Dilemma: H2 SX of Yamaha R6

HaGi

Rookie
26 mei 2019
6
3
Hoi tweewieler vrienden,

Ik zit in een crisis, ik ga mijn eerste motor kopen en twijfel enorm tussen Yamaha R6 of een Kawasaki H2 SX. Beiden nieuw dus 2019. Ik vind de Yamaha r6 enorm mooi maar de H2 SX lijkt me zoveel comfortabeler. Hebben jullie hier enig ervaring mee? Helaas kan ik bijna nergens een H2 SX vinden waardoor ik er ook geen proefrit op heb kunnen maken. Klopt mijn aanname dat er een groot verschil zit in comfort?

Groet
 
Ik zou zelf voor de Neiman Marcus Limited Edition Fighter gaan. Straalt net iets meer klasse uit.
 
Fijn tijdstip: 04:13 in de morgen jezelf verdiepen in juist dit vraagstuk. Wellicht sta je op een cruciaal kruispunt in je leven. Toen ik lang geleden mijn eerste auto kocht twijfelde ik tussen een tweedehands Toyota Corolla en een nieuwe De Tomaso Pantera. Voor de tweede optie had ik te weinig geld.....
 
Waarschijnlijk wilde hij een proefrit maken, maar was de motorzaak gesloten. Dan zou ik het ook even hier vragen. Als ik hem was, zou ik ze gewoon allebei kopen. Ziet ie daarna wel wanneer hij welke pakt.

Ik zou trouwens de H2 SX nemen, die heeft een indicator wanneer je zuinig rijdt, net als een Ferrari F40 dat heeft.
 
Hoi tweewieler vrienden,

Ik zit in een crisis, ik ga mijn eerste motor kopen en twijfel enorm tussen Yamaha R6 of een Kawasaki H2 SX.
Als dit je referentiekader is voor een crisis zou ik me laten nakijken voordat je op eender welke machine stapt.
Beiden nieuw dus 2019. Ik vind de Yamaha r6 enorm mooi maar de H2 SX lijkt me zoveel comfortabeler.
Wat wil je dan het liefst, een mooie vrouw of een comfortabele vrouw.

Hebben jullie hier enig ervaring mee?
Ja ik heb hier enige ervaring mee, een soortgelijke keuze moest ik maken laatst toen ik een lasapparaat ging kopen
Helaas kan ik bijna nergens een H2 SX vinden waardoor ik er ook geen proefrit op heb kunnen maken.
Ik heb ook een ander laten proeflessen omdat ik het niet kon, anders even op YouTube kijken voor recensies?


Klopt mijn aanname dat er een groot verschil zit in comfort?

Groet

Ik denk dat die aanname juist is.
 
Hoi tweewieler vrienden,

Ik zit in een crisis, ik ga mijn eerste motor kopen en twijfel enorm tussen Yamaha R6 of een Kawasaki H2 SX. Beiden nieuw dus 2019. Ik vind de Yamaha r6 enorm mooi maar de H2 SX lijkt me zoveel comfortabeler. Hebben jullie hier enig ervaring mee? Helaas kan ik bijna nergens een H2 SX vinden waardoor ik er ook geen proefrit op heb kunnen maken. Klopt mijn aanname dat er een groot verschil zit in comfort?

Groet

nu begrijp ik ook waarom de zorgkosten de pan uitrijzen
 
Ik heb ze dit weekend beide in Zoetermeer in de schowroom zien staan op 10 meter afstand van elkaar.

misschien zelfs wel 11
 
Ga maar eens rijden op een R6 op straat en ga er dan nog eens over nadenken.

Doe daarna hetzelfde met de H2 SX.

Als je comfort maar enigzins belangrijk vindt koop je geen supersport voor op straat.
 
Bedankt voor de reactie's en ja crisis was cynish. Jammer dat er ook mensen zijn die buiten dat om niet eens op het onderwerp ingaan.

On topic: Vandaag beiden gereden, ik vind ze beiden erg lekker rijden. H2 SX heeft een enorme indruk bij me achtergelaten. Maar ik ga toch voor de R6 2019. Die rijdt namelijk ook heel lekker en ziet er naar mijn mening wel veel dikker uit. Het scheelt toch ook nog eens 5000 euro.

Maar ik weet zeker dat mijn volgende motor een H2 SX SE wordt. Maar eerst even genieten van de R6 :-)

Bedankt voor de mensen die serieus hebben gereageerd. En inderdaad, vrij laat qua tijdstip, maar ik werk nou eenmaal avonden en 's nachts.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan