dijken vrij van motorrijders, topic van ander moto

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
dit vond ik op motornet.nl:
een skeeler die afgeeft op motorrijders:

Ik weet het, ik ben in het hol van de leeuw...en toch waag ik te erop:
een mooie zomerdag, ik trek mijn skeelers aan, neen, beter, ik ga een eind fietsen. Over de dijken
in de Betuwe.
Het water kabbelt, het riet wuift, de kievitten suizen over mijn hoofd. Nederland op zijn mooist.
Hoor ik daar een hommel? Nee, het is een motor! Nee, het zijn er dertig! Achter elkaar scheurend
door de bochten. We duiken in de berm, rollen bijna van de dijk. Ik hoor het water niet meer, de
vogels niet. Even is al het moois weg door het overdovend lawaai. Dit herhaalt zich tientallen
malen. De welvaart in Nederland: wat doen we met onze vrije tijd en wat doen we met ons geld?
Vragen:
waarom rijden jullie meestal in groepen? Durven jullie niet alleen?
waarom rijden jullie op dijken? (als je zo van bochten houdt, koop dan een playstation-spel of doe
echt stoer en wordt coureur)
waarom rijden jullie zo hard?
waarom rijden jullie zo vaak in rustige natuur? (daar hoor, ruik en zie je
toch niets van op een motor)
waarom rijden jullie motor? (ik heb wel een iets gelezen over compensatie. Dat jullie het nodig
hebben omdat jullie iets anders ontbreekt. Schoonheid, kracht en lengte (!)
waarom weten jullie niet dat het veel gezonder is -en dat je veel aantrekkelijker wordt en stoerder-
om te fietsen, lopen, skeeleren?
Kortom, ik zie het liefst een mooi, strak lijf in een een natuurlijk, stil landschap dan kan ik ook horen
wat iemand te zeggen heeft.
Of hebben jullie niets te zeggen?
Misschien dat je daarom maar heel hard gaat rijden.
Graag reactie.
 
Moet ik hierop reageren? Hehe! Als hij niet eens weet waarom wij over dijken rijden, liefst met meerdere motoren....tsjah, dan heeft het weinig zin!
 
Een echte hollander.... Hij moet weer wat te zeiken hebben.... Vent geniet van je skatetochtjes en laat diegene die "gemotoriseerd" plezier wil hebben daar ook van genieten. Sjeeez geef elkaar toch de ruimte |( Gezeik... :r
 
t's een haar...

ik heb heb haar al achterop gevraagd, maar dat is natuurlijk het versieren van een non :+
 
welk forum is dat?

kan ik ook antwoord geven.

Het zal wel niet bijdragen tot enig begrip, als je het niet snapt, zal ook wel nooit gebeuren.


 
Mijn eerste reactie: Dit is behoorlijk grappig 8-) 8-)
Mijn tweede reactie: Dit is behoorlijk jammer.... Wat een beperkt intellect. Deze persoon heeft niet het vermogen zich te verplaatsen in een ander persoon, om eens te kijken hoe die ander zou kunnen denken over zaken waar hij het niet mee eens is.
Zij heeft echter wel het lef om "in het hol van de leeuw" te komen en daar heb ik wel respect voor.

Ik doe ff net of die persoon dit gaat lezen. Ik kom dit soort mensen heel erg vaak tegen, die ff denken mij te kunnen vertellen wat ik wel en niet mag/moet doen. Daarom deze reactie.

Op 2001-06-12 09:49, schreef BertV:
dit vond ik op motornet.nl:
een skeeler die afgeeft op motorrijders:

Ik weet het, ik ben in het hol van de leeuw...en toch waag ik te erop:
een mooie zomerdag, ik trek mijn skeelers aan, neen, beter, ik ga een eind fietsen.

Ik geef je helemaal gelijk, vindt ik ook prachtig, met een motorfiets welteverstaan

Over de dijken in de Betuwe. Het water kabbelt, het riet wuift, de kievitten suizen over mijn hoofd. Nederland op zijn mooist. Hoor ik daar een hommel? Nee, het is een motor! Nee, het zijn er dertig! Achter elkaar scheurend door de bochten. We duiken in de berm, rollen bijna van de dijk.

Je hoeft niet de berm in, dat verwachten die motorrijders ook niet van je. Lijkt wel of je bang bent van motoren.

Ik hoor het water niet meer, de vogels niet. Even is al het moois weg door het overdovend lawaai. Dit herhaalt zich tientallen malen. De welvaart in Nederland: wat doen we met onze vrije tijd en wat doen we met ons geld?

Zeer poëtisch gezegd. Echter: sommigen gaan op de fiets zitten, sommigen gaan op de motor, allebei even zinloos, maar allebei dan ook puur voor het plezier. Mijn blik op de dijk: veel fietsers/skaters/wandelaars die allemaal genieten van de dijk, rotzooi gooiend in de berm. Kijk: net zo beperkt gedacht :)

Vragen:
waarom rijden jullie meestal in groepen? Durven jullie niet alleen?

Ik rijdt 99% van de tijd alleen, nog nooit met meer dan 4 man tebelijk gereden. Dan komt de persoonlijke vrijheid in het gedrang.

waarom rijden jullie op dijken? (als je zo van bochten houdt, koop dan een playstation-spel of doe echt stoer en wordt coureur)

Get real, weet jij wel hoe duur dat is, racen??? Erger nog: mijn CB was goedkoper dan een Playstation. Ga anders zelf maar een fietsspel kopen. Of lekker hard fietsen op een hometrainer...

waarom rijden jullie zo hard?

Zelfde vraag voor die klotefietsers/skaters die denken dat de weg alleen van hun is. Hier wordt ook behoorlijk gegeneraliseerd, want ik probeer juist de snelheid zo constant te houden, rechtuitsnelheid vind ik niet belangrijk.

waarom rijden jullie zo vaak in rustige natuur? (daar hoor, ruik en zie je toch niets van op een motor)

Dat dacht je maar! Op de motor zit je net zo "buiten" als op de fiets, wijffie! Beter eerst nadenken... en dan domme vragen.

waarom rijden jullie motor? (ik heb wel een iets gelezen over compensatie. Dat jullie het nodig hebben omdat jullie iets anders ontbreekt. Schoonheid, kracht en lengte (!)

Volgens mij spreekt jouw frustratie hier. Jou ontbreekt het motorrijden, dus ga jij als compensatie fietsen. Ook lijkt het erop dat jij trots bent dat jij mooi bent. Hier hoef je niet trots op te zijn, hier heb je namelijk niets voor hoeven doen, is je zomaar in de schoot geworpen.

waarom weten jullie niet dat het veel gezonder is -en dat je veel aantrekkelijker wordt en stoerder om te fietsen, lopen, skeeleren?

Goh, wat een beperkt blikveld heb jij. Het één sluit het andere niet uit hoor!

Kortom, ik zie het liefst een mooi, strak lijf in een een natuurlijk,

Tja, ik ga ervan uit dat de schoonheid van de mens aan de binnenkant zit, niet hoe die persoon eruit ziet. Mijn motto is dan ook: zolang je maar lol hebt in hetgeen je doet, of dat nou fietsen is of motorrijden.

stil landschap dan kan ik ook horen wat iemand te zeggen heeft.

Ik weet niet wat voor baan jij hebt, maar vergaderen is jou zeker vreemd. Soms wil ik ff niet horen wat iemand anders te zeggen heeft.

Of hebben jullie niets te zeggen?

Lijkt me duidelijk.

Misschien dat je daarom maar heel hard gaat rijden.

Dit puntje heb ik al eerder aangehaald.

Graag reactie.

Dit vond ik wel weer genoeg. D'r is vast wel iemand met een aanvulling of een eigen kijk erop.

[edit]Ik heb het ff veranderd richting vrouw i.p.v. man.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-12 10:50 ]
 
tja, je kunt reageren op http://www.motornet.nl afdeling discussie...

maar als moderator van DIT forum ben ik wel een beetje raar bezig als ik de URL zou geven :+

GA NIET DEZE URL SPAMMEN, IK "KEN" DE MAKER VAN DE SITE


(een het is geen knul maar een griet btw)

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-12 10:44 ]
 
nee, ik ga niet spammen, en hoezo vreemd om url te geven.

Hier gaan we toch niet weg hoor.

mzzl
 
tja, je kunt reageren op http://www.motornet.nl afdeling discussie...

maar als moderator van DIT forum ben ik wel een beetje raar bezig als ik de URL zou geven :+

GA NIET DEZE URL SPAMMEN, IK "KEN" DE MAKER VAN DE SITE


(een het is geen knul maar een griet btw)

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-12 10:44 ]

Ik ga niet spammen, maar ik wel mijn reactie ook daar geplaatst. Je moet je hobby toch verdedigen, he 8-)

Dude: thanks. Komt omdat het me persoonlijk aangrijpt.
 
het begin wil'k nog begrijpen.. ok, sommige mensen hebben wat hinder van motoren, maar daarna gaat ze gewoon regelrecht belachelijk flamen en idiote uitspraken doet die een 12-jarige zelfs doorprikt dus oprotten met der
 

Hhahhahahhhahaha, ik moet hier heel erg om lachen! *D
Geweldig, zeker geen sociaal leven.

Ik ga wel ff mijn reactie plaatsen ohw.. en spammen doe ik daar ook altijd. Kwam daar vaker.
:+
 

Weet nu trouwens ook weer waar BertV me nu zo bekend van voor kwam. Hij zat ook altijd op motornet.nl!!!!!

Zo zie je maar, muntjes vallen heel vaak. ;)
 
Jeezus,

Wat een domme doos. |( Ze is vast ongesteld of zwanger. *D

Deze muts heeft geen idee hoe lekker motorrijden is (kan zijn).

Ik persoonlijk houd ruim voldoende afstand en rem genoeg af als er iets anders op de dijk loopt/zit/rijdt/skeelert. En volgens mij doen alle motorrijders dat. Live and let live heet dat geloof ik.
 

Snap er niets van, ik doe ook veel sporten. Waterpolo, fietsen en skeeleren en motorrijden. Ik kan die combo wel maken en het leuk vinden.... en zij niet. Zou ze blondt zijn? :+
 
Ja, the saint, ik ben/was een stamgast van dat forum...
jouw naam komt me ook bekend voor.
 
Gezeikel aan mn eikel van een persoon die het gevoel van motorrijden niet kent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan