Difi Husky ervaringen

  • Onderwerp starter Anoniempje329
  • Startdatum
A

Anoniempje329

Guest
Hallo beste medeforummers.
Gisteren heb ik een nieuwe Difi Husky gekocht en nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met dit (veelzijdige) kledingstuk.
Ik vond het namelijk wel een gemartel om er weer uit te komen. Dat komt voornamelijk door m’n schouderproblemen (slijmbeurs ontstekingen, frozen sholder). Nu ben ik dus wel benieuwd naar tips, goede & slechte ervaringen met het gebruik van de Husky.
Is ‘ie bijvoorbeeld echt waterdicht en echt nog warm met temperaturen rond en onder het vriespunt. Thermo kleding eronder?
Ik ben benieuwd, Groeten Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Royz
Je lijkt mij wel, iets kopen en het dan pas verantwoorden! Haha!

Ik volg het topic, zoek nog een betaalbare winteroverall.
 
Haha, ik heb het ding gekocht ná dat gemartel om er uit te komen. Maar ja, volgende week gaat de temperatuur naar beneden dus gaat ik het meemaken :t
 
Je hebt hem al, dus veel heb je niet meer aan mijn ervaringen, maar ik vond het niks. Paar jaar terug gekocht en als ik hem 3x heb aangehad is het veel.

Inderdaad martelen om er in of eruit te komen, maar buiten dat vond ik hem niet warmer dan mijn normale textielpak. Ja tenzij ik er 10 lagen onderkleding onder zou doen, maar dan kom je er helemaal niet meer in. Met dezelfde onderkleding was mijn normale pak warmer dan de husky, dus of mijn gewone pak is gewoon heel goed, of de husky is slecht.

Tot het vriespunt en net daar onder is het prima uit te houden hoor, maar het ging mij juist om de dagen dat het echt koud is.
 
Heb ook een Difi Husky maar gebruik hem eigenlijk alleen tijdens koude dagen en lange ritten, vanwege jezelf in en uitpakken :]

Voor woon-werk (half uurtje) ritten is een losse broek en jas dan makkelijker in gebruik :Y
 
Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb ‘m nog in de zichttermijn van 2 weken terug gebracht omdat ik er vanwege m’n schouder problemen echt niet zonder hulp uitkom.
 
Is het zo'n verschrikkelijke terror dat ding aan te krijgen dan? Ontworpen in de tweede wereld oorlog?
 
Ik heb ook zo'n ding en vind het ideaal. Gebruik hem in de winter voor woonwerk verkeer, en tot nu toe is die volledig waterdicht.

Aan/uitdoen vind ik geen probleem, maar dat komt misschien omdat ik mijn leren raceoverall gewend ben😅
 
Dank voor je reactie Luc, misschien hebben de andere meelezers er wat aan :t
 
Ik heb eerst lang met een thermoboy overall van Hein Gericke gereden en toen zij die niet meer verkochten, heb ik de Husky gekocht. Ik vind het een fijn kledingstuk. Idd, het is een overall, dus is het een beetje worstelen, maar mij stoort dat niet. De isolatie op de borst en benen vind ik prima. Alleen achter op de onderrug vind ik het tegenvallen. Daarom draag ik er een dunne niergordel onder. Probleem opgelost. Hij had een binnenzak moeten hebben, dat was wat comfortabeler geweest voor de telefoon. De thermoboy was nog een slagje beter, maar dat zat geen protectie in. Daar kom je nu niet meer onderuit. Tot het vriespunt rijd ik in mijn overhemd eronder. Duikt het er duidelijk onder, dan heb ik er een militair fleece vest onder. Daarmee heb ik vorig jaar bij -8 gereden en daar kon ik een uur comfortabel mee rijden. Hij is nagenoeg waterdicht, op een enkele keer in een ontiegelijke hoosbui. Maar dan houdt mijn andere (Goretex) kleding het ook niet helemaal. Na drie jaar krijg in aan de binnenkant van de ellebogen een beetje harde vouwtjes, waar hij een druppel water doorlaat. Na impregneren hield dat weer op. De kraag vind ik iets te laag, daar hadden ze best een paar centimeter bij kunnen zetten. Maar ja, 240.00 vind ik echt niet veel en daarmee vind ik het waar voor mijn geld.
 
@gt550, bedankt voor je reactie. Mooi dat ‘ie je goed bevalt (nu €199,- deze maand nog) het ligt gewoon aan mijn schouderproblemen en daar moet ik het mee doen. Ik heb nu een goede jas + broek.
 
Ik bezit de Husky nu 4jaar en is dus wel oud type, maar kan hem niet meer missen.
Hij is perfect geschikt voor vriesweer en echt herfst weer.
En wat het aantrekken betreft als het te moeilijk gaat weet ik dat ik dus weer een beetje moet gaan lijnen, dus perfect middel om gewicht in de gaten te houden.
Alleen vind de pijpen wat krap en ritsen niet goed, daarom, heb ik daar klitte band stukjes op laten zetten door een naaister.
 
Terug
Bovenaan Onderaan