dikke 13 volt

Zoals hierboven al staat aangegeven. Is de accu vol?
Ik heb in mijn workaround al aangegeven dat als je met een mindere accu meet, ook als hij net geladen is je afwijkende en dus onbetrouwbare waardes meet. Ale je een accu net hebt geladen en vervolgens met een voltmeter meet, zul je best wel ongeveer 12,5 tot 12,8 volt meten. Maar als je hem gaat belasten bijv door r een lampje op aan te sluiten kan dat snel zakken.

Kortom, zet er een accu in waarvan je weet dat tie goed is. Het beste is een nieuwe. Als je de regelaar/spanningsregelaar en dynamo vervangen hebt dan moet het goed zijn. Tenzij je nieuwe delen defect zijn, maar daar ga ik even niet vanuit.

Enne nog maar eens voor alle duidelijkheid. Zorg voor een perfecte massa van de regelaar naar de massa. Ik heb dat gedaan door een extra draad te trekken direct van de min van de regelaar naar de accu minpool. Is meestal maar een korte afstand dus een goede dikke draad volstaat.
 
De accu waar ik het mee geprobeerd heb, is 1jaar oud, komt uit mijn dagelijks gebruik gsx, die is goed.

Ik heb een extra massa draad aangelegd en alle stekkers vernieuwd, de waardes waren toen al wat beter. Volgens mij is dat nu goed, heb daar wel vertrouwen in, bedankt voor de tip, kon echter niet goed doorgaan met meten, omdat.......................

er helaas een ander probleem kwam bovendrijven; bij 4000 a 5000 tmp gaat hij stotteren en heel rauw lopen en wil eigenlijk niet verder in toeren, alsof hij verzuipt of juist geen benzine krijgt of niet goed onsteekt of......... :?

Ach, het houdt je van de straat, eerst maar eens naar de bougies kijken, als dat het niet is dan de carburateurs er maar eens af, dan.......................................... |(

Eerst maar eens op dit forum op zoek naar oplossingen
 
Zou er eens 4 nieuwe bougies in doen. Zijn ze gevoelig voor als je een tijdje aan het klooien bent geweest met stationair gassen enzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan