Dier vriendelijke paddockstand

Sassette

🍍
6 apr 2017
2.247
2.139
Dag allen,

Nu ik wat meer gebonden ben aan huis wil ik zelf wat meer aan onderhoud gaan doen. (lees: ik mag niet meer zelf naar de garage rijden om het onderhoud te laten doen :') )

Ik wil een paddock aanschaffen voor het achterwiel. Ik ben niet heel groot en heel sterk, daardoor heb ik het tot nu toe nog niet aangedurft om een paddock te gebruiken.

Dus iemand tips? Welke zijn makkelijk, stabiel en vrouwvriendelijk? :p

Edit: en tips hoe te gebruiken? Hoe houd ik de brommert rechtop tijdens het wippen? (ja, kom maar op met de grappen :') )
 
Laatst bewerkt:
Groot en sterk hoef je niet te zijn... Met klein en slim is ook niks mis 8-) ...

Zoek een paddockstand met een iets langere "arm" hierdoor is er minder kracht/gewicht nodig om je motor op de stand te krijgen... (Moment = Kracht X Arm)... :Y
 
Ff kijken hoor, als je een wat grotere neemt (lees, een iets duurdere), heb je meer hefmoment en zou het makkelijker/lichter moeten zijn om de motor op te bokken.

Komen vast nog wel meer tips en plaatjes e.d. Succes!
 
Zonder twijfel neem de Abba stand
(heb hem jammer genoeg toen niet zelf gekocht maar een van merk Bikelift)

Superbike Stand

Super stabiel en een groot hefboom effect met uitschuifbare hendel

 
inrijklem voor het voorwiel, dan in alle rust de paddockstand bij de achterbrug

datona-inrijklem.jpg


en heeft niks met sterk zijn te maken, mijn vriendin zet onze beide motoren indien nodig ook omhoog met de paddock.
wellicht ook even een kwestie van durven?

en vrouwvriendelijk....wellicht kan iemand het roze spuiten voor je? of glittertjes erop plakken :X *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een paddock aanschaffen

Complete paddock?

Er komt binnenkort eentje beschikbaar in Italië/ Duitsland. En aangezien jij wel hard kan rijden (zie andere topic), en hun huidige coureur niet, maak je kans. Bovendien... alle merchandise kan gerecycled worden: J-Lo is voor vrouwen :+
 
oke, als tip .
ga aan de andere kant staan dan daar waar je jiffy zit ( kan hij nooit om vallen) , laat deze ook rustig uit staan bij opbokken. laat de motor redelijk recht tegen je heup aan leunen en zet de paddockstand vorken op de bobbins. nu rustig naar de achterkant lopen terwijl je de kont van de motor beet houdt, nu hem erop wippen en klaar is sassete
 
Dat is een tip waar ik ook nog wat aan heb :}

Wellicht dat ik zo'n ding aanschaf voor in de schuur en dan icm met een motomover zodat ik de kont van de motor in de hoek kan rollen.
paddockstand-motor-mobiel.jpg


ik heb er zo'n 1, zit met hetzelfde "probleem"
anders past bij ons de 2de motor niet in de schuur

edit:
zonder die spanbanden, die zijn niet nodig
 
Laatst bewerkt:
Mijn manier:

- Ga aan de linkerkant van de motor staan
- Haak de paddock links EN rechts in de bobbins (ja de paddock staat dan ook "scheef").
- Druk nu tegelijk de motor rustig/gecontroleerd overeind en tegelijkertijd de paddock naar beneden (en "trek" de motor licht tegen je heup aan)
- Op ene gegeven moment staat de motor rechtop en de paddock met beide wieltjes op de grond, nu druk blijven geven op de paddock
- Paddock doordrukken naar onderen

Met deze manier kun je het met kippenkracht nog doen en je loopt niet te hannissen met een balanserende motor.

Ik heb het eens gefilmd voor een goeie vriend, als je wilt stuur dan ff een PM, dan app ik het filmpje door.
Zo doe ik het al jaren en werkt perfect. Zelfs mijn moeder zou dit kunnen :P :+
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Nu ik wat meer gebonden ben aan huis wil ik zelf wat meer aan onderhoud gaan doen. (lees: ik mag niet meer zelf naar de garage rijden om het onderhoud te laten doen :') )

Ik wil een paddock aanschaffen voor het achterwiel. Ik ben niet heel groot en heel sterk, daardoor heb ik het tot nu toe nog niet aangedurft om een paddock te gebruiken.

Dus iemand tips? Welke zijn makkelijk, stabiel en vrouwvriendelijk? :p

Edit: en tips hoe te gebruiken? Hoe houd ik de brommert rechtop tijdens het wippen? (ja, kom maar op met de grappen :') )
Er is niet veel kracht nodig.
Goed er onder zetten en hem omlaag drukken.
Komt weinig kracht bij kijken.

Tja of ze vrouwvriendelijk zijn geen idee.
Heb de mijne nog nooit in een slecht humeur gezien, kan ook komen omdat geen vrouw ben, maar denk niet dat hij daar veel anders van zou worden. :+
 
Mijn manier:

- Ga aan de linkerkant van de motor staan
- Haak de paddock links EN rechts in de bobbins (ja de paddock staat dan ook "scheef").
- Druk nu tegelijk de motor rustig/gecontroleerd overeind en tegelijkertijd de paddock naar beneden (en "trek" de motor licht tegen je heup aan)
- Op ene gegeven moment staat de motor horizontaal en de paddock met beide wieltjes op de grond, nu druk blijven geven op de paddock
- Paddock doordrukken naar onderen

Met deze manier kun je het met kippenkracht nog doen en je loopt niet te hannissen met een balanserende motor.

Ik heb het eens gefilmd voor een goeie vriend, als je wilt stuur dan ff een PM, dan app ik het filmpje door.
Zo doe ik het al jaren en werkt perfect. Zelfs mijn moeder zou dit kunnen :P :+
Wel een hele subtiele manier om iemands nummer tevragen :+ :+
 
en vrouwvriendelijk....wellicht kan iemand het roze spuiten voor je? of glittertjes erop plakken :X *O*

:r Dat is niet vrouwelijk, dat is kleine-met-barbie-spelende-meisjes-vriendelijk. Ik heb nooit wat met roze en glitters gehad.

Maar misschien is die combi wel een idee.. ik ben meer bang dat ik de motor niet recht kan houden dan dat ik hem niet omhoog kan krijgen.
 
:r Dat is niet vrouwelijk, dat is kleine-met-barbie-spelende-meisjes-vriendelijk. Ik heb nooit wat met roze en glitters gehad.

Maar misschien is die combi wel een idee.. ik ben meer bang dat ik de motor niet recht kan houden dan dat ik hem niet omhoog kan krijgen.


de abba stand houd zichzelf recht
 
:r Dat is niet vrouwelijk, dat is kleine-met-barbie-spelende-meisjes-vriendelijk. Ik heb nooit wat met roze en glitters gehad.

Maar misschien is die combi wel een idee.. ik ben meer bang dat ik de motor niet recht kan houden dan dat ik hem niet omhoog kan krijgen.
na 1x bijna laten vallen direct zo'n klem gekocht, staat als een huis daarin
worden ook niet voor niks vaak bij aanhangers gebruikt

en in de garage neemt de motor minder ruimte in beslag doordat hij rechtop staat.
 
Maar misschien is die combi wel een idee.. ik ben meer bang dat ik de motor niet recht kan houden dan dat ik hem niet omhoog kan krijgen.
Met de manier die ik beschreef heb je daar geen zorg meer naar. Je houdt de motor tegen je heup/bovenbeen en tegelijk met de paddock overeind alvorens je de paddock naar beneden drukt.

Paar keer oefenen met iemand erbij en je hebt het truucje zo door :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan