Dikke verroeste spijker in achterband......GRRRRRRRRR

edkedk

MF veteraan
16 okt 2007
1.617
20
Dit wilde ik ff delen met jullie:

Eergistermiddag na een motorritje thuis de motor opgebokt, kijk naar achterband zie ik precies waar ik kijk een glimmende dikke stip, ik denk meteen oh.oh......zal toch niet he!!!!
En ja hoor... spijkertje dacht ik, dus als dat de kop van de spjker is dat valt het nog mee dacht ik...
NIET DUS....met motor ff naar motorzaak gereden in de buurt en spijker eruit gehaald....K#$!@# meteen achterband leeg binnen 2 minuten.
Zat er een dikke verroeste asbestspijker in, een hele lange iets van 5 cm.
Gat niet meer te repareren...... Maar nieuwe achterband erop (XJ900F).
Sinds afgelopen najaar had ik net pas een nieuwe band erop.
Maarja ik kies toch maar voor mijn veiligheid...... :Y :]


Groeten
 
Laatst bewerkt:
Er is veel leed op de wereld....
Spijkers hebben een grote affiniteit tot nieuw rubber. De laatste twee lekke banden, beide door een spijker, zat de band er nog geen 200km onder. Moet nu ook juist nieuwe banden, ik vrees het ergste.
 
Afgelopen anderhalve maand was ik de trotse bezitter van 2 lekke banden. Een was +/- 7000 km oud en de tweede heeft het nog geen 500 km uitgehouden. Toch weer 2 x € 252 euro aan de wagen voor een Pilot Road 2CT. Ik snap niet hoe die spijkers er in komen, vermoed dat de laatste zich in de band gedrukt heeft op de parkeerplaats van het circuit in Assen tijdens een dagje WSBK. Neem je verlies, nieuwe band en weer lekker rijden.
 
asbest spijker????

denk dat die van die dakzeil spijkers bedoeld, die dingen waarmee je stukken dakbedekking op je platte dak vast ramt.

zijn behoorlijk dik, varierend in lengte, en met een grote dikke kop zodat ze goed rechtop kunnen staan. nare dingen dus.
 
plutje ben ik met de motor niet zo weg van. toch het idee dat het er uit kan vliegen.
ik zou voor een nieuwe band gaan. met de auto zal ik de gok nog wel aandurven maar de motor. :N
 
De vorm van die spijker had een beetje een trechtervorm maar dan heel spits. Dus niet zo'n kop als op een normale spijker. Had meer iets weg van een tandenstoker uit het bronzen tijdperk ;)
Ik had geen mogelijkheid voor een parapluutje erin / prop of een binnenband erin.
De motor stond daar met een lekke band, wel is geprobeerd met een spuitbus met wit schuim onder druk het gaatje op te vullen, maar het gaatje bleek toch echt te groot hiervoor.
Uiteindelijk maar gekozen voor de duurdere, op dat moment de enige oplossing: een nieuwe achterband.
 
Gefeliciteerd! *O* Je hebt een spijker in je band. Je ziet weinig echte spijkers meer tegenwoordig; 't zijn allemaal draadnagels -O-

-O- Maar het blijft klote van je band -O-
 
De vorm van die spijker had een beetje een trechtervorm maar dan heel spits. Dus niet zo'n kop als op een normale spijker. Had meer iets weg van een tandenstoker uit het bronzen tijdperk ;)
Ik had geen mogelijkheid voor een parapluutje erin / prop of een binnenband erin.
De motor stond daar met een lekke band, wel is geprobeerd met een spuitbus met wit schuim onder druk het gaatje op te vullen, maar het gaatje bleek toch echt te groot hiervoor.
Uiteindelijk maar gekozen voor de duurdere, op dat moment de enige oplossing: een nieuwe achterband.


zou je oude band te koop aanbieden (wel zeggen van dat gat) maar er zijn vast mensen die hem voor een zacht prijsje willen kopen en hem dan laten maken.
 
Jongens

Ik haalde vandaag een complete 8mm inbussleutel uit m'n achterband (ja zo'n haakse
deze zat er zo ver in dat ik eerst dacht een bitje in m'n band te hebben :(
 
Aaahhhh dat meen je niet -O-

Da's echt ziek, een nietje die je mooie achterband van een paar honderd euro's om zeep helpt -O-
Jip, helaas wel. Het zijn de kleine dingen die het doen zeg ik wel eens tegen me meisje O-) maar daar bedoelde ik niet dit mee -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan