Dik luxeprobleem 1 motor vd 3 moet verkocht worden, welke?

oldskoolgsxr

MF veteraan
3 jun 2013
1.329
1.994
Hallo classic liefhebbers.
Ik ben op zoek naar een nieuw project, maar heb geen plaats meer.
Ik heb er teveel. er moet er 1 weg.
Neen, bij iemand anders wegzetten ga ik niet doen. Dat is uitstel van latere problemen.

Ken je die advertenties met : "doe motor met pijn in het hart weg", enz, enz, enz,....?
Tja dit is de eerste keer waar ik mee zit.

Het zijn allemaal yountimers met sportieve genen.
Quasi origineel. dwz ook de pinkers, spiegels, kuipruit, uitlaat, ongeschonden achterspatbord,enz,enz,...ik heb er mijn plezier aan gehad met het zoeken en onderhandelen van de onderdelen.

Ik stel ze even voor.

De kawasaki zxr750 J1 1991
(dit model, jaargang en kleur op foto)
1121239989918.jpg


Ik vind ze de mooiste van de 3 maar met het saaiste karakter.
Maar niets op aan te merken qua weggedrag. Alles werkt.
Een 7,5/10 volgens mijn streng kriteria.
kleine scheurtjes l+r onder zadel + spoiler klein krasje.
rechter onderkuip is helaas moeten herspuiten, maar zeer goed gedaan.

De kawasaki zxr 400 L4 1994
(dit model, jaargang en kleur op foto)
Kawasaki_ZXR400_1994.jpg


8,5/10
Is een beetje moeilijke starter en heeft echt een langere opwarmtijd nodig.
Eens op temperatuur wil je elke bocht harder en sneller. Draait als een naaimachine.
Maar het gaat nooit bloedstollend hard zoals een 1000cc. Het is te overzien.
Meest sportieve met zeer opgeplooide benen.

Suzuki gsxr1100 1991 (dit model, jaargang en kleur op foto)
Suzuki GSXR1100 91  6.jpg


Bijna een cultblok
9/10 qua conditie.
Staat nu met tijdeigen volledige yoshimura lijn. (originele heb ik ook nog)
De chevrolet corvette onder de snellere classic brommers 8-) .
rauw, niet verfijnd, patserig, zeer luid, heerlijk.
Maar ik durf er niet goed mee te rijden op de openbare weg. Ik ben een gevaar voor de anderen.
Heb reeds een klacht gehad van de buren. Het ding daagt je uit....kun je niet beter? Is dat alles?
En de wegligging is niet geweldig als het harder gaat.


Alle 3 stelen ze mijn hart, maar 1 moet in de verkoop.
Niet goedkoop. Dat ik er tenminste nog wat bloedgeld voor krijg.
Maar een nieuw project kriebelt al een paar maanden....;)

Ik besef dat het een luxe probleem is, dus maak ik het ook niet groter dan het is.
Welke zou volgens jou weg mogen?
 
Laatst bewerkt:
Kwam formaat de 1100 eruit. Meer ruimte voor het project.
Kwa financiën alle 3 te koop zetten en kijken waar je het meeste voor vangt. Meer centjes voor het project.
 
@ motorboot : nein danke. :X Als ik vrijgezel zou zijn, enz,enz....

Mijn hobby spaarpot is leeg. Eerst geld vangen, dan terug een projectje.
 
Lastig joh, welke zou je het eerste kopen als je ze alledrie niet had? Oftewel draai het probleem eens om….
Interessante oefening.

Zou ik dan enkel op het uiterlijk afgaan dan wordt het de 750.
Zou ik ze na elkaar mogen testrijden en dan kiezen valt de 750 als eerste af.
Als de testrit op kleine baantjes zou zijn blijft de 400 over. Alhoewel de rijderspositie voor mij max 30min zou kunnen zijn.
Is het op lange slingers en een plaats met weinig verkeer met wat stop and go bochten, dan de 1100.
 
Ik heb die keuze al eerder moeten maken.
De motor waar ik met nekklachten vanaf kwam is toen vertrokken. Die motor was eigenlijk net te klein voor mijn postuur en toen ik eenmaal op een leeftijd kwam dat lenigheid meer en meer wegzakte in mijn vocabulaire ,was die keuze snel gemaakt. Maar het was met pijn in mijn hart (VFR400R).
 
Sweet lord of mercy.. :N
Afstand doen van een vfr400r. Ik zet ze technisch nog hoger dan de zxr400.
Ik leef met u mee. Dat is een moeilijke scheiding.
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft dat je uitstel van problemen verwacht, eenmaal elders gestald.
Maar ik kan je verzekeren dat je ze bij mij zonder problemen kunt stallen, als we de voorwaarden eenmalig & duidelijk overeen gekomen zijn :)
 
Je moet natuurlijk helemaal niets,het is iets wat je zelf wil.:P
Maar bezint eer gij daar aan begint,ik heb er heel wat verkocht en sommige heb ik toch wel veel spijt van,
weg is weg en ooit weer terug kopen word vaak een veel duurdere grap.
Zoek je een bezigheid vraag het aan vriendin of vrouw,die weten meestal wel een mooi lijstje
voor je te verzinnen🥵,of volg een cursus,kreatief met kurk bijvoorbeeld:+
 
Laatst bewerkt:
Van Janbros verwachtte ik niets anders.... :+
Het leukste is eigenlijk niet het bezit, maar het zoekwerk, de restauratieperiode, de eindafwerking als alles draait.
En de verkoop met winst voor een nieuw project.
Maar het rijden af en toe, ok dat is leuk maar went (te) snel.

Alle 2takt 250cc en meer die ik verkocht heb, heb ik min of meer spijt.
Dat ze zo duur zijn geworden is spijtig. Het is het niet waard (aprilia rs250 10000€ komaan 8)7) en het zal dan nooit kans kunnen bieden aan nieuwe rijders om in contact te komen met "speciale" motoren.
Als je nu leest dat een motor een leuk karakter heeft, dan denk ik altijd....heb je 2takt 250cc en meer bereden in sportieve versie???
 
Al de tweetakten die er nog zijn komen niet meer buiten, ik denk dat @RobD en ik een zeldzaamheid op straat zijn, met 2 RD's tegelijk...
 
Van Janbros verwachtte ik niets anders.... :+
Het leukste is eigenlijk niet het bezit, maar het zoekwerk, de restauratieperiode, de eindafwerking als alles draait.
En de verkoop met winst voor een nieuw project.
Maar het rijden af en toe, ok dat is leuk maar went (te) snel.

Alle 2takt 250cc en meer die ik verkocht heb, heb ik min of meer spijt.
Dat ze zo duur zijn geworden is spijtig. Het is het niet waard (aprilia rs250 10000€ komaan 8)7) en het zal dan nooit kans kunnen bieden aan nieuwe rijders om in contact te komen met "speciale" motoren.
Als je nu leest dat een motor een leuk karakter heeft, dan denk ik altijd....heb je 2takt 250cc en meer bereden in sportieve versie???
Ja zo heeft een ieder zo zijn voorkeuren,ik vind restaureren wel leuk,maar haalt het niet bij het rijden,
ik heb 2 RG500,s opgeknapt,maar had ze eigenlijk niet moeten verkopen,niet zozeer omdat het fijne motoren zijn om op
te rijden,maar wel als belegging,ze zijn nu 3x of meer waard dan toen ik ze had.
bdf.jpg

rg17.jpg
 
Ik zou een nier afgeven om een race model rgb te mogen rijden.
Heb gedacht om er ooit een te kopen (heel het huishoudgeld erdoor, knap idee) als belegging, maar dan zou ik met een ei in mijn broek rondrijden.

vacances ch a triere 122.jpg
 
U bent de 2e die 750 zegt.
Wat heeft die brommer minder dan de 400 en 1100?
Dat is toch een vrij mooi model. Geen Italiaanse schoonheid, maar als Japanse standaard vind ik het wel geslaagd.
 
U bent de 2e die 750 zegt.
Wat heeft die brommer minder dan de 400 en 1100?
Dat is toch een vrij mooi model. Geen Italiaanse schoonheid, maar als Japanse standaard vind ik het wel geslaagd.
De 750 in mijn beleving minder bijzonder dan de andere 2. Mooi is subjectief, net als Italiaanse schoonheid. Ik heb niets met dat overgewaardeerde spul.
Verder is gewoon mijn beeldvorming, niet meer en niet minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan