Dijkracers op MF ?

Mijn hoogste snelheid op de dijk

  • 60kmph

    Stemmen: 2 2,8%
  • 80kmph

    Stemmen: 4 5,6%
  • 100kmph

    Stemmen: 7 9,7%
  • 120kmph

    Stemmen: 9 12,5%
  • 140kmph

    Stemmen: 12 16,7%
  • 160kmph

    Stemmen: 7 9,7%
  • 180kmph

    Stemmen: 22 30,6%
  • Ik ben rossi en ik harder, namelijk....

    Stemmen: 9 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    72


full
 
Die dagjesmensen komen twee keer per jaar een beetje bloesem kijken hier in de buurt en verwachten dan dat iedereen daar maar rekening mee houdt. Overal de auto neerpleuren om vanaf daar te gaan fietsen of wandelen. Hoop zooi in de berm. Met de auto middenop stapvoets rijden, druk om zich heen kijken, zonder enig benul van overig verkeer. Fietsers die 2, 3, 4 breed naast elkaar over de dijk slingeren en volledig schijt hebben aan ander verkeer.
Precies! Die klerelijers die midden op de weg met hun auto stil gaan staan om die mooie natuur eens uitgebreid te bekijken. En geloof me: dit heb ik niet 1 keer meegemaakt maar al ...-tig malen.
 
Ach ja.....

Weet het niet, je zal wel een punt hebben over die choppers vs sportmotoren.

Beetje kortzichtige reactie dat andere groepen mensen overlast bezorgen met hun parkeergedrag etc. Nederland is nu eenmaal een beperkt land, met beperkte ruimte. Die zal je dus moeten delen met elkaar. Gaat dat niet in overleg, of is een groep mensen wat te gretig, is het gedaan met de pret en komen er maatregelen.

Jammer genoeg winnen de 'groenen' vaak deze discussie.

Maar goed voor de echte 'racers' onder ons. Ga lekker door met 200+ over de dijk te blaffen. Erg stoer..... Lees de berichten eens van de mensen die dit weekend niet thuis zijn gekomen na een stukje rijden..... (of dat aan snelheid ligt weet ik niet, en wil ik ook niet op aansturen, maar denk er eens over na)

Dat mensen die aan de dijk wonen, of mensen die vaak die weg gebruiken wat vlotter eroverheen gaan dan normaal is denk ik ook het probleem niet. Het probleem zit in die kleine groep mongolen die denken dat ze beter kunnen rijden dan Rossi, God of weet ik veel wie. En daarmee de pret voor anderen verzieken.
 
Beetje kortzichtige reactie dat andere groepen mensen overlast bezorgen met hun parkeergedrag etc. Nederland is nu eenmaal een beperkt land, met beperkte ruimte. Die zal je dus moeten delen met elkaar.
Ruimtegebrek ok, maar om nou midden op de weg te parkeren...

:X

Gaat dat niet in overleg, of is een groep mensen wat te gretig, is het gedaan met de pret en komen er maatregelen.

Maatregelen: laat ze langs de gehele dijk een parkeerstrook aanleggen...

:+
 
Laatst bewerkt:
Hoe slechter de dijk, hoe meer ik mij vermaeck. Meestal niet harder dan 120, t'is maar een XT-tje he ;)
 
Ach ja.....

Weet het niet, je zal wel een punt hebben over die choppers vs sportmotoren.

Beetje kortzichtige reactie dat andere groepen mensen overlast bezorgen met hun parkeergedrag etc. Nederland is nu eenmaal een beperkt land, met beperkte ruimte. Die zal je dus moeten delen met elkaar. Gaat dat niet in overleg, of is een groep mensen wat te gretig, is het gedaan met de pret en komen er maatregelen.

Hoezo kortzichtig? Er is in de dorpen in de directe omgeving vaak best parkeerruimte te vinden, maar er zijn legio mensen die de auto gewoon maar ergens neerzetten in de berm.

Jammer genoeg winnen de 'groenen' vaak deze discussie.
Dat is helaas wel de trieste waarheid. Op de één of andere manier hebben die mensen blijkbaar een hoop meer tijd/zin/invloed om hun zin door te drukken.

Maar goed voor de echte 'racers' onder ons. Ga lekker door met 200+ over de dijk te blaffen. Erg stoer..... Lees de berichten eens van de mensen die dit weekend niet thuis zijn gekomen na een stukje rijden..... (of dat aan snelheid ligt weet ik niet, en wil ik ook niet op aansturen, maar denk er eens over na)

Dat mensen die aan de dijk wonen, of mensen die vaak die weg gebruiken wat vlotter eroverheen gaan dan normaal is denk ik ook het probleem niet. Het probleem zit in die kleine groep mongolen die denken dat ze beter kunnen rijden dan Rossi, God of weet ik veel wie. En daarmee de pret voor anderen verzieken.
Als je echt gaat racen ben je zeker niet goed bezig. Maar als je een beetje rekening houdt met huizen en ander verkeer, kun je best stevig doorrijden, zonder grote problemen te veroorzaken.
 
Hoezo kortzichtig? Er is in de dorpen in de directe omgeving vaak best parkeerruimte te vinden, maar er zijn legio mensen die de auto gewoon maar ergens neerzetten in de berm.

--> Je moet maar zo denken, de hoeveelheid irritatie en overlast die wij als rijders hebben van 'fout-parkeerders', dubbelfietsers en ander tuig is net zo groot als de overlast die wij (of sommige van ons) bij hen brengen. En nogmaals, als motorrijders hebben we al niet zo'n best imago, dus een klacht van een wandelaar die van z'n sokken wordt gereden wordt sneller en serieuzer behandelt dan een motorrijder die zijn beklag doet over een auto die midden op de weg staat. Als die motorrijder al de moeite doet om er wat over te zeggen.


Als je echt gaat racen ben je zeker niet goed bezig. Maar als je een beetje rekening houdt met huizen en ander verkeer, kun je best stevig doorrijden, zonder grote problemen te veroorzaken.

--> Hier sluit ik me volledig bij aan
 
Als je echt gaat racen ben je zeker niet goed bezig. Maar als je een beetje rekening houdt met huizen en ander verkeer, kun je best stevig doorrijden, zonder grote problemen te veroorzaken.

--> Hier sluit ik me volledig bij aan

Hmmm, zijn we 't uiteindelijk toch allemaal eens...

Kan er een slotje op dit topic...

;)
 
thunderer wel :P
(dat was trouwens m'n eerste ritje op een dijk :+ )

En daarna nog een aantal keer met diverse hoofdrolspelers die ik niet bij naam zal noemen :P

ook mijn eerste (en laatste) op die dijk :+

maar die foto's in de openingspost geven geen goed beeld van een echte dijk... B|

een echte dijk is een lappendeken van slecht/waardeloos/geen asfalt, ligt vol met grind ,als je mazzel hebt want, meestal ligt er ook nog een laag stront/modder van respectievelijk koeien en trekkers overheen, verder zijn op de dijken hier in de buurt van Hoorn, 90% van de bochten steke-blind...

dus...

morgen ga ik weer ff lekker op en neer :9
 
Zondagavond nog van Neerijnen naar Tiel gereden. Lekkerrrrrr :]
Zondag 's-avonds en door de weeks('s avonds) is het goed te doen, je moet zondags overdag gewoon niet op een dijk komen. Je vind er dan alleen maar dagjesmensen, scaters, wielrenners en koekblikken. De meeste komen bijna nooit op een dijk en durven dan ook niet langs de kant te rijden en blijven gewoon middenop in de hoop dat de ander langs het kantje of zelfs de berm in gaat.
Wel lekker is het hoge gras langs de dijk, zie je de (overstekende) katten niet aankomen. :X
 
Laatst bewerkt:
ik vind het zalig om asociaal hard over de dijken te knallen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan