Dieselproject

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
6
breda
Eindelijk is de dieselmotor binnen.
Oogt behoorlijk groot en is het dubbele gewicht van een Dnepr.

De Dnepr is al gedemonteerd.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/418966/e4ce3a51d38888c45c0e0bfd9607ae01 (turbo31hp.bmp)​
 
plaatje
full
 
dit ding wil dus niet imgatten B|
in ieder geval, heu, verstevig het frame zou ;k zeggeuh..
 
Hoort bij dit project, toch?

Mooi dat je blok eindelijk binnen is :}

En zoals door een vorige spreker al opgemerkt, ploaties zeggen meer als woorden hè! Dus op tijd foto's plaatsen (desnoods kom ik ze maken) ;)

Succes!
 
PLoatjes kun ik moeilijk op de site krijgen, ik weet niet hoe dat gaat. Alleen met de bladeren optie max 100kb.

De versnellingsbak en eindaandrijving moeten worden aangepast. Tandwielen heb ik al.
Totale vertraging 1:3,6
De diesel loopt max 3600 toeren, dat komt dan overeen met 120 km/uur met een 19" achterwiel.
Het blokje heeft een max koppel bij 2400 rpm van 70Nm. dat is de snelheid waarmee ca. 80 gereden kan worden en hij het zuinigst is. Ik schat tussen de 1:40 en 1:50.

Ondanks dat ik alles gemeten heb ziet dat blok er toch behoorlijk massief uit. Start electrisch, maar ik kijk of het ook met de kickstarter gaat.

Nog bedankt Orpheus voor het juist plaatsen van het plaatje.
 
Ik ben erg benieuwd hoe je project gaat verlopen.

Succes met de verbouwing, en ik hou dit topic in de smiezen.
 
wordt dit net zo iets als de diesel van StarTwin?

en wat voor merk blok is dit eigenlijk op deze foto?
 
PLoatjes kun ik moeilijk op de site krijgen, ik weet niet hoe dat gaat. Alleen met de bladeren optie max 100kb.
Mail ze anders maar naar mij, dan plaats ik ze wel in je topic, geen probleem!

Edit: mail staat in mijn profiel!

En anders kom ik ze echt maken bij je, want ik zit vlakbij hoor ;)
De versnellingsbak en eindaandrijving moeten worden aangepast. Tandwielen heb ik al.
Totale vertraging 1:3,6
De diesel loopt max 3600 toeren, dat komt dan overeen met 120 km/uur met een 19" achterwiel.
Het blokje heeft een max koppel bij 2400 rpm van 70Nm. dat is de snelheid waarmee ca. 80 gereden kan worden en hij het zuinigst is. Ik schat tussen de 1:40 en 1:50.

Ondanks dat ik alles gemeten heb ziet dat blok er toch behoorlijk massief uit. Start electrisch, maar ik kijk of het ook met de kickstarter gaat.
:} :}

Ben echt heel erg benieuwd! :Y
 
Laatst bewerkt:
wordt dit net zo iets als de diesel van StarTwin?

en wat voor merk blok is dit eigenlijk op deze foto?

Nee, niet zoals bij startwin. Die hebben een Lupoblok van 1200 cc.

Ik heb een Daihatsu-blok 950cc.
Ik moet het met bescheiden middelen doen dus dat wordt dan een bescheiden motor.
 
grote digi-foto's kun je makkelijk op passend formaat brengen met windows-tool MS photo-editor....en dan kunnen ze echt nog lekker aan de maat zijn,..( breedte van dit mf blok bijv...) en na het opslaan, her-open je het bestand in 'paint' ( ook windows standaard), direct gevolgd door opslaan als...--> foto grootte is gelijk en kb-grootte is gehalveerd.....
gewoon ff oefenen totdat je foto nog lekker aan de maat is en een bestandsgroote heeft van bijv. 90 kb...
als je een opgeslagen foto, (nadat deze vanuit het 'paint'programma is gewijzigd),...wederom opstart om te wijzigen in MS photo-editor, dan wordt het bestand ook weer groter!...dus let hier op.....daarna dus weer openen in 'paint'--> meteen opslaan als --> en weer klaar...
 
Ik had vorig jaar hier ook al over bericht,...en er zelfs een mailtje aan gewaagd.... KLR 650 basis met dieselmotor

[me]"Due to the overwhelming response to our commercial
motorcycles we regret that we are not able to respond
to each inquiry, question, or phone call."[/me]


:? ..raar!...en amerikaans bedrijf wat geld kan verdienen, maar het niet wil! of niet mag...

http://dieselkrad.info/index.php?main=geschichten&sub=dcm (nog een linkie..)
 
ga ermee naar de RDW.

Nog een plaatje van de afm.

Het laatste bericht van de KLR is dat de productie voor de burger voor onbepaalde tijd uitgesteld is wegens capaciteitsproblemen.

Maar de kosten van de KLR zijn $18,000.= dollar af fabriek. Als die voor de deur staat is dat denk ik 22.000,=euro geworden en dat is mij te gortig.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/419953/67987b854be2c4a6241b2ab91153d0a5 (3cyl dai turbo31.bmp)​
 
Laatst bewerkt:
Toch een compact blokje :Y
heeft ongeveer de afmetingen van twee kratjes HJ op elkaar

Toch ben ik benieuwd hoe je het handeltje in een motorframe krijgt (met koppeling en versnellingsbak)
 
Het blokje is voor zijn sterkte het meest compacte wat er is.
Een daihatsu automotor, ook 3cyl.diesel, die ze vaker in een dnepr hebben gezet is iets groter en zwaarder. Ik weet niet eens hoe aan zo´n blok te komen.

Maar ik geef toe , zonder een slijptol en lasapparaat lukt het niet.

Ik kijk naar de dag uit dat ik er mee kan rijden. Steeds als ik een dieseltje hoor ronken denk ik aan de Dnepr. Dieselmotoren lopen zo mooi regelmatig.
 
ik denk dat 1 op 50 niet gaat lukken, dat doet die fiets van altmann al!

Het Altmanblokje is luchtgekoeld, dat kost extra energie ca. 8% van het totaal ruwweg. Een vloeistof gekoeld blok is zuiniger.

Maar of de motor nu de 1:50 haalt of niet, zuinig zal de motor zeker worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan