Dilemma: motor verkopen of niet

Ik moet de ketting opnieuw afstellen als ik het achterwiel eraf haal neem ik aan

Dat neem je verkeerd aan, je kan de spanners gewoon in de huidige stand laten staan, alleen de wielas hoeft los om het wiel te kunnen demonteren. Wanneer de ketting nu dus goed staat hoef je er niets aan te doen, ook niet na (de)montage van je wiel.
 
Ik heb laast een Batlax BT-45 onder mijn GSX laten leggen en was 170 kwijt incl. alles. Net zoals de rest zegt, nieuw bandje en weer gaan. Kun je mooi doorsparen voor iets wat je mooier vindt.
En kom eens kijken in het GSX-F topic *O*
 
Ketting stellen (en smeren) hoort gewoon bij regulier onderhoud, niet alleen als het wiel eruit is geweest. Gezien je opmerking neem ik aan dat je dit nog nooit hebt gedaan/gecontroleerd.

Bedankt voor de informatie dat ketting stellen en smeren bij regulier onderhoudt hoort, dat wist ik niet. Verder rij ik 1 jaar motor zoals ik zei en heb ik nog geen achterwiel hoeven demonteren. Verder weet ik best wel hoe een motorvoertuig in elkaar zit.

De motor staat gewoon buiten gestald zonder hoes omdat ik zoiets heb van waarom zou ik geld steken in een motor die geen waarde meer heeft? En waarom zou ik dan een hoes kopen voor dit formaat motor.

Kijk ik heb ook een Yamaha fzr600R staan in topstaat, al is deze motor van mijn vriendin. Die is wel gewoon strak in de kettingvet, goede banden, een roest en wel met een hoes voor de deur.

Maar ik ga jullie raad tot me nemen en een nieuw bandje leggen. De motor is motorisch in topstaat en je ziet gewoon dat er weinig slijtage is aan de motor zelf. De kleurstelling, roestvorming door t buiten staan aan de betreffende onderdelen, marktwaarde, en de achterband maakten mij twijfelen.

Maar ik spaar wel even door, bouw een carport mer zijpanelen volgend jaar in m'n nieuwe tuin (ben verhuist) en dan komt er misschien wel een motor die ook gewoon goed kan staan.
 
Je hebt spijt als je de motor weg doet , heb zelf 15 jaar niet gereden door dat de kinderen klein waren . maar toch weer een motor gekocht.
XJ Diversion 600s rij nu met plezier weer op de motor. Zet er een nieuwe band op en koop een hoes voor de motor dan heb je nog jaren plezier van.
 
Beste mensen,

Ik heb een Suzuki gsx600f met 31000 km uit 1996. Hij rijdt prima en werkt tot nu toe altijd, en heeft als extra een vampier uitlaat.

Nu ben ik net verhuisd en ben ik de stalling kwijtgeraakt. De motor heeft even buiten gestaan, maar helaas regent het altijd in Nederland en zit er nu roest op de remschijven en beetje roest op de ketting. Maar ik moet ook zeggen dat ik al 2 weken niet heb gereden erop.

De motor ziet er alleen niet meer uit. Alles werkt wel, en is in redelijk goede staat, maar m'n vriendin is gevallen met de motor en er zijn dus veel krassen, maar geen scheuren. Het is ook nogal een lelijke samenstelling, met paarse velgen en paars zadel.

Nu heb ik bemerkt dat de achterband kaal is. Dit is de druppel voor mij wat me iig aan t denken zet:

Dit is mijn eerste motor welke ik voor 600 heb gekocht zon 2 jaar terug. Door de kapschade en samenstelling is de motor niet veel waard meer. De achterband inclusief montage gaat me wss ook 250 euro kosten.

Wat zouden jullie doen? Verkopen op Mp voor 350-400 of toch investeren in zon motor?

Ik denk idd dat via MP de max 350-400 euro is.

Achterbandje kan een stuk goedkoper, de rest is alleen van het stilstaan (en omvallen).
Je moet je afvragen wat je kwijt zou willen in aan motorrijden, en bedenk dat bij elke andere motor de achterband ook slijt.

Als je een andere achterband regelt, kun je er zelf op rijden. Dan heb je er ook echt nog wat aan, ondanks dat de looks niet 100% zijn.
 
En voor onder de 150 euro moet het lukken om er een prima bandje op te krijgen :Y
 
Hij kan best serieus zijn. (dus zonder te dollen)
Veel motorrijders zijn laks met het smeren van hun ketting en laten het stellen doen bij een motorzaak als de fiets weer eens een beurtje krijgt.
Daarmee dus tijdens de reguliere ritjes niet omkijkend naar de staat en smering van ketting of remblokken.
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Even denken, wat zou Sender zeggen?
Ehm..
Cliffs;
-TS onderhoudt motor niet.
-TS vraagt zich af of de motor de moeite waard is te gaan onderhouden.
 
Nee natuurlijk weet ik wel dat ik de boel moet smeren enzo. Ik ging er alleen vanuit dat de kettingspanner los moest, als ik echt dat wiel zou gaan demonteren had ik heus wel ontdekt dat dat niet hoefde. Ik onderhoud de motor wel gewoon als in olie vervangen, letten op slijtende delen en smeer de ketting ook. Ik had het echter over investeringen in deze motor op dit moment met alle opsommingen van dien.

Ik zie door de bomen het bos niet meer qua banden alleen. Wie kan mij vertellen waar ik het beste kan bestellen en welke band (voor en achter, doe ze beide) ik kan pakken voor normaal rijgedrag. Ik ga niet scherp door de bochten en wil gewoon optimale grip. Ik rij ook door alle weer en wind. Mag best wat kosten als het echt goede banden zijn, m'n leven is me veel waard.
 
Joh, zet er dan Bridgestone bt45's(battlax) op.. net populair bandje met dual-compound, staat goed aangeschreven voor grip op nat wegdek en is niet duur...en.. ze sturen heerlijk.

Je kan deze bestellen bij mopedreifen.de, reifenversand.com, pneusonline of mynetmoto.
Allemaal betrouwbare adressen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ok mensen, ik ben er nu dus aan toe om nieuwe banden te kopen.

Ik heb onder mijn motor voor en achter nu Pirelli sport demon banden.

Voor staat er op de band: 110/80-17
En achter: 140/80.

Is die sport demon van Pirelli een betere keuze dan die bt45 of kunnen jullie me beter die bt45 aanbevelen? Groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan