Digitale flitspaal

Dacht ook zoiets, maar dacht dat het zelfs onder de 30km/u niet ging. Dacht dat het vooral voorzien is voor de prioritaire voertuigen, omdat die naar het schijnt volgens de wet niet sneller dan 30km/u mogen als ze door het rood rijden ... maar heb het allemaal maar van horen zeggen dus ...

Wel weet ik dat ik ook nog nooit problemen heb gehad door een beetje over de streep te gaan staan, zolang je dat maar traag doet, en enkel wanneer de situatie het toelaat (dus niet wanneer er twee 500+PK vierwielers naast (beetje achter) je staan, zoals al iemand hier aanhaalde)

Test het eens en laat het ons weten _O-
 
Oh, het was al afgewezen door de OVJ dus? :/
Ik kan me niet aan aan de indruk onttrekken dat die standaard alles afwijzen met een lulsmoes, of dat de bezwaarschriften worden gelezen door analfabete Mongolen (die uit Mongolië). Had ooit eens een prachtig bezwaarschrift opgesteld, inclusief verwijzingen naar- en quotes uit wetsartikelen. Krijg ik als antwoord: "U stelt dat u het verkeersbord niet hebt gezien"
 
Rood is rood hoor, je wordt gewoon geflitst ongeacht je snelheid. Of je hem daadwerkelijk binnenkrijgt is wel de vraag. Voorrangsvoertuigen worden ook gewoon geknipt als ze door rood of te snel rijden, echter zit er een stukje kenteken herkenning in en wordt vervolgens gekeken of het voorrangsvoertuig met prioriteit reed.

Zelf ben ik op de motor wel eens geflitst toen ik links naast een rijtje auto's ging staan (nog net op het links-af stukje stond. Ik ging wel gewoon rechtdoor maar kon niet over de juiste baan vanwege een vrachtwagen. Ik zag de flits in m'n spiegel maar heb nooit wat thuis gekregen.

Je wordt niet geflitst, ik doe het dagelijks.
 
Als je ver genoeg over de streep gaat wel. Gewoon achter de streep blijven en tussen de auto's blijven staan; je bent toch altijd als eerste weg. Als er twee Ferrari's of Tesla's oid vooraan staan, mss effe uitkijken :P

Het gaat toch om de zwarte lussen die achter de streep liggen?

Volgens mij moet je ook echt voorbij de streep zijn gereden (en deze lussen) voordat je geflitst wordt.

Ik rijd wel eens over de streep maar nog voor of op de zwarte lussen en ben nog nooit geflitst voor rood licht op die manier.

Ook niet bij een digitale camera.
 
Test het eens en laat het ons weten _O-
Doe ik regelmatig :X

Er zijn enkele plaatsen waar het verkeerslicht ook door detectielussen geregeld wordt, en ondanks de herlegging van die lussen op een bepaalde plaats bemerk ik dat het nog steeds te moeilijk is om die te "raken" met de motor. Betreft een vak om naar links af te slaan. Twee syclussen geen groen gehad? Dan ga ik er traag doorheen van zodra de anderen rood hebben, maar enkel als er geen verkeer is, anders rijd ik door naar het volgende licht, dat werkt niet met detectielussen, 500m verder, wat mij wel een omweg opleverd van bijna 2km, maar waar ik veiligheidshalve niet van wakker lig om die te doen.
 
Ik kan me niet aan aan de indruk onttrekken dat die standaard alles afwijzen met een lulsmoes, of dat de bezwaarschriften worden gelezen door analfabete Mongolen (die uit Mongolië). Had ooit eens een prachtig bezwaarschrift opgesteld, inclusief verwijzingen naar- en quotes uit wetsartikelen. Krijg ik als antwoord: "U stelt dat u het verkeersbord niet hebt gezien"
_O- _O- _O- _O-
Kortom voor jan lul dat ding zitten te schrijven :+
 
Rood is rood hoor, je wordt gewoon geflitst ongeacht je snelheid. Of je hem daadwerkelijk binnenkrijgt is wel de vraag. Voorrangsvoertuigen worden ook gewoon geknipt als ze door rood of te snel rijden, echter zit er een stukje kenteken herkenning in en wordt vervolgens gekeken of het voorrangsvoertuig met prioriteit reed.

Zelf ben ik op de motor wel eens geflitst toen ik links naast een rijtje auto's ging staan (nog net op het links-af stukje stond. Ik ging wel gewoon rechtdoor maar kon niet over de juiste baan vanwege een vrachtwagen. Ik zag de flits in m'n spiegel maar heb nooit wat thuis gekregen.

Wat een onzin. Er zit geen kenteken herkenning in en een registratie is er ook niet.
 
Voor diegenen die wel eens in Almelo komen. Op de Wierdenseweg richting Wierden stond altijd een groene digitale flitspaal in dat 50 km/uur stuk. Maar toen ik er vanavond langs kwam was de paal weggehaald en stond er een grijze dunnere paal. Iemand enig idee wat dat voor paal is? Evt kan ik er een foto van maken.
 
Voor diegenen die wel eens in Almelo komen. Op de Wierdenseweg richting Wierden stond altijd een groene digitale flitspaal in dat 50 km/uur stuk. Maar toen ik er vanavond langs kwam was de paal weggehaald en stond er een grijze dunnere paal. Iemand enig idee wat dat voor paal is? Evt kan ik er een foto van maken.

De paal staat er vast.
Als er nog niks aanzit hangt er binnenkort zo'n broodtrommel aan.
Die hangt hoger dan de oude vierkante kasten en omdat je daar op getarget bent kun je ze in het begin snel over het hoofd zien.

Net als die groene/grijze stinkzuilen die je in het begin over het hoofd zag.....
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet aan aan de indruk onttrekken dat die standaard alles afwijzen met een lulsmoes, of dat de bezwaarschriften worden gelezen door analfabete Mongolen (die uit Mongolië). Had ooit eens een prachtig bezwaarschrift opgesteld, inclusief verwijzingen naar- en quotes uit wetsartikelen. Krijg ik als antwoord: "U stelt dat u het verkeersbord niet hebt gezien"

Nou weet ik weer waarom ik eigenlijk nooit in beroep ga.
Kost alleen maar energie en ergernis en nog een jeukantwoord op de koop toe.
 
:+ Ik zou gewoon achterstevoren gaan oversteken, laat het ding dan maar lekker fltsen

sommige motoren hebben hiervoor speciaal een achteruit..
 
Laatst bewerkt:
De paal staat er vast.
Als er nog niks aanzit hangt er binnenkort zo'n broodtrommel aan.
Die hangt hoger dan de oude vierkante kasten en omdat je daar op getarget bent kun je ze in het begin snel over het hoofd zien.

Net als die groene/grijze stinkzuilen die je in het begin over het hoofd zag.....
Klopt, bij ons in de buurt is dat ook zo gegaan. Was ik er net aan gewend dat ik daar gewoon door kon dijden , hing er ineens een nieuwe broodtrommel met antenne... gelukkig geen post van gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan