Beste mensen,
Ik zit met een dilemma betreft mijn huidige motor verkopen of laten repareren. Onlangs heb ik een Hyosung GT650 (b.j. 2007) aangeschaft, alleen weet ik nu niet of dat de beste keuze was.
De motor vereist namelijk, nadat ik alle mankementen heb genoteerd, best veel kosten. Het gaat dan om van wat ik (als leek) heb opgemerkt:
(1) Banden vervangen (achterband is een Battlax BT-016 uit 2018; nog goed profiel, maar op de site van Bridgestone staat dat hij niet geschikt is voor deze motor);
(2) Roest in de tank;
(3) Twee remschijven aan de voorkant versleten;
(4) Roestschade op remklauwen en remcilinders (blijkt uit factuur van vorig onderhoud);
(5) Wellicht uitlaat vervangen (een Yoshimura uitlaat zit erop, wat geen e-keur heeft);
(6) Spanningsregelaar controleren ivm afslaan van de motor;
(7) Alle vloeistoffen verversen en nieuwe filters.
Als ik een schatting maakt van de kosten, zal dit wel tussen de 1200-1500 euro liggen bij een motorzaak. De motor was 1100 euro, dus dan ben ik in totaal 2300-2600 euro kwijt.
Overigens, zijn de Hyosung dealers (Mashpoint, Axel’s Bike Shop en Cattier) erg ver afgelegen, dus ik kan de motor niet echt makkelijk laten repareren. De motorzaak die in mijn buurt is gaf aan dat zij geen onderdelen voor mijn motor hebben.
Wat zouden jullie doen: de motor op een of andere manier laten repareren of de motor proberen te verkopen, bijvoorbeeld voor zo'n 700 euro en dan 400 euro verliezen?
Ik zit met een dilemma betreft mijn huidige motor verkopen of laten repareren. Onlangs heb ik een Hyosung GT650 (b.j. 2007) aangeschaft, alleen weet ik nu niet of dat de beste keuze was.
De motor vereist namelijk, nadat ik alle mankementen heb genoteerd, best veel kosten. Het gaat dan om van wat ik (als leek) heb opgemerkt:
(1) Banden vervangen (achterband is een Battlax BT-016 uit 2018; nog goed profiel, maar op de site van Bridgestone staat dat hij niet geschikt is voor deze motor);
(2) Roest in de tank;
(3) Twee remschijven aan de voorkant versleten;
(4) Roestschade op remklauwen en remcilinders (blijkt uit factuur van vorig onderhoud);
(5) Wellicht uitlaat vervangen (een Yoshimura uitlaat zit erop, wat geen e-keur heeft);
(6) Spanningsregelaar controleren ivm afslaan van de motor;
(7) Alle vloeistoffen verversen en nieuwe filters.
Als ik een schatting maakt van de kosten, zal dit wel tussen de 1200-1500 euro liggen bij een motorzaak. De motor was 1100 euro, dus dan ben ik in totaal 2300-2600 euro kwijt.
Overigens, zijn de Hyosung dealers (Mashpoint, Axel’s Bike Shop en Cattier) erg ver afgelegen, dus ik kan de motor niet echt makkelijk laten repareren. De motorzaak die in mijn buurt is gaf aan dat zij geen onderdelen voor mijn motor hebben.
Wat zouden jullie doen: de motor op een of andere manier laten repareren of de motor proberen te verkopen, bijvoorbeeld voor zo'n 700 euro en dan 400 euro verliezen?