Dilemma: repareren of inruilen..

Alleen een zachte tik in het blok volgens de advertentie, nou dan had TS ook gewoon door kunnen rijden met dat ding O-)
 
Wat een schatten zijn het ook hè, die autohandelaren. Eerst is de motor zo goed als total loss en zeer duur om te repareren (en dat op enkel het gehoor geconstateerd, wat bewijst dat die jongens daar hun vak erg goed verstaan :Z ), en daarna gaat 'ie zo hoppa TEAB weg als "zeer mooie goedrijdende Suzuki met alleen een zachte tik in het blok" (sorry, in het bolk). Als ze niet eens de sticker van de plaat hebben gehaald zullen ze al helemaal wel niet de motorsleutelende autotechneut even aan de machine hebben laten werken. Dat ze die tik überhaupt nog vermelden...

Dit alles aannemende dat het inderdaad dezelfde motor is en niet een of ander stom toeval :)
 
Laatst bewerkt:
Wat een schatten zijn het ook hè, die autohandelaren. Eerst is de motor zo goed als total loss en zeer duur om te repareren (en dat op enkel het gehoor geconstateerd, wat bewijst dat die jongens daar hun vak erg goed verstaan :Z ), en daarna gaat 'ie zo hoppa TEAB weg als "zeer mooie goedrijdende Suzuki met alleen een zachte tik in het blok" (sorry, in het bolk). Als ze niet eens de sticker van de plaat hebben gehaald zullen ze al helemaal wel niet de motorsleutelende autotechneut even aan de machine hebben laten werken. Dat ze die tik überhaupt nog vermelden...

Dit alles aannemende dat het inderdaad dezelfde motor is en niet een of ander stom toeval :)


Het zijn niet alleen autohandelaren die zo werken :X
 
Dus de semi-motorman van de autogarage zegt eerst dat ie het ergste vreest en dat repareren waarschijnlijk zinloos duur zal worden, maar vervolgens staat ie wel op marktplaats als goedlopende fiets met een lichte tik in het blok?

Is dit wellicht een goed moment om die advertentie eens even flink te trollen met tegen elkaar opbiedende mensen die niks gaan kopen?
 
Wat een schatten zijn het ook hè, die autohandelaren. Eerst is de motor zo goed als total loss en zeer duur om te repareren (en dat op enkel het gehoor geconstateerd, wat bewijst dat die jongens daar hun vak erg goed verstaan :Z ), en daarna gaat 'ie zo hoppa TEAB weg als "zeer mooie goedrijdende Suzuki met alleen een zachte tik in het blok" (sorry, in het bolk). Als ze niet eens de sticker van de plaat hebben gehaald zullen ze al helemaal wel niet de motorsleutelende autotechneut even aan de machine hebben laten werken. Dat ze die tik überhaupt nog vermelden...

Dit alles aannemende dat het inderdaad dezelfde motor is en niet een of ander stom toeval :)
Krijg meer het idee dat ze gewoon niet weten wat het ding in deze staat waard is. Heb nog nooit een handelaar gezien die zn auto aanbood TEAB namelijk.

Denk dat ze gewoon een deal hebben gemaakt die voor hen lucratief is en deze motor ook weer snel willen doorstoten. Als ze echt 'fout' hadden geweest, hadden ze die motor voor een meeneemprijs neergezet en hadden ze in de advertentie ook niet gezegd dat er een tik in het blok zit.

Op de website stond de blade voor 2750 euro te koop trouwens. Niet 2950 euro dus.
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel interessant hoor. Blijkbaar willen zij er snel vanaf. Stel dat je die sv nu voor een mooi bedrag kan ophalen heb je een onderdelen-motor. Desnoods lepel je er een ander blok in en dan heb je een mooie sv voor niet al te veel geld..
 
Voor de grap een bod gedaan op de advertentie. Kreeg vrij vlot een mailtje, dat €1250,- de prijs is waar hij voor weg mag.
Zo'n nette prijs had hij die fireblade dus niet (of hij wil er echt snel geld aan verdienen).
 
Voor de grap een bod gedaan op de advertentie. Kreeg vrij vlot een mailtje, dat €1250,- de prijs is waar hij voor weg mag.
Zo'n nette prijs had hij die fireblade dus niet (of hij wil er echt snel geld aan verdienen).
Hij wil dus veel winst maken op een motor die hij (gezien de prijs van de Blade) praktisch voor niks heeft gekregen :r
Ik wens hem veel plezier met die SV dan :W
 
Hij wil dus veel winst maken op een motor die hij (gezien de prijs van de Blade) praktisch voor niks heeft gekregen :r
Ik wens hem veel plezier met die SV dan :W

Goh, het lijkt net of het een bedrijf is dat centjes moet verdienen. Maar goedkoop vind ik het niet. Ik had een prijs onder de 1000 gehad, juist vanwege die tik in het blok.
 
Goh, het lijkt net of het een bedrijf is dat centjes moet verdienen. Maar goedkoop vind ik het niet. Ik had een prijs onder de 1000 gehad, juist vanwege die tik in het blok.
Van mij mag een bedrijf gewoon geld verdienen hoor, maar dit verhaal stinkt gewoon.
En volgens het bedrijf kon TS er geen meter meer mee rijden want dan zou de krukas er spontaan uit ploffen, dus dan is 1250 aan de hoge kant wat mij betreft ;)
 
Van mij mag een bedrijf gewoon geld verdienen hoor, maar dit verhaal stinkt gewoon.
En volgens het bedrijf kon TS er geen meter meer mee rijden want dan zou de krukas er spontaan uit ploffen, dus dan is 1250 aan de hoge kant wat mij betreft ;)


Denk ook niet dat ie er 1250 euro voor gaat krijgen met een tik in het blok. 3/4 lijkt me realistischer; het is toch een motor van alweer bijna 15 jaar oud.
 
Lol, ach zo zijn die sjacheraars.
Mijn broertje heeft zijn HP motor te koop gezet op ikwilvanmijnmotorfietsaf.
inclusief foto's en toen een bod gekregen. ver onder de marktprijs maar ach, hij reedt niet meer en hij had geen zin om te leuren.

Eenmaal ter plekke merkten ze opeens op dat hij geen stickers had, ja duh dat was op de foto zichtbaar.
Had wat gebruikssporen en zal in verleden wel schade hebben gehad (blijft eentje van HP motoren).
Alle opties die erop zaten waren maar niks want tegenwoordig rijden vooral oude mannen op race motoren en die willen geen gp uitlaat, xenon, hel staalmomvlochten remleidingen, etc.

Nu zie ik hem ook weer op MP met alleen stickers en verder niks en opeens 1200 euro duurder en de opties zijn opeens wel goed. ook opmerkelijk is dat hij nu opeens wel in zeer goede staat van onderhoud is :').

Wees dan gewoon eerlijk denk ik, die motor wouden we toch wel kwijt maar dat domme gelul.... (ik zou er zelf nooit een motor of auto kopen...)
 
Ik hoor jullie nu nog wel praten over die SV die die handelaar zo smerig te koop heeft gezet (maarja, bij dit soort bedrijven weet je vaak wel hoe het er aan toe gaat.. en daarom zal ik nooit iets kopen bij dit soort bedrijven), niemand heeft zich afgevraagd of die Fireblade waar hij teveel voor heeft betaald wel 100% goed is? Ik zou echt als de sodemieter die Fireblade bij een motorzaak neerzetten om 'm na te lopen, hup Baksie, bijvoorbeeld naar Snel Motoren in Zeist!

Dat elk bedrijf knaken wil verdienen is prima, maar dat ie dan goed loopt met een klein tikje in het blok.. nouja, het zal allemaal wel. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan