Diesel getankt!:(

Frederikk1

Rookie
22 jun 2011
1
0
Groningen
Ik heb vandaag per ongeluk diesel getankt in mijn Kawasaki zx-6r uit 1999... Hij is al opgehaald en wordt gerepareerd.. Maar heeft iemand ervaring met de kosten dat het met zich meebrengt??
 
Wat ik heb begrepen is dat diesel in een benzinemotor niet veel kwaad kan.
Andersom wel, benzine in een dieselmotor.

Maar het kan wel schade aanrichten.
Dus ff doorspoelen is niet voldoende.
Echt alle dieselresten moeten uit het systeem.

Daarom is mij geadviseerd om ook de motorolie en filter te vervangen.
Dit omdat de onverbrande diesel in de motorolie terecht komt.
En ook een benzine filter spoel je niet ff door.

Je moet echt het hele systeem schoonmaken.
Ben jij monteur? :N

Ben jij ervaringsdeskundige? :N

:W
 
Wat een geneuzel.. een vriend van mij heeft een bakbrommer en dat ding loopt prima op een mix van thinner/wasbenzine/petroleum/kerosine/benzine/diesel/bier/alles wat brand en maar enigzins vloeibaar is... (4takt benzinemotortje ) Dus 1 keer verkeerd tanken zal wel meevallen toch?
 
Vind het weer een hoop geouwehoer voor iets simpels. Als er bij jou thuis een lampje stuk gaat, haal je toch ook niet de stop eruit, trek je de bedrading uit de muur en vervang je de fitting?

Laat TS zijn tank nou maar leeghalen, verse benzine erin en gaan met dat ding.
 
wat een verhaal. Ik heb het zelf gehad met de auto van de zaak. 55 liter benzine in een diesel gekiept. Gelukkig begon het met het betalen een beetje op te vallen aangezien ik alleen diesel kan afrekenen met mijn tankpas en de betaling dus weigerde. toen twee uur bezig geweest de tank weer leeg te maken.
 
Ik heb ook wel de fout gemaak door bezine te tanken in een diesel auto, gelukkig merkte ik na een paar liter al op dat de kleur van slang (groen) niet past bij de kleur van de auto( zwart) verkeerde slang dus, daarna gewoon aangevuld met 20 liter diesel, denk dat ik 1/3 bezine had, ging prima niks van gemerkt, geen rook geen tragere motor
 
Wat ik heb begrepen is dat diesel in een benzinemotor niet veel kwaad kan.
Andersom wel, benzine in een dieselmotor.

Maar het kan wel schade aanrichten.
Dus ff doorspoelen is niet voldoende.
Echt alle dieselresten moeten uit het systeem.

Daarom is mij geadviseerd om ook de motorolie en filter te vervangen.
Dit omdat de onverbrande diesel in de motorolie terecht komt.
En ook een benzine filter spoel je niet ff door.

Je moet echt het hele systeem schoonmaken.


Apart, half jaar geleden 3 liter op 14 liter benzine getankt, was een foutje van hele dag engels lullen en dan automatish Gasolie *gasoline* slangetje erin dauwen.

Naja 10 km naar huis toe rijden, liep waardeloos, maar kwam vooruit.


Thuis tank legen en Vers benzine erin, sindsdien geen merkbare gevolgen van een foute tankbeurt.
 
Ik heb ook wel de fout gemaak door bezine te tanken in een diesel auto, gelukkig merkte ik na een paar liter al op dat de kleur van slang (groen) niet past bij de kleur van de auto( zwart) verkeerde slang dus, daarna gewoon aangevuld met 20 liter diesel, denk dat ik 1/3 bezine had, ging prima niks van gemerkt, geen rook geen tragere motor
Dat kan ook helemaal geen kwaad ,vroegah moesten wij altijd een paar liter benzine bij de de diesel doen van de vrachtwagen,dat was tegen het vlokken(vlokken gaat de paraffine doen in de diesel).Diesel gaat bij min 10 een soort stroop worden. tegenwoordig doet de raffinaderij additieven bij de diesel om te voorkomen dat de diesel gaat vlokken. alleen ik weet niet of jouw mengverhouding van 1 op 3 goed is voor de motor :)
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ook helemaal geen kwaad ,vroegah moesten wij altijd een paar liter benzine bij de de diesel doen van de vrachtwagen,dat was tegen het vlokken.Diesel gaat bij min 10 een soort stroop worden. tegenwoordig doet de raffinaderij additieven bij de diesel om te voorkomen dat de diesel gaat vlokken. alleen ik weet niet of jouw mengverhouding van 1 op 3 goed is voor de motor :)

het tegengaan van vlokken was max 3% benzine ( of eigenlijk beter is kerosine) maar 33% is niet bevorderlijk voor een dieselpomp.......
 
ik weet dat Volvo gewoon alles vervangt, ook al heb je de motor niet eens gestart..... weinig schade aan een hoge drukpomp dan....... maar winst is alles.

Het kan wel schade opleveren, maar sommigen overdrijven met plezier.
Vijf jaar geleden in de Sportcoupe V-power gedaan inplaats van diesel.
Iets van 50 euro, vervolgens ongeveer 40 kilometer met horten en stoten gereden.
Toen maar de snelweg af en een pomp opgezocht, voor 50 euro diesel erin.
Alleen wilde de auto niet meer aanslaan op die mix.
Had hem beter maar moeten laten lopen. -O-

Dus toch maar leeg laten pompen door de ANWB.. heel gedoe met twee tanks onder de achterbank. _O- Nooit meer wat van gemerkt. *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan