Dier en Leed??

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
528
104
Ik kwam deze link tegen.

Zo'n situatie zorgt waarschijnlijk voor remsporen all over the place.

Zijn hier nog meer mensen die een keer dit soort confrontatie met de natuur hebben gehad??
 
Ik heb vanmiddag een vogel DOOD gereden ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( :P :P :P :P :P :P
2de slachtoffer dit jaar :+

Hij kopte de koplamp en die was harder dan de vogel :Y

Was overigens geen struisvogel maar iets kleiners :P
 
Laatst bewerkt:
Zou je zo'n zwijn nou mogen meenemen als je het zelf dood gereden hebt?

Tegen kerst anders maar eens meer op de veluwe gaan rijden. :+
 
ben gister al voor de 5e keer een konijn met zelfmoordneigingen tegengekomen.

Eerste keer was tijdens een bocht toen ik al best plat zat, stak net voor mij de weg over(zag mij eerst, en stak opeens de weg over zonder enige reden), 2e t/m 5e keer s'nachts op een weg waar ik nu al meer oplet, omdat het nu bijna elke keer gebeurt (echt die beesten weten niet van ophouden )
 
Zou je zo'n zwijn nou mogen meenemen als je het zelf dood gereden hebt?

Tegen kerst anders maar eens meer op de veluwe gaan rijden. :+

Het zal je misschien verbazen... maar dat is idd zo.

De schade aan je auto/motor word echter niet vergoed, tenzij je er aanvullend voor verzekerd bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam deze link tegen.

Zo'n situatie zorgt waarschijnlijk voor remsporen all over the place.

Zijn hier nog meer mensen die een keer dit soort confrontatie met de natuur hebben gehad??
Een meeuw in de versnipperraar van mijn voorwiel. En natuurlijk miljoenen insecten.
 
Tsja... wij mensen nemen steeds meer van HUN gebied in gebruik en verstoren ernstig het natuurlijk evenwicht.
Het is natuurlijk een domper al het je overkomt en dan nog hopen dat je niet al te ernstig gewond raakt maar het is uiteindelijk toch de schuld van de mens.
Misschien eens tijd voor een fokverbod van mensen... te beginnen in de arme landen want ze klagen dat ze niets te eten hebben maar ze fokken als konijnen en in die omgeving vind je ook de meeste dieren ie met uitsterven bedreigd worden.
Ook in ons kleine landje mag wel een beperking komen, scheelt op de lange termijn weer in de file's 8-)
 
ik had het tijdens mijn eerste echte proefrit..

ik reed op de zx6r die ik nu heb.. en was de eerste "echte" motor (vorige was een rs125)
net wanneer ik het gas een beetje open wou trekken en de voorkant uit de vering kwam stak er een haas over, en die schoot vlak voor mijn wiel langs..

ik kwam met een dikke adrenalinekick terug bij de motorzaak, en die verkoper vroeg direct, wat heb jij dan gedaan? _O-
 
ik had het tijdens mijn eerste echte proefrit..

ik reed op de zx6r die ik nu heb.. en was de eerste "echte" motor (vorige was een rs125)
net wanneer ik het gas een beetje open wou trekken en de voorkant uit de vering kwam stak er een haas over, en die schoot vlak voor mijn wiel langs..

ik kwam met een dikke adrenalinekick terug bij de motorzaak, en die verkoper vroeg direct, wat heb jij dan gedaan? _O-
je zag eruit als een angsthaas? :?
:+
 
Het zal je misschien verbazen... maar dat is idd zo.

De schade aan je auto/motor word echter niet vergoed, tenzij je er aanvullend voor verzekerd bent.

Ik heb weleens gehoord dat dat juist strafbaar is? En dat je altijd staatsbosbeheer moet bellen?

Zelfs als je een zwijn doodrijdt en je rijd weg verlaat je de plaats van een ongeval en is ook dat strafbaar?
 
Heb laatst wel een reiger gehad die heeeeeeeel dicht bij mijn helml in de buurt kwam. Vol in de ankers gegaan en hij heeft me niet geraakt. Wil er niet aan denken wat er gebeurt was as ik m wel geraakt had.
 
De meeste kiekens die ik tegenkom zitten zelf op de moto .....


En hoe meer lawaai de moto maakt, hoe groter het kieken dat erop zit
 
Je mag een aangereden dier dood of gewond niet meenemen.
Je belt de politie en geeft aan waar het aangereden dier ligt of als het gevlucht is de richting aangeven waarin het gevlucht is.
Politie neemt contact op met Staatsbosbeheer en deze zorgt voor verwijdering en /of gaat op zoek naar het gewonde dier. :Y
 
Laatst bewerkt:
een tijdje terug.. Reed ik +/- 80, vloog er een vogel onder me door, dus tussen mijn voor en achterwiel, vond ik best knap van dat beestje :P.
Verder heb ik nog niks aangereden, wel veel bijna momenten, weg duiken voor duiven en dergelijke :P
 
Je mag een aangereden dier dood of gewond niet meenemen.
Je belt de politie en geeft aan waar het aangereden dier ligt of als het gevlucht is de richting aangeven waarin het gevlucht is.
Politie neemt contact op met Staatsbosbeheer en deze zorgt voor verwijdering en /of gaat op zoek naar het gewonde dier. :Y

Als je door rijdt is het zelfs doorrijden na een ongeval of aanrijding (zoiets) :Y

en daar kun je voor bekeurd worden, dus kijk uit voor de popo's als je door rijdt :]
 
Als je door rijdt is het zelfs doorrijden na een ongeval of aanrijding (zoiets) :Y

en daar kun je voor bekeurd worden, dus kijk uit voor de popo's als je door rijdt :]
Natuurlijk.... ik ga samen met 't aangereden zwijn een schadeformuliertje in staan vullen. |(
 
Je mag een aangereden dier dood of gewond niet meenemen.
Je belt de politie en geeft aan waar het aangereden dier ligt of als het gevlucht is de richting aangeven waarin het gevlucht is.
Politie neemt contact op met Staatsbosbeheer en deze zorgt voor verwijdering en /of gaat op zoek naar het gewonde dier. :Y


een dood getreden dier mag je zeker WEL mee nemen.
wel nadat je de politie hebt gewaarschuwd hebt. je hebt tenslotte ook een ongeluk veroorzaakt....

zelf 2 reeèn voor de bus gehad. ik denk moeder en dochter of zoon :')
ik mocht de grote ree mee nemen en die kleine was niet veel meer van over......
-O-
 
Politie verkoopt doodgereden dieren aan poelier
ARNHEM - Langs de Koningsweg in Arnhem worden vandaag aan weerszijden zogenoemde wildspiegels geplaatst, waarmee het grote aantal aanrijdingen met herten, reeën en wilde zwijnen moet worden teruggedrongen.



FOTO COR DE COCK

Doordat de autolampen via de wildspiegels worden gereflecteerd, hopen politie en wildbeheerders dat de dieren zo schrikken van het licht dat zij ver uit de buurt van het razende verkeer blijven.


Bijzonder is, dat de wildspiegels betaald zijn uit de opbrengst van doodgereden beesten, die de poelier van de politie heeft gekocht.


Wie een ree, hert of wild zwijn doodrijdt, mag volgens de wet het kadaver hebben. De politie vindt echter vaak doodgereden wild, zonder dat iemand zich heeft gemeld. Veel mensen willen een doodgereden dier niet meenemen.


Agenten brengen het dier dan naar de poelier, die er behoorlijk voor betaalt. De politie van het district Veluwezoom wist volgens een woordvoerder tot voor kort eigenlijk nooit goed, wat er met dat geld moest gebeuren.


Grofwildbeheerder C. Tieleman van de wildbeheereenheid Zuid Oost Veluwe kwam op het idee om het poeliersgeld voor de aanschaf en plaatsing van de wildspiegels te gebruiken. Wildspiegels zijn in Nederland nog vrij onbekend.


De Koningsweg langs de rand van de Veluwe is een bekende dodenweg voor wild. De donkere weg loopt dwars door de bosranden van het natuurgebied.

(ANP)




anders gaat er wel iemand anders met je dode ree op de loop
 
Terug
Bovenaan Onderaan