Baksie
MF'er
Beste mensen,
Ook ik heb (jammer genoeg) jullie hulp nodig.
Ik heb een Suzuki SV650s uit !999 met een flinke km-stand van +/- 55.000 km.
Er zit wat val schade op, maar is nog wel een nette motor om te zien (en te horen sowieso!)
Maar hier het probleem.
Van de week ben ik gaan rijden met wat vrienden en hoorde ik ergens een rare maar lichte ratel uit mijn motor komen (notitie: ik heb erg weinig verstand van mechanische aspecten...). Maar toen dacht ik dat het weinig kwaad kon en dat ik er van de week wel ff naar zou kijken.
Totdat ik afgelopen zondag even een ritje wou gaan maken. Dit was maar een kort ritje, want na 10 min werd de ratel zoveel harder dat ik maar direct ben gestopt.
Gelukkig zag ik dat er een autogarage heel dichtbij open was. Hier heb ik ze even laten luisteren. Hij had er weinig verstand van, maar uit zijn scooterverleden dacht hij aan de krukas en dat ik zeker niet verder moet gaan rijden.
Toen ben ik ff op mijn telefoon gaan kijken of ik zelf iets kon vinden, terwijl iemand mij zou ophalen. Toen las ik dat het misschien zou komen door te weinig olie. Dus ik heb daar de onderkuip eraf gehaald en ja hoor, niks in het glaasje. Dus ik daar ter plekke olie erbij gegooid en ff laten lopen voordat ik het nogmaals probeerde. Maar het geluid bleef... Dus ik heb de motor laten staan.
De volgende dag (vandaag dus) was er een monteur die aardig wat jaren aan motors zou hebben gesleuteld. Hij heeft geluisterd maar hij vreesde voor het ergste. Het geluid komt vanuit onderin de motor en hij denkt dat het inderdaad met krukas of lagers fout zit. Hij zei gelijk dat het weinig nut zal hebben en het veel geld zou kosten om het te laten maken. Want dan moet sowieso de hele motor uit elkaar...
Maar nu de andere kant van het verhaal. Ze hebben daar bij die garage heel toevallig een Honda CB900rr fireblade uit 1996 met 48.000 km op de teller staan. Hij is nog in erg mooie staat. Vrijwel geen beschadigingen en nog strak in de lak. Hij staat voor 2950 euro te koop.
Gewoon om even te informeren, gingen we eens kijken wat de opties zijn. Die verkoper zegt dat ik mijn motor nu in kan ruilen voor die cbr als ik €1800,- bij leg. Dit deed mij toch wel even denken!
Nu is de vraag, ga ik mijn eigen motor toch (proberen te) repareren en ga ik dus gokken op niet te erge kosten en dat het volledig verholpen gaat worden, of ga ik niet al dat gezeik opzoeken en ruil ik em morgen in voor een mooie prijs???
Ik ben vorig jaar al eens naar een dealer geweest om te vragen wat ik voor deze motor zou krijgen als ik em in zou ruilen en dat was toen €1000 euro.
Echter ben ik wel maar een student en heb ik niet veel meer opties en geld... En ja, ik weet dat het ontzettend stom is dat ik niet mijn oliepeil regelmatig gecontroleerd heb (als dat precies de oorzaak is trouwens), maar ik ben het totaal vergeten en ik zou in deze weken toch een beurtje hebben gedaan waarbij de olie dus even ververst ging worden en zo. Ook moet de voorband van mijn huidige motor vervangen worden.
Graag zou ik willen weten wat jullie hierover denken. En nogmaals, ik weet dat het stom is van die olie dus daar s.v.p. niet teveel kritiek over
Ook ik heb (jammer genoeg) jullie hulp nodig.
Ik heb een Suzuki SV650s uit !999 met een flinke km-stand van +/- 55.000 km.
Er zit wat val schade op, maar is nog wel een nette motor om te zien (en te horen sowieso!)
Maar hier het probleem.
Van de week ben ik gaan rijden met wat vrienden en hoorde ik ergens een rare maar lichte ratel uit mijn motor komen (notitie: ik heb erg weinig verstand van mechanische aspecten...). Maar toen dacht ik dat het weinig kwaad kon en dat ik er van de week wel ff naar zou kijken.
Totdat ik afgelopen zondag even een ritje wou gaan maken. Dit was maar een kort ritje, want na 10 min werd de ratel zoveel harder dat ik maar direct ben gestopt.
Gelukkig zag ik dat er een autogarage heel dichtbij open was. Hier heb ik ze even laten luisteren. Hij had er weinig verstand van, maar uit zijn scooterverleden dacht hij aan de krukas en dat ik zeker niet verder moet gaan rijden.
Toen ben ik ff op mijn telefoon gaan kijken of ik zelf iets kon vinden, terwijl iemand mij zou ophalen. Toen las ik dat het misschien zou komen door te weinig olie. Dus ik heb daar de onderkuip eraf gehaald en ja hoor, niks in het glaasje. Dus ik daar ter plekke olie erbij gegooid en ff laten lopen voordat ik het nogmaals probeerde. Maar het geluid bleef... Dus ik heb de motor laten staan.
De volgende dag (vandaag dus) was er een monteur die aardig wat jaren aan motors zou hebben gesleuteld. Hij heeft geluisterd maar hij vreesde voor het ergste. Het geluid komt vanuit onderin de motor en hij denkt dat het inderdaad met krukas of lagers fout zit. Hij zei gelijk dat het weinig nut zal hebben en het veel geld zou kosten om het te laten maken. Want dan moet sowieso de hele motor uit elkaar...
Maar nu de andere kant van het verhaal. Ze hebben daar bij die garage heel toevallig een Honda CB900rr fireblade uit 1996 met 48.000 km op de teller staan. Hij is nog in erg mooie staat. Vrijwel geen beschadigingen en nog strak in de lak. Hij staat voor 2950 euro te koop.
Gewoon om even te informeren, gingen we eens kijken wat de opties zijn. Die verkoper zegt dat ik mijn motor nu in kan ruilen voor die cbr als ik €1800,- bij leg. Dit deed mij toch wel even denken!
Nu is de vraag, ga ik mijn eigen motor toch (proberen te) repareren en ga ik dus gokken op niet te erge kosten en dat het volledig verholpen gaat worden, of ga ik niet al dat gezeik opzoeken en ruil ik em morgen in voor een mooie prijs???
Ik ben vorig jaar al eens naar een dealer geweest om te vragen wat ik voor deze motor zou krijgen als ik em in zou ruilen en dat was toen €1000 euro.
Echter ben ik wel maar een student en heb ik niet veel meer opties en geld... En ja, ik weet dat het ontzettend stom is dat ik niet mijn oliepeil regelmatig gecontroleerd heb (als dat precies de oorzaak is trouwens), maar ik ben het totaal vergeten en ik zou in deze weken toch een beurtje hebben gedaan waarbij de olie dus even ververst ging worden en zo. Ook moet de voorband van mijn huidige motor vervangen worden.
Graag zou ik willen weten wat jullie hierover denken. En nogmaals, ik weet dat het stom is van die olie dus daar s.v.p. niet teveel kritiek over