Dieseltank lassen, goed spoelen of niet?

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
3.155
17
60
Leegkieperen en vijf minuutjes de compressor erin laten blazen met dop en kraan eraf.Zo heb ik vaker een benzinetank gelast.

jaap43

MF veteraan
11 aug 2008
15.531
339
Capelle aan den IJssel
Kijk, en dat is nou net weer niet zo'n heel goed idee. Benzinedamp is namelijk enorm explosief. Daar heb je namelijk een carburateur voor om dat knalgas te maken. Als een heel klein beetje van dat knalgas een zuiger kan bewegen, denk je dan dat een benzinetank dit gaat tegenhouden?
Benzinedamp is explosief binnen behoorlijke nauwe grenzen van lucht/benzinemengsel. daaronder en daarboven verbrand het alleen maar. In dit geval bij mijn benzinetank even iets van "pfff" en daarna werd er gelast.

GorilaZz

Hoi
15 feb 2003
31.417
60
Zandvoort (Noord Holland)
Gewoon een beugeltje aan een dieseltank lassen, is geen probleem. Tis geen benzine of lpg tank.
Enige wat kut is als die vette bende in je las zit. Een scheur repareren ofzo. Dus bij angst voor klappen, vullen met water en lassen die beugel.

• Like
Waarderingen: Red Force

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.475
1.333
www.snelmotoren.nl
Benzinetank: leeg, luchtspuit op standje heel laag in kraan opening, dop open en half uurtje doorstroming. Lassen met luchtspuit nog aan.

Diesel tank: Goed ontvetten en dan zelfde doen. Tikkie vliegroest in diesel tank kan geen kwaad.

• Like
Waarderingen: sammie

subtoon

no substitute for cubic inches
Donateur
15 mei 2015
668
54
70
Gilze
Tank leeg maken, tot de nok vullen met water dan kan er geen gas meer in zitten en water brand niet en ontploft niet.
gewoon lassen ik heb het tientallen keren gedaan met tanks voor benzine of diesel maakt niks uit als je weet wat je doet

• Like
Waarderingen: sammie

MAX-JVA

Die hard MF'er
Donateur
14 apr 2014
509
203
78
den haag
dat valt idd allemaal best mee zeker als je hem ff omspoelt met diesel en dan weer vult (met diesel)
het probleem hier is dat sammy al in zijn hoofd heeft besloten dat water in een tank not done is en roest oplevert en zich dus vastklampt aan iedere reactie hier waar geroepen wordt dat je best een lege tank omgespoeld met wasbenzine,thinner of weetikveelwat kunt lassen.
dit draait dus weer uit op een paginas lange verhaal waarin enkel geluisterd wordt naar reparatie mogelijkheden zonder te vullen met water.
ik zou dus zeggen, als je hem zelf gaat herstellen,dan mooi leeggieten en lassen dat ding of als je hem wilt laten lassen,dan veel succes met zoeken naar iemand die dat wil riskeren....
in ieder geval zou ik wat pro actief ermee omgaan ipv bevestiging zoeken op een openbaar forum.
zeker op motorforum kom je daar nergens mee imho....;)...amusant leesvoer maar verder brengt het je niks...
Ik vindt deze reactie het mooiste.
Vooral dit;
amusant leesvoer maar verder brengt het je niks..
En de volgende;
het probleem hier is dat sammy "al in zijn hoofd heeft besloten".
Dat krijg je er nooit meer uit, dat is zeker.

Veel, erg veel HD-SH tanks gelast, was bijna dagelijks werk.
Inderdaad leeg maken, lucht in de tank totdat ook de restjes benzine verdampt zijn en dat direct de vlam erin.
Geeft even een plof, maar dan verder niets meer.
Is het veel laswerk dan afentoe de vlam in de tank.