Dilemma: Bandit 600, 1200 of Fazer 600

llivocool

Die hard MF'er
2 dec 2002
681
0
Borgerhout
Ik ga me in de nabije toekomst een nieuwe motor aanschaffen. Ik ben even op zoek geweest naar iets enduro/toering-achtig, maar na één proefrit hield ik dat al voor bekeken.

Ik ben er nu +/-uit dat ik voor een Naked ga gaan. Maar welke naked!

- Bandit 600
- Bandit 1200
- Fazer 600

Mijn rijstijl: woon/werk-verkeer (geen wagen) maar ook af en toe stevig sportief (o.a. circuitrijden) en motorvakanties....

Welke motor raden jullie me aan?
 
Tuurlijk deze :9
full
 
De reden waarom ik niet voor de Bandit 1200 zou kiezen is omdat ik af en toe ook nog op circuit wil rijden... Is de Bandit 1200 daar nog geschikt voor?

De reden waarom ik niet voor een Fazer 600 zou kiezen is omdat ik hem (na een GSX_R1100 en GSX_R750) wat te licht ga vinden, en de bagagemogelijkheden op de Fazer eerder beperkt zijn...

Kunnne jullie één van deze stelling weerleggen of beamen?
 
De reden waarom ik niet voor de Bandit 1200 zou kiezen is omdat ik af en toe ook nog op circuit wil rijden... Is de Bandit 1200 daar nog geschikt voor?

Ik ken idd mensen die met een B12 op het circuit rijden,en dan nog snel ook
dus ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen? de enige belemmering ben je zelf :X
 
Ik ken idd mensen die met een B12 op het circuit rijden,en dan nog snel ook
dus ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen? de enige belemmering ben je zelf :X

met een bandit zit je zo met de steppies aan de grond, dus als je echt circuit wil rijden zou ik andere rem en schakelsetjes kopen
 
Moet je eens kijken wat je met een oud model B1200 met Bos demper, Technoflex vering voor en achter, rem/schakelsetje, WP stuurdemper, goede sportbanden en andere remblokken op het circuit of in de bergen kunt doen :]
Er heeft nog een item in ik meen Moto 73 gestaan over een circuitdag met een licht aangepaste B12, alles werd weggereden, incl. de voorrijders...
 
Moet je eens kijken wat je met een oud model B1200 met Bos demper, Technoflex vering voor en achter, rem/schakelsetje, WP stuurdemper, goede sportbanden en andere remblokken op het circuit of in de bergen kunt doen :]
Er heeft nog een item in ik meen Moto 73 gestaan over een circuitdag met een licht aangepaste B12, alles werd weggereden, incl. de voorrijders...


:}

ik ben op het moment mijn bandit ook up aan het graden :)
alleen vind ik 350 euro voor een lsl rem/schakel set iets te gortig :X
hopelijk kan ik weer iets platter als ik mn tailrisers binnen heb...
 
Een B12 was in '98 nog relatief goedkoop, ik hield gelukkig nog wat geld over.
Als je er over denkt om andere vering te monteren, een T-demper achter is 8 mm. langer dan origineel, daardoor komt de motor achter ong. 4 cm. hoger te staan; heb je geen tailriser meer nodig.
Door de hardere veren zakt ie in de bochten bovendien ook veel minder in dan met originele veren --> nog meer grondspeling :P
Veel plezier met je tailriser; wanneer je 1 keer begint met ombouw....
 
wanneer je 1 keer begint met ombouw....

tis huilen met de helm op, want ik heb de tailrisers nog niet eens binnen en ik sta op het punt een undertail en superbikeparts.de led achterlicht te kopen :X

't houd gewoon nergends op :+

by the way, ik heb 'pro line'
zal toch wel goed zijn?

full
 
"Geduld is een schone zaak ?"

Perfekte site trouwens, superbikeparts.de, leuke spullen! Bedankt voor de tip :}

Ik heb geen ervaring met Proline, zelf ga ik meestal af op Duitse testen (Motorrad; PS etc.). Ik weet niet of je de B12 Tune-Up van PS hebt, daarin werden iets van 13 type's banden, 13 of 14 type's remblokken, vering (Hyperpro, Technoflex, WP, en nog een stuk of 4), 14 vervangingsdempers incl. vermogensmetingen etc. uitgetest. Resultaten zullen zeker deels overdraagbaar zijn op een B6.

Groeten (en sleutelze),
Sebo
 
heb binnenkort een 1200S uit 2002, heb er al vaak op gereden, en binnenkort van mij.

Kan niet wachten, en zou hem uiteraard verkiezen boven je andere opties.

Grt. Bert

PS: wellicht eerst lekker uitgebreid proefritten maken???

;-)
 
zag dat iemand mijn icon al had, dus nu een andere...

iemand een idee hoe ik het plaatje "scherp" krijg hiernaast? <--
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je de gekuipte versie wilt?? (vanwege woon-werk)

fazer te licht?? nah, die 3 pk minder dan de bandit 1200, alleen wel 30Nm minder.(maar wel meer dan de bandit 600)
wel in kilo's een stukkie lichter :p
van de bandit 600/1200 zou ik de 1200 kiezen als ik het geld ervoor had, hoeft een stuk minder toeren te maken en das op de snelweg wel erg fijn, als je vaak lange rechte stukken rijdt.
 
Laatst bewerkt:
let wel op: Bandit 1200 heeft "slechts" 5 versnellingen. Niet dat je er last van hebt, maar hij zou (als je een piet-lut bent) een "overdrive" kunnen gebruiken, je weet wel, om in 1x naar het balatonmeer te knallen oid.

Nieuwste type's hebben wel een 6-bak
 
als je als bezoeker zoekt naar een topic over een bandit vind je ze...idd minder slim jah...geeft nix toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan