Dieven aangehouden

Ik kan me er echt mateloos aan irriteren dat mensen gewoon door lopen alsof er niets aan de hand is :( niet eens de lef hebben om er wat van te zeggen, dat is toch wel het minimale wat ze kunnen doen?
Hij heeft geen aangifte gedaan B| moet je nagaan wat voor wetgeving we hebben, zulke mensen behoren die rechten niet te hebben, Nederland is een paradijs voor criminelen, daar moet eens wat aangedaan worden.
Echt petje af voor wat je gedaan hebt :} :} ik had ook geen moment geaarzeld, en dan gaat zo'n mafkees ook nog eens naar de moskee om zijn zonden te laten vergeven?! Daar zou die ook verbannen moeten worden.

Nogmaals Webtech en stratenmakers :} :}
 
...........
en dan gaat zo'n mafkees ook nog eens naar de moskee om zijn zonden te laten vergeven?!
.........
Dat is dan wel een heel bijzondere moskee. Waarschijnlijk van het Christelijk-Islamitisch Genootschap. :+
 
dat die sukkel geen aangifte doet |( |( |(
dan lopen ze inderdaad zo weer buiten
en de volgende dag doen ze het gewoon weer
welke idioot loopt er nou op straat met een haakse slijptol |(
gelijk op het vliegtuig terug
en nee ik scheer ze niet over 1 kam
de goeden zullen overblijven
 
Goed gedaan jongen!

KLAP KLAP KLAP!

Zolang je maar geen buitensporig geweld hebt gebruikt vind ik het allemaal prima!
 
Ten eerste :}

Ten tweede even een reactie op het "niets doen van anderen"...
In psychologische termen heet dit het bystanderseffect...dat wil zeggen dat mensen (vaak) wel kijken, maar niets doen. Ze denken namelijk dat een ander vast wel actie,in bijvoorbeeld de vorm van 112 bellen, heeft genomen. Je voelt de bui al hangen...uiteindelijk doet niemand dan wat.
Verder is het ook moeilijk om zomaar even 20 "vreemden" te vragen of ze met jou die 2 in toom willen houden. Echter als je met een groep vrienden bent, gaat dat veel makkelijker...
Mijn advies...help elkaar...bel z.s.m. 112 ookal denk je dat er vást wel iemand anders al heeft gebeld...

Dit was mijn preek, als psychologie studente, voor vandaag ;)
 
:} :} Respekt! :} :}
Helaas zijn er te weinig mensen die hetzelfde zouden doen in deze situatie, dat bleek al aan 't aantal mensen wat voorbij liep.
 
Verder is het ook moeilijk om zomaar even 20 "vreemden" te vragen of ze met jou die 2 in toom willen houden. Echter als je met een groep vrienden bent, gaat dat veel makkelijker...
Mijn advies...help elkaar...bel z.s.m. 112 ookal denk je dat er vást wel iemand anders al heeft gebeld...

Dit was mijn preek, als psychologie studente, voor vandaag ;)
Mocht je ooit iets willen ondernemen...waarop dan ook, vraag niet in het algemeen wie er jou wil helepn actie te ondernemen. Kijk iemand aan en vraag t 'm rechtstreeks, 99% meer kans dat er reactie komt en daarop reageren dan ook de anderen wel weer.
Mensen blijven kuddedieren, in het niet-reageren maar ook in het wel reageren.

[me]Of ze willen zich ook even belangrijk voelen, dat mag ook, als het resultaat er maar naar is ;) [/me]

 
Het vervolg:

Ik heb papa gesproken, het joch had in eerste instantie verteld dat ze die haakse slijper alleen uit wilde proberen op een stuk metaal en het eerste wat ze tegenkwamen was dat dikke slot ( met andere woorden : ze wilde het op vandalisme gooien )

Ik heb die ouwe heer dit eerst in het nederlands verteld en toen maar in het arabisch ( ik praat arabisch zoals de gemiddelde buitenlander nederlands ) dus duidelijk was het niet echt!

Vriend erbij gehaald. Bleek dus na doorvragen dat dat joch niet had verteld dat ik me dr ook mee had bemoeid. Me snel omgekleed want ik moest ook werken voor paar uurtjes en naar pa zijn huis gegaan.
Goed ze vonden het wat minder dat ik in mijn uniform daar was en ik heb nogmaals
met joch en pa en broer van pa gesproken.
Ik heb hem duidelijk verteld hoe het gegaan is en dat zijn achterlijke gedrag met dat mes me toch een beetje dwarszat vannacht in bed!
Heb um gevraagd wilde je me nou echt steken? Nee hij wilde me dreigen. Heb um verteld dat als ik daar in mijn uniform was geweest dat ik um als hij niet cooperatief zou zijn of had moeten pepperen of erger! Hij vond ut alleen wel
raar dat ik um een ram had verkocht. Heb um verteld dat het of hij of ik was en ik vind mezelf net wat belangrijker!

Joch op zijn lip bijten, moeder huilen! Maar goed ik hoop dat die ENORME EIKEL
er wat van heeft geleerd. Pa dreigde hem om um naar broer Yoessef in Marokko te sturen en wat ik begrijp heeft die beste man daar een boerderij waar ze nog met een paard het land bewerken.
En die SNIKKEL heef dus gelogen naar zijn vader en moeder toe!

Vader smeekte me om het vooral niet rond te vertellen in de moskee wat ik uiteraard niet doe. Het heeft geen zin en als dat joch dit weekend besluit zjn leven te beteren ben ik alleen maar blij!

Fijn weekend allemaal ik ga zo kijken of me alp er nog staat ;)

ps!!
De wijkraad dat is een soort baas van die gasten gaat vandaag naar de gamma om die haakse slijper te vergoeden!
Die bleken ze gejat te hebben!
 
Je had die slijper moeten pakken en kijken of zn handen ook door konden :o

Hulde aan jou natuurlijk :}
 
damn... wat kunnen mense toch kronkelen met de waarheid om zichzelf schoon te lullen.... en vervolgens jou iets aanrekenen... absurd.

klasse wat je gedaan hebt.... maar ik begrijp dat met je uniform niet, je bent toch verpleegkundige....?

en gizzmo, ik zou het natuurlijk perfect vinden als een buurman mijn motor redt van een diefstal maar zou het verschrikkelijk vinden als ie daarbij het loodje zou leggen... neem dan me brommer maar mee...
 
Op zaterdag 01 november 2003 14:36 schreef GuZ het volgende:klasse wat je gedaan hebt.... maar ik begrijp dat met je uniform niet, je bent toch verpleegkundige....?

Sinds wanneer loopt een verpleegkundige rond met pepperspray? :+
 
Het vervolg:

...

Geweldig man! In ieder geval één die het niet zo gauw nog eens probeert. (Hoop ik.)

Al die mensen die niet ingrepen moeten zich schamen. Hoe zouden zij het vinden als hun fiets/brommer/whatever word gejat onder hun neus zonder dat er iemand ingrijpt... :(
 
Ik vind dat we eigenlijk terug moeten gaan naar zo'n Azieatisch ( :? ) rechts systeem. Wat jatten is een handje eraf.

Piko werk van deze mensen :}
 
Sjeez,

Ik ben helemaal niet rechts aangelegd van nature en zeker niet radicaal, maareh...
Er is de afgelopen jaren in mijn omgeving zoveel gejat of gesloopt dat ik (helaas) mezelf er steeds vaker op betrap dat ik aan dingen begin te denken als 'het recht in eigen hand nemen'. (ik weet dat het fout is)

Magoed, knap gedaan dude...

En over het 'omstanders-gedrag' raak je toch nooit uitgesproken. Het is gewoon iets bizars psychisch wat je helaas bij heel veel mensen tegenkomt. Ik heb het toch al twee keer meegemaakt dat niemand hielp terwijl er gewoon mensen aan t sterven waren.... tsja (bizarre wereld).

Kunnen we geen apart forum opzetten over gejatte motoren en dan als het net gebeurd is met ze allen in de buurt van de diefstal gaan rondrijden en zoeken?
(oke, beetje surrealistisch voorstel.....magoed).

greetz, Cyc
 
mooi, wel écht erg dat dat zomaar kan eigenlijk, je kan zomaar ergens een motor gaan jatten, rustig het slot doorslijpen, en niemand zegt iets :?

En het probleem is dat die jochies dat OOK weten.. er is toch niemand die er wat van zegt..

Hulde voor het optreden! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan