diesel

Da's toevallig, ik ben net bezig met een dieselmotor in een fiets.
Ik heb min of meer e.a. al klaar op papier, alleen geen RDW perikelen.
Ben benieuwd hoe andere dat doen, dieselmotor in je fiets.

Gr.Henk
 
ben bezig om een 1500cc TD uit een corsa is een ISUZU om die in een z1300 frame te maken heb een 1300 blok gekliefd en weer in frame gezet. Nu is het punt daar oom de overbrenging te maken.weet alleen niet hoe groot de diameter moet zijn van de beltdrive.LET WEL IK WEET WEL DE VERHOUDING maar welke diameter is goed?

ZEG HET MIJ
 
Een heel project, maar ik weet niet precies wat je bedoeld. Ik weet niet eens wat een ....1300 is. Ik zou het moeten zien om iets te kunnen zeggen over het probleem.
Ik zelf ben (op papier) bezig met een Dnepr-zijspancombinatie waarin ik een Kubota, deutz of hatz diesel in bouw. die leveren zo'n 20 Kilowatt. Net voldoende om over de 100Km/uur te rijden.
Binnen enkele jaren heeft de motor zichzelf terugbetaald als ik naar de kosten voor benzine en diesel kijk.
Moet voor de versnellingsbak de 4de versnelling veranderen ,andere tandwielverhouding om toch over de 100 km/u te kunnen komen.


Gr.
Henk
 
een kawasaki Z1300 6 cilinder en dan de vogager dat is zo'n tupperware uitvoering om het denegrerend te zeggen .Daar heb ik het frame van met complete overbrenging inclusief de versnellingsbak. .Het enige wat ik gedaan heb is het hele spul 11 cm naar achtgeren gezet. ,het blok staat er ook voor en in het frame .Het is nu zaak om de overbrenging te maken
.Mijn diesel maakt 4800 toeren en heeft 73 pk met een koppel van ongeveer 140 nm bij plus minus 200 toeren. De kawa maakte 8500 toeren op de krukas maar de as van de bak ging dan de helft. dus ik ga ongeveer 1op 1 met mijn belt ,ik wil alleen weten wat de beste diameter is om de minste slijtage van belt te krijgen.
Geef me je email dan stuur ik je wel een foto.
mijne is keesvandaalen@wanadoo.nl
Deze is voor kilowattknijper
gr kees
 
Terug
Bovenaan Onderaan