Dieven aangehouden

:^

Hier bij ons in de buurt zijn er niet zoveel buitenlanders als in de Randstad.
Bij ons zijn het dus gewoon "blanke" criminelen die met hun poten niet van je motor kunnen afblijven!

Maakt mij niet uit welk geboorteland/ras/huidskleur, maar als ze niet van andermans spullen af kunnen blijven: :r :r :r
 
Ik moet toch even reageren na deze heldendaad!
Te gek voor woorden dat we zelfregulerend op criminelen (van welke afkomst dan ook) moeten gaan zitten. Het meest vervelende is dan ook te moeten concluderen dat wanneer we ze overgedragen hebben aan de sterke arm, ze binnen 2 minuten weer buiten staan! De kern van het probleem zit naar mijn idee in ons respectloos rechtsysteem. Wie haalt het in z'n hoofd om met een haakse slijper 's ochtends vroeg een slot door te zagen. De straf die hier op zou moeten staan zou dusdanig zwaar moeten zijn dat bij alleen het idee al, een gedeelte van je (linker of rechter)hersenhelft op kosten van de staat verwijdert wordt.
Wanneer het feit dan toch nog geconstateerd wordt en je opgepakt wordt, bedraagt de straf een jaar langs neerlands snelwegen (op de rechter-weghelft) met een prikkertje rommel verwijderen. Hierbij bedraagt de afstand tot het langsrazend verkeer (bij voorkeur vrachtverkeer)maximaal 10 cm en draagt men onopvallende kleding met een onderbroken witte-streep op de rug. Eens kijken of ze dan nog zulke grote bekken hebben. Helaas werd ik vanochtend 06:45 uur op de A27 weer eens door de acceptgiro brigade op de foto vastgelegd. Hier hebben de heren dus blijkbaar wel tijd voor (prioriteiten noemen ze dat!)Sterker nog, ze kunnen er hele tv-programma's mee vullen. Laten ze zich eens richten op maatschappij verloedering i.p.v. staatskas vullerij!

Overigens een lintje voor onze held!

groet,
Zwelgje
 
Ow ps ut joch heeft geen aangifte gedaan! Hij schaamde zich al te erg. Ik herkende die rat uit de moskee! ( ik kom dr namelijk zelf ook )
En uiteraard spreek ik zijn pa nog!

ow ja en hij is al weer vrij :(


Goed gedaan.. maareuhh..

Het jochie heeft geen aangifte gedaan omdat ie zioch schaamde?! Waarvoor dan? En sjah, zonder aangifte zal't wel moeilijk zijn voor de politie om ze vast te houden.
Maar, heb jij geen aangifte gedaan van bedreiging met levensbedreigend wapen (of hoe ze dat in sjieke rechterlijke babbel ook noemen)? Die gozer bedreigt je met een mes en 's anderendaags istie weer vrij?!
 
:} :} voor Webtech. Ik vraag me ook regelmatig af hoe het met onze maatschappij verder moet. Ik weet het niet meer, wordt er niet vrolijk van. ;(
 
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:30 schreef webtech het volgende:
goede daad verhaal

:} :} :}

netjes dat je je heb kunnen beheersen, ik had denk dat mes van hem afgepakt en hem ermee doodgestoken :r (sorry agent, maar het was tijdens een worsteling en ik handelde uit noodweer, maarja ik werk bij AH en je kent onze reputatie naar dieven toe }) thanx voor het helpen van mijn collega ;) )

Goed idee om zijn Pa te informeren, van mijn bedrijfsleider wel eens een verhaal gehoord over het oppakken van een marrokaans winkel diefje. Niet de Politie maar zijn Vader toen gebeld, eerste wat die vader deed was dat jochie alle hoeken van het kantoor laten zien.... :}

eigelijk weten die marrokanen veel beter hoe je dat soort jochies aan moet pakken dan de politie :P

 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan.. maareuhh..

Het jochie heeft geen aangifte gedaan omdat ie zioch schaamde?! Waarvoor dan? En sjah, zonder aangifte zal't wel moeilijk zijn voor de politie om ze vast te houden.
Maar, heb jij geen aangifte gedaan van bedreiging met levensbedreigend wapen (of hoe ze dat in sjieke rechterlijke babbel ook noemen)? Die gozer bedreigt je met een mes en 's anderendaags istie weer vrij?!

Er staat dit 'Ow ps ut joch heeft geen aangifte gedaan! Hij schaamde zich al te erg. Ik herkende die rat uit de moskee! ( ik kom dr namelijk zelf ook )
En uiteraard spreek ik zijn pa nog!'

Webtech bedoelt volgens mij dat die jongen die hij een mep verkocht heeft geen aangifte tegen webtech heeft gedaan... (Zou namelijk heel goed kunnen!)

En nog voor Webtech. Ik hoop dat als ze mijn motor ooit proberen te jatten dat er ook een 'Webtech' in de buurt is. ;) Maar bedenk wel dat mijn motor minder waard is dan een mensenleven natuurlijk.

:)
 
Maar, heb jij geen aangifte gedaan van bedreiging met levensbedreigend wapen (of hoe ze dat in sjieke rechterlijke babbel ook noemen)? Die gozer bedreigt je met een mes en 's anderendaags istie weer vrij?!

Nee, hij werdt bedreigd en trok een mes om zich te verweren.

De goede burger had namelijk ook door kunnen lopen en had hij zich niet bedreigt gevoeld.
En voor de goede burger was er geen bedreiging want als deze was weggelopen was de dreiging niet meer relevant.

Beetje advocaat komt daar een heel eind mee. :+
Uitspraak rechter ALS het voor komt is hooguit 14 dagen.
En valt dan nog onder de noemer "lik op stuk beleid" :+
 
Alle lof voor je actie :} :} :} 'k weet echt niet wat ik zelf zou doen.

Er werd echter wel een mes getrokken. Voor hetzelfde geld krijg JIJ dat mes tussen je ribben, is het je dan nog zoveel waard??
Dat is dus een beetje het probleem waar ik, en met mij vele anderen denk ik, mee worstel. De kans dat je zelf ernstig lichamelijk letsel oploopt is reëel aanwezig, want veel van de huidige generatie dieven heeft een wapen bij zich.
Plus daarbij, als je tijdens een worsteling een rake klap uitdeelt en je verwond zo'n dief, dan heb je nog kans dat jij wordt opgepakt voor mishandeling.
 
Ik moet toch even reageren na deze heldendaad!
Te gek voor woorden dat we zelfregulerend op criminelen (van welke afkomst dan ook) moeten gaan zitten. Het meest vervelende is dan ook te moeten concluderen dat wanneer we ze overgedragen hebben aan de sterke arm, ze binnen 2 minuten weer buiten staan! De kern van het probleem zit naar mijn idee in ons respectloos rechtsysteem. Wie haalt het in z'n hoofd om met een haakse slijper 's ochtends vroeg een slot door te zagen. De straf die hier op zou moeten staan zou dusdanig zwaar moeten zijn dat bij alleen het idee al, een gedeelte van je (linker of rechter)hersenhelft op kosten van de staat verwijdert wordt.
Wanneer het feit dan toch nog geconstateerd wordt en je opgepakt wordt, bedraagt de straf een jaar langs neerlands snelwegen (op de rechter-weghelft) met een prikkertje rommel verwijderen. Hierbij bedraagt de afstand tot het langsrazend verkeer (bij voorkeur vrachtverkeer)maximaal 10 cm en draagt men onopvallende kleding met een onderbroken witte-streep op de rug. Eens kijken of ze dan nog zulke grote bekken hebben. Helaas werd ik vanochtend 06:45 uur op de A27 weer eens door de acceptgiro brigade op de foto vastgelegd. Hier hebben de heren dus blijkbaar wel tijd voor (prioriteiten noemen ze dat!)Sterker nog, ze kunnen er hele tv-programma's mee vullen. Laten ze zich eens richten op maatschappij verloedering i.p.v. staatskas vullerij!

Overigens een lintje voor onze held!

groet,
Zwelgje


MEE EENS!!
En natuurlijk een groooot applaus voor de topicstarter :}
 
Ik moet toch even reageren na deze heldendaad!
Te gek voor woorden dat we zelfregulerend op criminelen (van welke afkomst dan ook) moeten gaan zitten. Het meest vervelende is dan ook te moeten concluderen dat wanneer we ze overgedragen hebben aan de sterke arm, ze binnen 2 minuten weer buiten staan! De kern van het probleem zit naar mijn idee in ons respectloos rechtsysteem. Wie haalt het in z'n hoofd om met een haakse slijper 's ochtends vroeg een slot door te zagen. De straf die hier op zou moeten staan zou dusdanig zwaar moeten zijn dat bij alleen het idee al, een gedeelte van je (linker of rechter)hersenhelft op kosten van de staat verwijdert wordt.
Voordat dit weer de kans krijgt een stemmingmakerijverhaal anti politie te worden.....
Zelfregulerend...te gek voor woorden?? Is dit een vreemde actie dan als je zoiets ziet gebeuren?? Met zo'n opmerking werk je dus al mee aan het "ik-zie-niets, laat-de-politie-het-maar-doen gevoel.

Als je politie genoeg wil hebben om op al dit soort dingen te reageren moet er op iedere straathoek politie komen te staan.
Het word juist tijd dat ook de normale burger weer eens laat merken dat je niet alles kunt maken in deze wereld en met oogkleppen overal maar langs oploopt want het is toch mijn autoradio niet.
En dan de volgende dag roepen dat de politie niks deed....terwijl ze zelf ook al niet eens bv een telefoontje eraan gewaagd hebben.. |( |(

Nee, je hoeft niet altijd in je 1tje wat te doen, spreek wat mensen om je heen aan en vorm gvd weer eens een front tegen dat gajes ipv hard weg te lopen en die lui juist gelegenheid te geven.

En dan achteraf ook nog klagen over de enige die nog wel zo nu en dan eens optreden tegen die gasten.

Je kan bv niet eens meer een jeugdige overlastveroorzaker een letterlijke (normale, niet overdreven) schop onder zijn kont geven als hij bij een bejaardentehuis loopt te kloten zonder dat een omstander, die verder van niets weet, een klacht gaat doen wegens overbodig geweldgebruikt..... |( |(

En dat die gasten zo snel weer buiten zouden staan is over het algemeen een broodje aap verhaal. Helaas gebeurt het wel eens maar ook de politie is aan regels gebonden, leg dat niet bij de politie neer maar bij Justitie en/of de politie die voor die regels zorgt. Maar roep niet te hard om bv zero-tolerance beleid en preventief fouilleren....eenmaal ingevoerd geld dat dan dus ook voor jou!!

PPff...even stoom afblazen :P B| O-)
 
Ja ik ben een halve! Mijn pa is Nederlander en mijn moeder komt uit indonesie
( zou ut grootste moslimland zijn ) en ik heb beide culturen in me dus ik eet
gerust boerenstampot maar ook nasi goreng ;)
Ja en? Ik lust ook beide, dus zo bijzonder is dat niet :+

Even wat betreft de beeldvorming:
Zover ik kan zien in mijn beide beroepen en vanuit andere referentie kaders heb je in elke bevolkinsgroep nou eenmaal raddraaiers!
Tjek. Ik heb zelf 10 jaar in de horeca gewerkt en hoe vaak ik het niet heb meegemaakt dat groepjes 'Nederlanders' de boel zitten te verstieren of rotzooi zitten te schoppen op straat... 't Komt net zo vaak voor, zo niet vaker... maar daar wordt lang niet zo veel aandacht aan gegeven omdat dat geen pakkend nieuwsitem is...

Vind het ook erg tof dat ik van jullie al die leuke reacties heb gehad maar laten we nou eerlijk zijn! Zou dit nou niet normaal moeten zijn?
Tja, allemaal zeggen we misschien dat we hetzelfde zouden doen, maar als het er op aan komt dan weet ik zelf ook niet of ik het wel zou doen...
Ik ben zelf al een aantal keren tussen een (beginnende) vechtpartij gesprongen, 1 keer heeft het me zelf klappen opgeleverd. Alle keren is de vechtpartij gestopt of voorkomen maar of ik het weer zou doen... ik weet het niet...
 
heel netjes gedaan :)
mensen die toekijken, tja sta je in stampvol centrum met 2 jongens 1 meisje, lastiggevallen door groep, geduwd getrokken... helemaal niemand reageerd...
in delft ook al keer gebeurt... niemand reageert...
mensen doen gewoon nix, en dan sta je dr lullig alleen voor. moet zeggen dak ondertussen niet zo rustig meer door stad fiets als ik eerst deed. waren in beide gevallen blanke gasten, en de ergste groep hier in zoetermeer zijn de gabbers/nazi's in mijn ogen. zo kan je altijd wel een groep aanwijzen...
maar blij dat er mensen zijn die wat doen ;) en blij dat je nog helemaal heel bent
 
Voordat dit weer de kans krijgt een stemmingmakerijverhaal anti politie te worden.....
Zelfregulerend...te gek voor woorden?? Is dit een vreemde actie dan als je zoiets ziet gebeuren?? Met zo'n opmerking werk je dus al mee aan het "ik-zie-niets, laat-de-politie-het-maar-doen gevoel.

Als je politie genoeg wil hebben om op al dit soort dingen te reageren moet er op iedere straathoek politie komen te staan.
Het word juist tijd dat ook de normale burger weer eens laat merken dat je niet alles kunt maken in deze wereld en met oogkleppen overal maar langs oploopt want het is toch mijn autoradio niet.
En dan de volgende dag roepen dat de politie niks deed....terwijl ze zelf ook al niet eens bv een telefoontje eraan gewaagd hebben.. |( |(

Nee, je hoeft niet altijd in je 1tje wat te doen, spreek wat mensen om je heen aan en vorm gvd weer eens een front tegen dat gajes ipv hard weg te lopen en die lui juist gelegenheid te geven.

En dan achteraf ook nog klagen over de enige die nog wel zo nu en dan eens optreden tegen die gasten.

Je kan bv niet eens meer een jeugdige overlastveroorzaker een letterlijke (normale, niet overdreven) schop onder zijn kont geven als hij bij een bejaardentehuis loopt te kloten zonder dat een omstander, die verder van niets weet, een klacht gaat doen wegens overbodig geweldgebruikt..... |( |(

En dat die gasten zo snel weer buiten zouden staan is over het algemeen een broodje aap verhaal. Helaas gebeurt het wel eens maar ook de politie is aan regels gebonden, leg dat niet bij de politie neer maar bij Justitie en/of de politie die voor die regels zorgt. Maar roep niet te hard om bv zero-tolerance beleid en preventief fouilleren....eenmaal ingevoerd geld dat dan dus ook voor jou!!

PPff...even stoom afblazen :P B| O-)


Beste Baksteen,

Mooi verhaal maar nee dit is geen vreemde actie van WebTech en nee dit is geen anti-politie betoog. Dat jij zo'n etter niet een schop onder z'n reet mag geven is te bizar voor woorden.

Begrijp me goed dat ik met uitvoeringsinstanties van overheidsregels geen problemen heb. Een heel aantal doen binnen het gestelde kader best hun best, maar je kunt het toch niet met me oneens zijn dat:
Wanneer ik aangifte doe van oplichting in Rotterdam, (waarbij ik zakelijk voor zo'n € 7000,- gedupeerd ben) waarbij de dader met naam en toenaam bekend is, ik naar huis wordt gestuurd met de mededeling dat dit geen prioriteit heeft!!!
Moet ik hem dan zelf maar gaan halen??

Nu kan ik hier een skala aan maatschappelijke en eigen voorbeelden geven maar dat lijkt me niet wenselijk. Onze maatschappij gaat naar de kloten! Hier maken wij zelf onderdeel van uit en het zou inderdaad helpen als we daar met z'n allen iets meer aan doen. Maar de overheid (welke wij zogenaamd zelf formeren) kan hier wel regulerend in optreden en een wetgeving op maken waarbinnen dat alles ook mogelijk wordt.

Sorry als ik een verkeerde indruk heb gewekt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan