Dikke V-twinnen; advies gevraagd

Ik heb nu 41000 km gereden op mijn mille uit 2002 en ik wil nog steeds niets anders :] .
Heb laatst wel mijn balhoofdlagers vervangen maar das dan ook het enige in al die jaren. Maatje van me heeft een sp1 en ook dat vind ik een mooie bike, alleen niet mooier dan mijn mille. Die maat heeft het wel over het tegenvallende verbruik en het feit dat ie mij niet bij kan houden maar da's dan ook alles :9

Succes met je keuze, welke het ook wordt je zit naar mijn mening goed !!!
 
@iedereen

nogmaals bedankt voor alle reacties!

...Het is alleen wat "rijbewijs gevoelig"zal ik maar zeggen. Je hebt totaal niet door dat je op ilegale snelheden bezig bent. Niet dat dat nou zo erg is, alleen die blauwe petten hebben er moeite mee...
Jep daar heb je een punt, die fietsen razen zonder dat je het in de gaten hebt met gemak naar 200+.... gefeli met je Corsaro trouwens, lijkt me een bruut apparaat!

De tip om in Duitsland te kijken is een goeie, ik heb daar meerdere SP1-en gezien voor interessante prijzen (uiteraard komt daar nog iets BPM overheen) en ik heb het geluk slechts 10 km van de grens te wonen. Ik ga zeker verder kijken!
 
bennieboy hierboven heeft het al gezegd: Corsaro 1200.

Lees de vergelijkingstest in Motormagazine nr. 17.
Vergeleken worden een:

:9 Ducati Monster S4RS;
:P Aprilia Tuono 1000 R;
:9~ Morini Corsaro 1200.

Beoordeling gaat via punten (laatste tabel in het artikel).
Totaal max. score te behalen = 485 punten
Ducati scoort 374 punten
Aprilia scoort 374 punten
Morini scoort 390 punten :} heeft het vetste koppel, maar helaas ook een hoog benzineverbruik.
 
Maar nu zonder na te denken:
wat had ik een lol toen ik een paar jaar geleden
weer eens begon met een goedkoop off the road machientje.
Had best wel wat nadelen hoor, maar daar maalde ik op dat
moment niet om. Gassen met dat ding ! Eerst nog veel respect,
want ja, ik had jaren niet meer motor gereden. Maar ik stond
versteld hoe gemakkelijk dat ding rustig ploffend heuveltjes
op reed in mul zand. En effe later bij stoplichten de koekblikken
in m'n spiegels stipjes zag worden.... *D *D *D Verre van ideaal,
zo'n 1 cilinder stamper, maar wel een hoop FUN ! ;)
( die stond nog niet in het rijtje... )
Onderhoud was trouwens niet duur. Gewoon benzine en olie er
in mikken, dealer verder niet nodig. :)



Helemaal mee eens,rij zelf een SZR 660 met open laser uitlaat,lekker dikke klappen en stuurt ook nog eens heerlijk. :Y
 
bennieboy hierboven heeft het al gezegd: Corsaro 1200.

Lees de vergelijkingstest in Motormagazine nr. 17.
Vergeleken worden een:

:9 Ducati Monster S4RS;
:P Aprilia Tuono 1000 R;
:9~ Morini Corsaro 1200.

Beoordeling gaat via punten (laatste tabel in het artikel).
Totaal max. score te behalen = 485 punten
Ducati scoort 374 punten
Aprilia scoort 374 punten
Morini scoort 390 punten :} heeft het vetste koppel, maar helaas ook een hoog benzineverbruik.

en ruim 200cc meer met een leuk koppel als gevolg...

funfactor en betere punten als gevolg...

maar wel leuk..

was'r ooit maar een mielle met 130 pk en 130nm
:z
 
De corsaro bevalt errug goed. Al moeten er wel nog wat kinderziektes uit. Lees maar op het toppic: Wie heeft er een corsaro 1200.(naked bikes).Wat rij beleving betreft: Bij de corsaro heb je al vanaf 3500 rpm zoveel koppel ter beschikking dat het bijna belachelijk is hoe hard je vooruit gekatapulteerd word als je het gas open draait. }) })
Bij de SP1 moest ik daarvoor toch boven de 5000 rpm zitten. Dat was toch ook wel heeul gaaf, zeker met een paar mooie brulpijpen eronder :P .

@ 2_cil: probeer een dealer te vinden waar ze alle 2 staan. Zowel de aprillia als de honda. En ga er mee rijden. Het liefst direct achter elkaar zodat je een goed vergelijk kunt maken. succes.
:W :W
 
De eerste versnelling van die twins ligt wat hoger, dus dat merk je op rotondes.
.. als je in de tweede versnelling blijft. :P

Mijn motortje..

pftt.jpg


Met de duoseat erop is die dikke kont trouwens weg. :Y

*no spam* En voor 4.400 overweeg ik de verkoop. O-)
 
Vering afstelling is wel erg belangrijk, zoekerig voorwiel heb ik wel heel soms, maar das alleen als ik vol op vermogen optrek... echter komt het wiel dan ook omhoog dus dan kan het "zoekerig" worden. :+

Mooi detail, dat zoekerige voorwiel bij hard optrekken. Bij de SP2 is om die reden de achterbrug verlengd zodat ie beter op de grond blijft. Maar de 2 is nieuwer dan de 1 en natuurlijk daarom prijziger.
 
bennieboy hierboven heeft het al gezegd: Corsaro 1200.

Lees de vergelijkingstest in Motormagazine nr. 17.
Vergeleken worden een:

:9 Ducati Monster S4RS;
:P Aprilia Tuono 1000 R;
:9~ Morini Corsaro 1200.

Beoordeling gaat via punten (laatste tabel in het artikel).
Totaal max. score te behalen = 485 punten
Ducati scoort 374 punten
Aprilia scoort 374 punten
Morini scoort 390 punten :} heeft het vetste koppel, maar helaas ook een hoog benzineverbruik.
Pfft, wat voor een autoriteit zit er achter zo'n puntenwaardering? Een subjectieve beoordeling van een willekeurige groep mensen die punten optellen voor remmen plus punten voor vering plus... wat een onzin. Als iedereen op punten-beoordelingen van motorbladen zou afgaan zou je waarschijnlijk geen enkele twin meer op de weg zien rijden.

Ik ken zelf alleen de SP2 (niet de 1) en vond 'm indrukwekkend maar wel erg de focus op "sport". De RSV vond ik veel dragelijker op de weg (bijna "comfortabel" voor mijn 1.96 lengte) en ook het blok was minder "clinisch" dan de erg "afgeronde" Honda. Echt een super-motor zo'n RSV, en relatief goedkoop! Ook vond ik de Honda tegenvallen qua prestaties hoewel dat waarschijnlijk meer een kwestie van overbrenging is, en ik de SP2 direct na een Fireblade tijdens een Honda-dag reed hier (die Blade is een stuk lichter, sterker en flink goedkoper, maar nog minder karakter dan een SP).

Ik ben een grote fan van 4-kleps Ducs, maar als het op kopen aankomt zou misschien ik toch voor de Rotax techniek van de Aprilia gaan en de Honda zou onderaan het lijstje komen. Een Honda koop je voor de perfctie, niet voor de passie ;)
 
Een dikke V-twin met 1000cc moet het absoluut worden. Ik heb de afgelopen jaren op van alles weleens gereden, VFR'en, CBR'en, gixxers.... dat zijn prachtige machines met een smeuige 4-cilinder maar ik houd nu eenmaal van een twee-cilinder-ronk (m'n huidige fiets is ook een twin). Dus dat staat voor mij al vast.

Vanuit m'n hart zou ik allang een 916 o.i.d. in de schuur hebben staan maar vanuit m'n verstand waag ik me daar niet aan. Ik ben iets te huiverig voor het stuk-gaat-tie cliché en dat is te doen als je behalve een motor verder weinig financiële verplichtingen hebt. Ik moet ook nog een koekblik op de weg houden en een aantal 'medehuisbewoners' de kost geven :Y

Kortom, vandaar mijn beperkte lijstje. En een sportmotor wordt het zeker...ik hou wel van sturen. Een sjopper zou het dus nooit worden 8-)

Nee hoor, Ducati staat voor "Fantastisch-gaat-ie" :Y Wel alle beurten op tijd
laten geven. Wellicht wat vaker dan andere motoren, maar ja, je moet er wat voor
over hebben.

Sportmotor of Supersport ? En het moet ook nog een dikke Twin zijn? Dan blijft
er inderdaad maar een heel klein lijstje over... O-) En als ik jou goed begrijp,
dan zou je eigenlijk, als je even niet naar geld en onderhoud kijkt, gaan voor
een 916? Goeie keus! :} Informeer eens goed of dat onderhoud nou echt zo veel
duurder is. Ook andere merken motoren kunnen stuk gaan, en mankeren nog wel eens
wat als je dat zo leest op dit forum. :X

:P *D
 
ben van een 4cil Suzuki SRAD naar een Sp1 gegaan en na 4 weken
rijden wil ik (zoals ik het nu bekijk) niet meer terug.
Het geluid, het vermogen onderin en het lekker kunnen toeren
en toch wat pk's onder gat hebben heeft gewoon wat. En die
zware slagen van de cylinders met een leuke setje dempers
geeft (bij mij) een kick :9~ maar heb het nu over smaak
en eigen ervaring,...
We kunnen je van alles wijs maken over de motoren, het rijd
goed/slecht of het is te vergelijken met een naaimachine :9
kort gezegd/conclusie : proefrit!!! :Y :Y :Y
 
Een dikke Twin spreekt natuurlijk tot de verbeelding. Maar een V-twin met 650cc-tjes is ook fantastisch. Met de juiste demper een dikke roffel en de gewichtsbesparing in kilogrammen leidt tot een heerlijke gooi en smijt fiets.

SUZUKI SV 650 S
:} *O* :}

full
 
Qua styling is natuurlijk de rsv wat moderner en wat orgineler. En wat exclusiever.... Mensen blijven wat langer bij je motor staan ;) .
Lage snelheden zijn juist geen probleem bij de RSV is mijn ervaring, juist beter dan bij een 4inlijn.
En je moet leren om met een V-twin niet te snel door te schakelen (bv op die rotondes) aangezien juist in de lage toeren het meeste kracht zit.
Veel suc6 met je keuze
 
Terug
Bovenaan Onderaan