Hoihoi,
Ik ben nieuw hier, ik hoop dat ik niet meteen naar de zoekfunctie verbannen wordt want ik zou graag jullie meningen willen horen.
Ik rijd al een aantal jaren op een GS500E en dat heb ik nu wel gezien. Leuke motor, maar het is tijd voor wat anders.
Ik zoek al een tijdje naar een sportmotor met een lekkere dikke V -twin. Een Ducati vind ik geniaal, helaas schrikt het onderhoud en de daarbij behorende kosten me teveel af. Wat blijft er zoal over:
- RSV Mille (R)
- VTR 1000 SP1
Nu heb ik weinig ervaring in het rijden op dergelijke fietsen dus ben ik maar eens gaan proefrijden.
Eerst een Mille (zonder R) uit 2000 met ca. 40 dkm op de teller. Wat mij direct opviel was het rumoerige blok, zowel bij koude start als een warme motor. Het blok klapperde nogal. Is dit normaal bij RSV's?
De motor hing verder goed aan het gas de wegligging was dik in orde, met name in snelle bochten (tja wat wil je als je van een GS500E afstapt ). Maar tijdens een flinke remactie begon de voorpartij enorm te trillen. Mijn idee: kromme remschijven. Al met al had ik de indruk dat deze fiets behoorlijk 'gebruikt' was...ik had er geen goed gevoel over. De dealer verkocht hem voor ca. 7000 euri inclusief 6 mnd BOVAG gearantie.. de remmen zouden dan in orde gemaakt worden. Tja, raar dat ze die fiets met zulke slechte remmen zo erbij laten staan.
Daarna een VTR 1000 SP1 uit 2000 met ca. 35 dkm op de teller. Mooie fiets, Laser Hotcams erop mmmm. Het blok liep zowel bij koude start als warm mooi rustig (ondanks het mooie lawaai van de Hotcams ). Duidelijk anders als de Mille... Motor hing goed aan het gas, acceleerde erg krachtig (tja wat wil je... ) maar gelijk viel me op dat bij hard accelereren op een rechte vlakke weg de motor erg zoekerig in het stuur werd; het stuur begon enigzins te slingeren. vreemd...tenzij dit normaal is voor een VTR?
Echt flinke bochten kon ik niet maken, het regende hier en daar en er zaten hagelnieuwe banden op...
Motor weer teruggebracht en daar viel me gelijk op dat de voorvork olie lekte...dit zou volgens de dealer komen door het lange stilstaan. Kan dit of is er toch iets aan de hand met die voorpartij? (ook vanwege het slingeren).
Prijs voor de VTR: 7000 euri zonder garantie. Tja, dat is dan wel een scherpe prijs maar dan zonder garantie....
Bij beide fietsen viel me op dat krappe rotondes in de 2e versnelling niet lekker gingen, ik moest terug naar z'n 1. Op een VTR in de regen best wel griezelig, de reactie op het gashandle is ernorm. Normaal bij deze fietsen?
Graag jullie meningen!
Ik ben nieuw hier, ik hoop dat ik niet meteen naar de zoekfunctie verbannen wordt want ik zou graag jullie meningen willen horen.
Ik rijd al een aantal jaren op een GS500E en dat heb ik nu wel gezien. Leuke motor, maar het is tijd voor wat anders.
Ik zoek al een tijdje naar een sportmotor met een lekkere dikke V -twin. Een Ducati vind ik geniaal, helaas schrikt het onderhoud en de daarbij behorende kosten me teveel af. Wat blijft er zoal over:
- RSV Mille (R)
- VTR 1000 SP1
Nu heb ik weinig ervaring in het rijden op dergelijke fietsen dus ben ik maar eens gaan proefrijden.
Eerst een Mille (zonder R) uit 2000 met ca. 40 dkm op de teller. Wat mij direct opviel was het rumoerige blok, zowel bij koude start als een warme motor. Het blok klapperde nogal. Is dit normaal bij RSV's?
De motor hing verder goed aan het gas de wegligging was dik in orde, met name in snelle bochten (tja wat wil je als je van een GS500E afstapt ). Maar tijdens een flinke remactie begon de voorpartij enorm te trillen. Mijn idee: kromme remschijven. Al met al had ik de indruk dat deze fiets behoorlijk 'gebruikt' was...ik had er geen goed gevoel over. De dealer verkocht hem voor ca. 7000 euri inclusief 6 mnd BOVAG gearantie.. de remmen zouden dan in orde gemaakt worden. Tja, raar dat ze die fiets met zulke slechte remmen zo erbij laten staan.
Daarna een VTR 1000 SP1 uit 2000 met ca. 35 dkm op de teller. Mooie fiets, Laser Hotcams erop mmmm. Het blok liep zowel bij koude start als warm mooi rustig (ondanks het mooie lawaai van de Hotcams ). Duidelijk anders als de Mille... Motor hing goed aan het gas, acceleerde erg krachtig (tja wat wil je... ) maar gelijk viel me op dat bij hard accelereren op een rechte vlakke weg de motor erg zoekerig in het stuur werd; het stuur begon enigzins te slingeren. vreemd...tenzij dit normaal is voor een VTR?
Echt flinke bochten kon ik niet maken, het regende hier en daar en er zaten hagelnieuwe banden op...
Motor weer teruggebracht en daar viel me gelijk op dat de voorvork olie lekte...dit zou volgens de dealer komen door het lange stilstaan. Kan dit of is er toch iets aan de hand met die voorpartij? (ook vanwege het slingeren).
Prijs voor de VTR: 7000 euri zonder garantie. Tja, dat is dan wel een scherpe prijs maar dan zonder garantie....
Bij beide fietsen viel me op dat krappe rotondes in de 2e versnelling niet lekker gingen, ik moest terug naar z'n 1. Op een VTR in de regen best wel griezelig, de reactie op het gashandle is ernorm. Normaal bij deze fietsen?
Graag jullie meningen!