Guzzi-Tim
MF veteraan
- 3 sep 2016
- 1.743
- 514
Klopt inderdaad, 6.000 km service intervallen.
Kilometerstand staat nu rond de 25.000 km. De remschijven voelen hobbelig aan en op de factuur van het vorig onderhoud staat als opmerking dat deze vervangen moeten worden.
Ik zou niet klakkeloos aannemen wat er op de factuur staat. Op de remschijf staat wat de minimale dikte moet zijn, meestal is dat rond de 4.5mm. Met een schuifmaat meten hoe dik je remschijven zijn. Kan zijn dat je remschijven al op zijn met 25k, maar meestal gaan ze aanzienlijk langer mee. Als ze nog dik genoeg zijn en geen scheuren vertonen kunnen de remschijven bij (sommige) garages afgedraaid worden, dan worden ze weer vlak en dat is tientjeswerk.
Ik zal de uitlaat en achterband erop laten, dat scheelt dan wel weer wat kosten.
MK Motoren in Delft heeft contact met mij opgenomen, dus ik zal daar wel het meeste van de onderhoud laten doen.
Heb van mijn fout geleerd! Jammer genoeg ken ik niemand die ook motor rijdt, dus ik moest in mijn eentje de motor controleren en proefrijden. De volgende keer neem ik wel een persoon mee inderdaad; ik zal rond die tijd vast wel een motorrijder leren kennen en meer kennis hebben!
Lijkt mij wel mee te vallen, zo’n miskoop zal het niet zijn tenzij het uitvallen van de motor een ernstige oorzaak heeft. Beste is deze dingen niet uit te besteden maar zelf te doen, daar is zo’n goedkope motor goed geschikt voor en alles uit je lijstje is vrij makkelijk zelf te controleren/vervangen (op afdraaien remschijven na)