Dikke pakking maken

SpookySpy

MF'er
24 jan 2004
186
0
Netherlands
Ik heb een teardrop luchtfilter geplaatst.
Echter de grondplaat ligt wat verder van de carb af.
De carb een beetje opschuiven helpt niet omdat hij vals lucht begint te zuigen.
De ruimte ertussen moet ik dus opvullen emt een soort pakking.
Dikke pakkingen zijn niet te koop dus moet ik zelf aan de knutsel.
Ik moet een afstand van ongeveer 1 cm overbruggen tussen de carb en de grondplaat.

Aluminium lijkt me een goed materiaal maar iemand nog een ander advies?
 
bij een motor die flink trilt(ik zag vanmiddag bij een stoplicht een nieuwe Harley dit doen)moet je niet met kunststof aan de gang gaan lijkt mij B|
 
Dat valt wel wat mee. Wij noemen dat dansen of PK'tjes die los willen ;)
Het spruitstuk van de carb is rubber wat natuurlijk veel trillingen wegneemt.

Ik las trouwens een tip op een ander (auto) board die bij eenzelfde probleem adviseerde dik nylon tussen te plaatsen.
Hij had dikke pakkingen gemaakt vanuit een nylon snijplank bij Blokker vandaan (4 euro)
 
als je dan toch met kunstof iets denkt te gaan doen is het misschien geiniger om doorzichtig plexiglas te nemen en er een klein lampje aldaar in te plaatsen voor een showeffect in het donker :)
 
Dat valt wel wat mee. Wij noemen dat dansen of PK'tjes die los willen ;)
Het spruitstuk van de carb is rubber wat natuurlijk veel trillingen wegneemt.

Ik las trouwens een tip op een ander (auto) board die bij eenzelfde probleem adviseerde dik nylon tussen te plaatsen.
Hij had dikke pakkingen gemaakt vanuit een nylon snijplank bij Blokker vandaan (4 euro)
Hey, misschien was dat teflon (wit spul)...zou best kunnen werken :)
 
Delrin is bij ons niet te vinden. Heb op inet wat onderzoek gedaan en nylon bleek een prima vervanger.
Zie site http://www.interstateplastics.com/meta/fmdel.htm

Afijn, de witnylon snijplank naar de eeuwige jachtvelden geholpen en een dikke pakking gemaakt. Gaten boren natuurlijk geen probleem. Vorm uitzagen met de decoupeerzaag was ook een fluitje van een cent.

Vanavond geplaatst tussen standaard pakkingen en afgemonteerd.
Eerste proefrit ging super. Geen valse lucht meer.
Motor goed heet gereden maar de carb en luchtfilter blijven lauw van temperatuur. Vervorming zal dan wel meevallen denk ik als ik de specificaties van nylon bekijk.

Mocht ik in de toekomst toch problems krijgen dan laat ik het weten.
Voorlopig een aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan