pieter_821
Rookie
- 8 aug 2017
- 8
- 6
Ik kan een ex-demo/huur/dealer motor met bouwjaar 2019 en 9000km gelopen kopen voor een leuke prijs(3000 onder de nieuwprijs). De eerste 1.5 tot 2 jaar zullen die motoren er niet voor die prijs op staan. Ik krijg er nog bijna 2 jaar garantie op en na wat onderzoek weet ik bijna zeker dat de motor gewoon door die officiële dealer is ingereden. Het is een Hypermotard 950 die dit jaar uit is gekomen, en dit is waarschijnlijk zo'n motor die de dealer dan goedkoop van Ducati krijgt voor demo doeleinden.
Ik snap dat het enigszins een gok is, omdat je absoluut niet weet hoe die motor behandeld is. Maar aan de andere kant denk ik dat zo'n blok wel wat kan hebben als hij een beetje goed is ingereden. En na een tijdje intensief gebruiken moeten, als er problemen zijn, de problemen wel naar voren komen toch? En dat valt dan onder de garantie.
Ik heb al een beetje op dit forum en andere fora gezocht en gelezen. De meningen zijn er over verdeeld, de een zegt dat huurmotoren altijd flink worden misbruikt. En de ander zegt dat het wel meevalt. Dat er maar weinig mensen gelijk op een huurmotor maximaal gaan omdat ze geen zin in schade hebben en dat rijden op een andere motor toch eerst wat onwennig is.
Als de motor er goed uit ziet, goed rijdt zonder gekkigheden bij een proefrit, wat kan er dan nog mis zijn? Waar kan ik nog op letten of aan denken? Kan de motor op lange termijn van deze historie last krijgen?
Ik snap dat het enigszins een gok is, omdat je absoluut niet weet hoe die motor behandeld is. Maar aan de andere kant denk ik dat zo'n blok wel wat kan hebben als hij een beetje goed is ingereden. En na een tijdje intensief gebruiken moeten, als er problemen zijn, de problemen wel naar voren komen toch? En dat valt dan onder de garantie.
Ik heb al een beetje op dit forum en andere fora gezocht en gelezen. De meningen zijn er over verdeeld, de een zegt dat huurmotoren altijd flink worden misbruikt. En de ander zegt dat het wel meevalt. Dat er maar weinig mensen gelijk op een huurmotor maximaal gaan omdat ze geen zin in schade hebben en dat rijden op een andere motor toch eerst wat onwennig is.
Als de motor er goed uit ziet, goed rijdt zonder gekkigheden bij een proefrit, wat kan er dan nog mis zijn? Waar kan ik nog op letten of aan denken? Kan de motor op lange termijn van deze historie last krijgen?
Laatst bewerkt: