Frederikk1
Rookie
Ik heb vandaag per ongeluk diesel getankt in mijn Kawasaki zx-6r uit 1999... Hij is al opgehaald en wordt gerepareerd.. Maar heeft iemand ervaring met de kosten dat het met zich meebrengt??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
andersom, zoals jij hebt gedaan, is schadelijker. de pomp en injectoren van een diesel hebben meer smering nodig...en die zit niet in benzine.lastig.
Heb ook wel eens een vrachtwagen vol gegooid met 95.
Na enige meters deed mn wagen het niet meer
De schade moest best wel enorm wezen wat ik eruit begreep
Bij een motor met een tank van een liter of 15 snap ik dat je het prijsverschil niet direct op merkt. Maar in een vrachtwagen met een tank van 500 (??) liter moet dat verschil toch merkbaar zijn?lastig.
Heb ook wel eens een vrachtwagen vol gegooid met 95.
Na enige meters deed mn wagen het niet meer
De schade moest best wel enorm wezen wat ik eruit begreep
Bij een motor met een tank van een liter of 15 snap ik dat je het prijsverschil niet direct op merkt. Maar in een vrachtwagen met een tank van 500 (??) liter moet dat verschil toch merkbaar zijn?
andersom, zoals jij hebt gedaan, is schadelijker. de pomp en injectoren van een diesel hebben meer smering nodig...en die zit niet in benzine.
Vaak wordt er vanwege garantie ook gewoon de heleboel vervangen, het hoeft heleml niet stuk te zijn ( maar ze maken je bang met alle risico's die je loopt blablabla... weer lekker verdienen aan de klant)
Voor een benzinemotor is het vooral een vetgeslagen bougie die voor problemen zorgt. maar de diesel komt er niet zomaar uit, dus probleempje kan wel terugkomen. vervelend, maar hele hoge kosten hoeven er niet aan te hangen.
Als je echt gereden hebt met benzine terwijl je een commonrail diesel inspuiting hebt, is de schade veel groter als dat je denkt.
De hoge drukpomp heeft de smering van de diesel keihard nodig, zelfs bij doorstarten om je brandstof filter gevuld te krijgen loopt deze al schade op!
Sorry, ik begreep het als onnodig vervangen om geen risico te lopen...
Als dealer zijnde zou ik het gehele motorblok vervangenik weet dat Volvo gewoon alles vervangt, ook al heb je de motor niet eens gestart..... weinig schade aan een hoge drukpomp dan....... maar winst is alles.
Het kan wel schade opleveren, maar sommigen overdrijven met plezier.
Als dealer zijnde zou ik het gehele motorblok vervangen
Maar gast, heb je er nou mee gereden? of kwam je erachter toen je de slang terughing....
Als automonteur ook wel een aantal diesel tanken leeg gehaald die met benzine waren afgetanktandersom, zoals jij hebt gedaan, is schadelijker. de pomp en injectoren van een diesel hebben meer smering nodig...en die zit niet in benzine.
Vaak wordt er vanwege garantie ook gewoon de heleboel vervangen, het hoeft heleml niet stuk te zijn ( maar ze maken je bang met alle risico's die je loopt blablabla... weer lekker verdienen aan de klant)
Voor een benzinemotor is het vooral een vetgeslagen bougie die voor problemen zorgt. maar de diesel komt er niet zomaar uit, dus probleempje kan wel terugkomen. vervelend, maar hele hoge kosten hoeven er niet aan te hangen.
Als automonteur ook wel een aantal diesel tanken leeg gehaald die met benzine waren afgetankt
Dat gooide ik toendertijd gewoon in mijn benzine blik. Liep ie prima (en errug goedkoop..) op!
Wat ik heb begrepen is dat diesel in een benzinemotor niet veel kwaad kan.
Andersom wel, benzine in een dieselmotor.
Maar het kan wel schade aanrichten.
Dus ff doorspoelen is niet voldoende.
Echt alle dieselresten moeten uit het systeem.
Daarom is mij geadviseerd om ook de motorolie en filter te vervangen.
Dit omdat de onverbrande diesel in de motorolie terecht komt.
En ook een benzine filter spoel je niet ff door.
Je moet echt het hele systeem schoonmaken.