Dilemma. Reviseren, ander blok zoeken of verkopen

Zal de topicstarter wachten tot de boel vóór of na het inhalen van een vrachtwagen in elkaar draait? :?

Snap werkelijk niet dat je dit neer durft te pennen. Ik hoop dat ik hiervan de sarcastische ondertoon gewoon mis.
Niks sarcasme. Het ding doet het nog. Waarde heeft het niet. Reviseren is financieel niet interessant. Niks aan doen is het beste.

Alles gaat een keer stuk, en krakende wagens lopen het langst. Gewoon blijven rijden is m.i. het beste wat t.s. Kan doen.
 
Vanuit een andere kant bekeken. T.s.hoort een vreemd geluid en wil daarom zijn blok reviseren of vervangen. Nogal een radicaal besluit. Het lijkt me beter eerst eens uit te zoeken of er wat aan de hand is, en wat er dan aan de hand is. Daarna kan er besloten worden wat de beste manier is om het op te lossen.

Niks doen is vaak een goede optie bij een oudere motor.
 
Niks sarcasme. Het ding doet het nog. Waarde heeft het niet. Reviseren is financieel niet interessant. Niks aan doen is het beste.

Alles gaat een keer stuk, en krakende wagens lopen het langst. Gewoon blijven rijden is m.i. het beste wat t.s. Kan doen.

Waarom zou een Afrika twin geen waarde hebben?

3 a 4 ruggen vind ik toch wel waarde.....
Beetje raar om te zeggen dat hij geen waarde heeft....
 
Stel de vraag eens op TCN - Home, daar zitten mensen met wat meer specifieke kennis van deze motoren en weten misschien een betaalbaar 2e hands blok.
 
Dan blijft er volgens mij alleen een revisie over, of zie ik het nou verkeerd?

Die indruk heb ik ook.

Waarom verkoop je de motor niet zoals hij is, aangeven wat er met het motorblok aan de hand is en dat hij voornamelijk geschikt is voor onderdelen.
Een ander blok vinden gaat waarschijnlijk niet lukken, en een revisie is hij ( in mijn ogen en in financieel aspect ) niet waard.

Groeten.
 
Niks sarcasme. Het ding doet het nog. Waarde heeft het niet. Reviseren is financieel niet interessant. Niks aan doen is het beste.

Alles gaat een keer stuk, en krakende wagens lopen het langst. Gewoon blijven rijden is m.i. het beste wat t.s. Kan doen.

Hopelijk ziet TS dat anders en zet hij zijn eigen veiligheid wat hoger op de prioriteiten lijst.

'Het ding doet het nog'.... ;(
 
waarom geen goede motor hobby man zoeken die genoeg Kennes van
de motor heeft en die de motor laten maken , is wellicht goedkoper .
er zijn hier genoeg mensen op het forum, die wat kunnen ,op motor
gebied , alleen tijd en geduld hebben om zo een te vinden.
en een ruil blok is ook maar af wachten
 
Vanuit een andere kant bekeken. T.s.hoort een vreemd geluid en wil daarom zijn blok reviseren of vervangen. Nogal een radicaal besluit. Het lijkt me beter eerst eens uit te zoeken of er wat aan de hand is, en wat er dan aan de hand is. Daarna kan er besloten worden wat de beste manier is om het op te lossen.

Niks doen is vaak een goede optie bij een oudere motor.
Zo gek is de opmerking van Zeepok nog niet. Iedereen focust op de opmerking van TS "het blok moet uit elkaar", maar het is nog helemaal niet duidelijk wat er aan de hand is. Is er überhaupt iets aan de hand?

De motor loopt en doet nog stadritjes alsof er weinig ad hand is. Na een half uur op de snelweg echter, maakt hij meer lawaai dan normaal genoemd kan worden.

Laten we eerlijk zijn, er zijn mensen die voelen een onbalans als een mug op een velg gescheten heeft. Er zijn ook mensen die rijden met banden op 1,2 bar en hebben niet in de gaten dat er iets aan de hand is.

De meeste rijders zullen daar tussenin zitten, de een wat meer naar de ene kant, de ander wat meer naar de andere kant. Weten wij precies naar welke kant TS neigt?
 
Waarom zou een Afrika twin geen waarde hebben?

3 a 4 ruggen vind ik toch wel waarde.....
Beetje raar om te zeggen dat hij geen waarde heeft....

Inderdaad.
Voor fietsen uit de jaren 90 nog wel !

Dat is heel veel waarde als je het mij vraagt! Welke rijstkoker buikschuiver uit 1995 kost er nog steeds 4000 euro met 30 \ 40k er op??
 
Laatst bewerkt:
En wat denk je dat een 20 jaar oude motor nog opbrengt als je die voor 1500 euro hebt gereviseerd?..

Ongeveer 3000 euro, of meer als er nog veel extra's op zitten. Africa Twins zijn achterlijk duur vergeleken met andere types uit die tijd.

Met een rammelend blok verkopen voor 2000 lijkt me wel een beetje optimistisch...

Zou zelf ook voor reparatie gaan.
 
de kosten van een revisie kan ook mee vallen, als het alleen een paar lager zijn zal dat echt geen 1500 euro gaan kosten
 
Terug
Bovenaan Onderaan