Digitale tellerset aansluiten

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
Ik heb even wat hulp nodig met het aansluiten van een digitaleteller op mijn originele draadboom. Het grootste gedeelte heb ik al voor elkaar, alleen met de brandstofmeter kom ik er niet helemaal uit.

Hier de tekening van de acewell aansluitingen.

Foto-8E6V6PFU-D.jpg


Volgens de tekening moet er tussen de blauwe en de zwarte draad een 100 ohm weerstand. Goed dat snap ik wel, maar waar maak ik de draad aanvast welk van mijn vlotter komt.

Foto-U4Q37PRU-D.jpg


http://img267.imageshack.us/img267/2787/electrar.jpg
Linkje toegevoegd voor een grotere versie electraschema

Het gaat om de geel/zwarte draad die vanaf de vlotter komt en om de wit/zwarte draad die vanaf de vlotter komt.

Moet de geel/zwarte draad en de wit/zwarte draad aangesloten worden direct na de weerstand?
 
Laatst bewerkt:
Die (variabele) 100 Ohm weerstand is de sensor. De blauwe en zwarte draden van de gauge gaan dus naar geel/wit en zwart/wit van de sensor, als dat tenminste ook een 100 Ohm varistor is.
 
Hoe kom ik er achter dat de sensor wel of niet een 100 Ohm varistor is :? Ik kan dat niet uit maken uit het electraschema...
Met een universeelmeter op Ohm-bereik kan je meten wat er tussen de geel/zwarte en zwart/witte draad gebeurd als je de motor b.v. even heen-en-weer schommelt. Als er in je tank ook een varistor zit zou je dat op die meter moeten kunnen zien.
 
Die (variabele) 100 Ohm weerstand is de sensor. De blauwe en zwarte draden van de gauge gaan dus naar geel/wit en zwart/wit van de sensor, als dat tenminste ook een 100 Ohm varistor is.

Ik heb de blauwe draad aangesloten op de geel/witte draad en de zwarte draad op de zwart/witte draad.

En het werkt!

Nu nog de teller monteren op de motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan