Dieven opgepakt

En welke straffen krijgen mensen die veroordeeld zijn inzake motordiefstal?

Concrete feiten graag, geen aannames?

Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 310 | Sr, Boek 2, Titel 22
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 311 | Sr, Boek 2, Titel 22
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:

1°.
diefstal van vee uit de weide;

2°.
diefstal bij gelegenheid van brand, ontploffing, watersnood, schipbreuk, stranding, spoorwegongeval, oproer, muiterij of oorlogsnood;

3°.
diefstal gedurende de voor de nachtrust bestemde tijd, in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat, door iemand die zich aldaar buiten weten of tegen de wil van de rechthebbende bevindt;

4°.
diefstal door twee of meer verenigde personen;

5°.
diefstal waarbij de schuldige zich de toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft of het weg te nemen goed onder zijn bereik heeft gebracht door middel van braak, verbreking of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum;

6°.
diefstal met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken.

2.
Indien de onder 3° omschreven diefstal vergezeld gaat van een der in onder 4° en 5° vermelde omstandigheden, wordt gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie opgelegd.


Wetboek van Strafrecht (Sr)
Artikel 312 | Sr, Boek 2, Titel 22
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt gestraft diefstal, voorafgegaan, vergezeld of gevolgd van geweld of bedreiging met geweld tegen personen, gepleegd met het oogmerk om die diefstal voor te bereiden of gemakkelijk te maken, of om, bij betrapping op heter daad, aan zichzelf of andere deelnemers aan het misdrijf hetzij de vlucht mogelijk te maken, hetzij het bezit van het gestolene te verzekeren.

2.
Gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd:

1°.
indien het feit wordt gepleegd hetzij gedurende de voor de nachtrust bestemde tijd in een woning of op een besloten erf waarop een woning staat; hetzij op de openbare weg; hetzij in een spoortrein die in beweging is;

2°.
indien het feit wordt gepleegd door twee of meer verenigde personen;

3°.
indien de schuldige zich de toegang tot de plaats van het misdrijf heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum;

4°.
indien het feit zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft;

5°.
indien het feit wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken.

3.
Gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie wordt opgelegd, indien het feit de dood ten gevolge heeft.


zoiets?
 
oh jah:
4.
Er zijn zes categorieën:

de eerste categorie, EUR 225;

de tweede categorie, EUR 2250;

de derde categorie, EUR 4500;

de vierde categorie, EUR 11250;

de vijfde categorie, EUR 45000;

de zesde categorie, EUR 450000.
 
nou een peuk opsteken in een vliegtuig kost je 1500 euro, dus dat is wel veel erger hoor, die jongetjes hebben gewoon een slechte jeugd, en ga je ze dan ook nog straffen ..nee toch???
 
Dit betrof dus ook mijn gestolen motor.. (SV650s).

werd gebeld door recherche Amsterdam met dus het verhaal dat ze een groep dieven hebben opgepakt en dat mijn motor daarbij ook is aangetroffen, sterker nog ze reden er gewoon op rond.

hoop dat ik dmv aansprakelijk stellen een beetje snel mn geld kan krijgen -O-
 
Dit betrof dus ook mijn gestolen motor.. (SV650s).

werd gebeld door recherche Amsterdam met dus het verhaal dat ze een groep dieven hebben opgepakt en dat mijn motor daarbij ook is aangetroffen, sterker nog ze reden er gewoon op rond.

hoop dat ik dmv aansprakelijk stellen een beetje snel mn geld kan krijgen -O-


Me zusje haar scooter was ook teruggevonden, de daders gearresteerd. Maar geld heeft ze NOOIT ontvangen.

Lang leve de Nederlandse rechtstaat :r :(
 
Dit betrof dus ook mijn gestolen motor.. (SV650s).

werd gebeld door recherche Amsterdam met dus het verhaal dat ze een groep dieven hebben opgepakt en dat mijn motor daarbij ook is aangetroffen, sterker nog ze reden er gewoon op rond.

hoop dat ik dmv aansprakelijk stellen een beetje snel mn geld kan krijgen -O-


Las idd voor me vakantie dat ie gestolen was en je de dieven weg zag rijden -O-

Gellukig heb je m terug, hopelijk zonder al te veel schade???
 
Me zusje haar scooter was ook teruggevonden, de daders gearresteerd. Maar geld heeft ze NOOIT ontvangen.

Lang leve de Nederlandse rechtstaat :r :(

jusitie gaat het verhalen op de daders.. mede dmv een taxatierapport en wat eraan vervangen gaat worden. Tevens banden slijtage, motorblok slijtage, afschrijving etc.

waarom jouw zusje nooit geld heeft ontvangen (of dus zoals het hoort een gemaakte scooter op kosten van de dader) is voor mij een vraag...

justitie gaat altijd verhalen op de tegenpartij, en anders is er nog het waarborgfonds...
 
de daders hebben er een ongeluk mee gehad.. dus ik houd mn hart vast.
Jeetje Nils! Dat ze jouw motor ook terug hebben gevonden -O-

Mooi dat ze gepakt zijn! Maar minder mooi voor jou, ik denk dat je er via de verzekering beter vanaf was gekomen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan