Dilemma (polijsten&olie)

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Goed, ik ben vandaag de carterdelen van mn plof aan het polijsten geweest. Heb de kettintandwieldeksel goed kunnen polijsten omdat ie er af te schroeven is. Nu wil ik de koppelingsdeksel net zo mooi hebben maar...ik kom dus niet overal goed bij zonder dat ik hem eraf schroef. De olie zou dus afgetapt moeten worden....maar ik heb net 200 km geleden nieuwe olie getankt,en heb dus geen zin om weer voor €20,= nieuwe olie te gaan halen. Eruit laten lopen en het er later weer in doen durf ik niet aan ivm eventuele vervuiling.
Ik zat er aan te denken om de motor op zn zij te leggen en dan zonder olie verlies de koppelingsdeksel te demonteren. Maar hoe schuin zou ie daarvoor moeten liggen?? Wat vinden jullie van deze methode?? Heb je eventueel andere mogelijkheden??
Thnx :)
 
Op dinsdag 09 juli 2002 00:52 schreef Jochem (CB750K7) het volgende:
...zie je meteen eens hoe het leven in een écht studentenhuishuis is, i.t.t. Groningen... })

In een echt studentenhuis schrijven ze dubbeldubbel omom eeneen uuruur 's nachts :P :P

Mooi aanbod Jochem. En Sjaap, je weet het, nu is er geen ontkomen meer aan :)
 
1
Nou weet je wat het is? Soms loopt ie onwijs netjes, bv toen er net nieuwe olie in zat, maar na een km of 40 was dat voorbij....beetje wisselend dus...

2
Toch sloop ik de boel een keer uitelkaar :) Just for fun :P Ohja, en voor het polijsten natuurlijk :)

3
edit: Dat rammelende geluid komt echt achter de koppelingsdeksel weg, heb dat met de schroevendraaier/oor methode getest. Het klinkt ook niet als een rammelede ketting, meer tandwielen ofzo...Heb dus wel het idee dat er iets niet goed is.
1
Da's nou 't verschil tussen een koud en warm blok. De mijne klinkt als ik net heb gestart ook een stuk netter. ;)

2
Doe maar die 350 kopen. (of kom bij mij maar een keer m'n sloopblokje slopen & weer maken ;) )
Polijsten kan egwel terwijl 't kapje erop zit.

3
Ik zou voor 't voorstel van Jochem gaan. *D (kun je meteen op OBT2 exact dezelfde geluidjes terughoren uit mijn blokje. :)
 
edit: Dat rammelende geluid komt echt achter de koppelingsdeksel weg, heb dat met de schroevendraaier/oor methode getest. Het klinkt ook niet als een rammelede ketting, meer tandwielen ofzo...Heb dus wel het idee dat er iets niet goed is.

sjaap, je mag je luisterend oor dan ook wel eens mijn blokje leggen met je schroevendraaier/oor methode, wedden dat die ook een hoop herrie maakt :9 , en ben het zeker met de rest eens, dicht laten die haps, IF IT AIN'T BROKEN, BLIJF ER DAN MET DE KLAUWEN AF, of help RDZ met z'n sloopblokje :P
 
geloof dattie tot de 23e met vakantie is. Heeft een hoop leeswerk te doen dan. (maar dan blijft 'ie tenminste van z'n blokkie af ;) )

Sjaap op vakantie met de zeilboot: "Zal ik het zeil eens helemaal lostornen en daarna weer in elkaar naaien? Ik hoor een vreemd flappertje bij noordoostenwindkracht 5,8675 met laagvliegende meeuwen. En dat roer moet ook nodig gepolijst worden!"
:P :+ :P :+ :P :+
 
Zullen we een geldinzamelingsactie gaan starten? Kopen we voor 100 knopen een oud barrel en doneren we dat aan Sjaap, heeft ie wat te sleutelen en blijft ie tenminste met zijn poten van die 400 af.. :P
 
Sjonge jonge jonge.....

Wat leven jullie mee!!
Ik was graag op je aanbod ingegaan Jochem, maar heb bijna niet kunnen MFfen de afgelopen weken....
Het wordt idd tijd dat ik een andere SOHC hoor lopen! :P
Misschien leuk: kleine brikkenrit int noorden des lands?? gewoon, keertje op een zondagmiddag ofzo
 
Sjonge jonge jonge.....

Wat leven jullie mee!!
Ik was graag op je aanbod ingegaan Jochem, maar heb bijna niet kunnen MFfen de afgelopen weken....
Het wordt idd tijd dat ik een andere SOHC hoor lopen! :P
Misschien leuk: kleine brikkenrit int noorden des lands?? gewoon, keertje op een zondagmiddag ofzo

hey Sjaap, welkom terug. Euhmmm een brikkenrit in het noorden...Moet 't niet ál te noordelijk worden... Ik moet ook nog terugkomen he? Doe maar eens wat suggesties! (nieuw topicje openen??)
 
Sjonge jonge jonge.....

Wat leven jullie mee!!
Ik was graag op je aanbod ingegaan Jochem, maar heb bijna niet kunnen MFfen de afgelopen weken....
Het wordt idd tijd dat ik een andere SOHC hoor lopen! :P
Misschien leuk: kleine brikkenrit int noorden des lands?? gewoon, keertje op een zondagmiddag ofzo
is altijd in voor een middagje brikken :P , grunningen is maar 3/4 uurtje :] met 140km/uur :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan