiser het volgende:Voor lui die dronken zijn, doorrijden of ontkennen geldt in mijn ogen echter geen pardon.

^
behead.gif
smileydies.gif
hanged.gif
crucified.gif
...of zoiets 8-)
 
Samen met rood rijders

je bedoelt, door rood rijden?

Ik ben vandaag nog door rood gereden.

Heb respect voor stoplichten, maar in situaties waarin dat ding geen respect heeft voor mij rijdt ik door.

(als er dus geen verkeer te bekennen is)
 
Je kan die man wel voor jaren in de bak gooien, maar denk dat alleen het idee van het verantwoordelijk zijn voor dood van een ander in dit geval ook al een behoorlijke straf is.
 
Hallo,
Ik kom elke week wel een keer op de plaats waar chris verongelukt is.
Het is gewoon een gigantisch tragische samenloop van omstandigheden geweest.
Ten eerste is het terplaatse zo een ongelofelijk idiote verkeerssituatie, dat iedereen die daar niet bekend is hetzelfde had kunnen gebeuren!!
Chris heeft waarschijnlijk ook behoorlijk hard gereden, hetgeen men niet kon bewijzen.
Je kunt daar met een bloedgang door een lange bocht, daarna trek je hem open onderdoor een viaduct, en plots staat er een auto dwars voor je neus.............
Ik ben echt niet zo'n fatsoensridder hoor, maar ik geloof dat hier toch beiden schuldig zijn, hetgeen chris met de dood moest bekopen.
Ik bedoel maar te zeggen dat wij als motorijders, toch zeker bij hoge snelheden wat verder moeten kijken dan 3m. voor het voorwiel! en niet ALTIJD de schuld op een ander steken.

Groetjes :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan