Dilemma: keuze gemaakt voor motor...of toch niet?

Robzur

Rookie
16 jan 2012
7
0
Hengelo
Kennen jullie dat gevoel ook, dat je denkt de keuze te hebben gemaakt....en dat op de een of andere wijze toch iets je ervan weerhoudt om tot aanschaf over te gaan?

Als beginnend motorrijder sta ik nu voor de irritante keuze om na het evalueren van "de emotie" een zak geld uit te geven aan een motor. De godganze dag achter internet, alle merken en types aanklikken en toch telkens weer terugvallen op de "vaste fietsen".

Het schijnt dat ik onbewust een zwak heb opgebouwd voor exotische motoren, waarvan niet op iedere hoek van de straat een servicepunt zit en de recensies zeer uiteenlopen. Daarnaast gaat deze briljante voorkeur natuurlijk weer meer geld kosten dan wanneer ik voor de VW Golf onder de bikes zou gaan, zowel in initiële aanschaf als service.

Waar ik benieuwd naar ben:
-Hoe hebben jullie je eerste aanschaf ervaren en hoe zijn jullie hierin te werk gegaan? (ratio vs. emotie)
-Stelling: stel je hebt het geld voor de motor van je dromen, maar toch blijf je het veel geld vinden. Wat geeft hierin dan de uiteindelijke doorslag? :]
 
Zoals je aan het onderstaande staatje kan zien heb ik "wat" verschillende motorfietsen gehad.
Wat ben ik wijzer geworden? Bij een motor gaat het om "beleving" en "karakter".
Veel pk's maken nog geen fijne motor.Wel het geluid, trillingen, motorkarakter usw.
 
Laatst bewerkt:
Eens met hierboven.. Het gaat om jouw beleving, ik heb de grootste pret op mijn trillende oncomfortable2 cilinder met 90pk terwijl de andere er 150+ wilt. De ander wilt weer een smoothe 4 cilinder en je buurman knalt met zijn 1 pitter over iedere heuvel die die kan vinden.

Natuurlijk moet je ook wel rationeel zijn ;) zou geen Ducati 1199 kopen met je laatste spaarcentjes want dan ga je het onderhoud, gebruik en verzekering weer niet kunnen betalen.

Tip; koop wat je nu leuk vindt (relatief goedkoop), rijd er 1-2 jaar mee en koop wat je dan leuk vindt..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan