Dilemma,some help please,schade op R6

NewbieR6

Die hard MF'er
8 nov 2002
657
0
Steenwijk
Vandaag tripje duitsland gemaakt, twee R6'en bij langs geweest, eerste bezoekje aardig ontvangen, goeie sfeer, stukje gereden (godzamme wat een motor zeg).

Was eerst beetje zenuwachtig ivm dat ik nog maar net me rijbewijs heb, maar voelde me redelijk thuis en dat gas is goed controleerbaar, tis wel echt een beest.

Nou wil het geval, deze R6 heeft klein beetje schade (zie foto's), hij zegt dat hij bij het naar binnen duwen de koppeling heeft losgelaten, resultaat : krasjes + spiegel eraf.

Hij heeft al flink van zijn prijs afgedaan en ik ben ERG verliefd op dat ding (arraw exhaust er onder voor het lekkere geluidje :9~ ), is dit trouwens titanium of alu, kenners ????

what to do , what to do, uw meningen :

proefrit, zonder te veel bescherming ( ik weet het |( )
full


schade
full


ow tweede R6 was sticker machine die al 4 maanden stond te verrotten in schuurtje bij iemand die zich heel vaag gedroeg, dus doei doei
 
Als ik even snel kijk dan zijn de kosten een lakstiftje en een nieuw carter dekseltje. Een lakstift kost je bij Japartsnl.com een euro of 9 + verzend kosten. Het carterdekseltje kost je wel 100 euro. Kijk wel even of die kuip nergens gescheurd is bij de ophangpunten.
 
schade :?

Als dat schade is heb ik helemaal een schadebak ;( :P .

Ik ben geen kenner maar dit kan niet meer zijn dan hooguit een keer omgevallen toen ie stilstond of zo...ik zou zijn verhaal dus wel geloven, iets ergs is het iig niet.. :)
 
Ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel verstand van, maar hij ziet er mooi uit !
Als ik genoeg pleuro's had zou ik ook wel zo een willen kopen !
Ik kan me niet voorstellen dat het heel veel werk is om de schade te herstellen.
Er zijn volgens mij ook genoeg topics waar in vermeld staat waar je op moet letten bij de aanschaf van een moto !

Heel veel wijsheid en suc6 met de keuze!
 
wat kost spiegeltje orgineel voor R6 ??? iemand indicatie ?
ow en wat kost die uitlaat die er onder ligt ?
 
Hoeveel heeft hij van de prijs afgedaan, wat wil hij er überhaupt voor hebben? En hoeveel km's staan er op de teller??

Of het alleen met een lakstift lukt, weet ik niet, want volgens mij is de kuip ook een beetje verbogen op de plek van die kras.

Maar goed als hij flink wat van de prijs afdoet, en jij kan het voor minder laten maken.......doen!! :)
 
erg mooi ding, en die krassen stellen niet echt veel voor vind ik
 
Zit de orginele demper erbij en hoe ziet die eruit?
 
Hoeveel heeft hij van de prijs afgedaan, wat wil hij er überhaupt voor hebben? En hoeveel km's staan er op de teller??

Of het alleen met een lakstift lukt, weet ik niet, want volgens mij is de kuip ook een beetje verbogen op de plek van die kras.

Maar goed als hij flink wat van de prijs afdoet, en jij kan het voor minder laten maken.......doen!! :)

03-2000, 7000 km op teller, vraagprijs 6800, nu 6200.
kuip is aan beide kanten nog identiek, dus niet verbogen (of aan beide kanten ;) )
 
Zit de orginele demper erbij en hoe ziet die eruit?

yep, en heb die inderdaad nodig voor de keuring, heb demper niet gezien dus weet niet of het volledig systeem is.

die arrow is geen ABE zei die, er komt me ook een hels kabaal uit dat ding, niet normaal, me vader heeft ook even gereden, die ging de hoek om (uit beeld), en trok weg (hoorde hem 3x schakelen) , kreeg gewoon kippevel toen ik hem hoorde weg janken.

Het zijn dan ook net kleine kinderen he, die vaders :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein schuivertje van (ongeveer een meter)gemaakt op mijn R6, model 2002, (ook rechterzijde). Op precies dezelfde plekken heb ik dus ook schade. Ook ongeveer van dezelfde orde aan krassen (verder niks). Alle kuipdelen (ik had echter ook de kuip bij de koplamp iets een kras) + spiegel + deksel + knipper voor: een totale schadepost van bijna € 2.000,-

Ik weet niet wat je voor die fiets moet gaan betalen, maar houdt rekening dus rekening met het eventueel willen vervangen van kuipdelen etc. Wat zeker is, is dat er niet veel aan de hand is, want je zou de kuipdelen ook gemakkelijk kunnen bijwerken.


CAT
 
03-2000, 7000 km op teller, vraagprijs 6800, nu 6200.
kuip is aan beide kanten nog identiek, dus niet verbogen (of aan beide kanten ;) )


Ik bedoelde eigenlijk ook meer een deukje o.i.d. zei het een beetje krom |(

Heb je dat ene lijstje er ook bij gepakt, die checklist bij het kopen van 2dehands motoren voor dummies ;)

Ik hoop alleen niet voor je dat het 7000 nordschleife-km's zijn, anders lijkt de prijs me wel redelijk, ik weet alleen niet of je er nou echt veel mee wint om hem in Duitsland te halen :?

Koop hem wel met je verstand en niet met je hart, krijg je "liefdesverdriet" van ;) :)
 
Heb je dat ene lijstje er ook bij gepakt, die checklist bij het kopen van 2dehands motoren voor dummies ;)

Ik hoop alleen niet voor je dat het 7000 nordschleife-km's zijn, anders lijkt de prijs me wel redelijk, ik weet alleen niet of je er nou echt veel mee wint om hem in Duitsland te halen :?

Koop hem wel met je verstand en niet met je hart, krijg je "liefdesverdriet" van ;) :)

checklist is in bezit, rest van de motor is top, alleen krasjes en spiegel.
zaten nieuwe banden onder met redelijke schaamranden, dus geen nordschleife ganger.
 
Update :

Net gebeld met die knakker en ik heb het niet meer in eigen hand, heb nieuw bod gedaan van 5800 ( met vertrouwen erin dat deze schade werkelijk bij het binnen zetten is gebeurd ), hij schrok best van me nieuwe bod :) , dus weet niet of dit verhaal nog een part 2 krijgt,

hij belt morgenavond terug want hij moest het nog eventjes overleggen.

i'll keep you posted.

thanks voor alle snelle adviezen en reacties.
 
Als je mocht besluiten hem te kopen (wat ik voor 5800 zeker zou doen..) dan is het misschien raadzaam die (kleine) schade nog lekker even te laten zitten, je weet maar nooit wat er nog gebeurd zo in het begin, als je pas net rijdt.. zo storend is het niet en je kan met recht zeggen dat "het al was" ;) .
 
Vreemd dat de spiegel er af is maar het knipperlichtje er nog op zit (vervangen?).
Die uitlaat lijkt van buiten aluminium maar titanium wordt meestal alleen voor het binnenwerk gebruikt dus dat kun je zo niet zien.
Je weet neem ik aan wat je nodig hebt bij de RDW keuring? Zo lijkt het dat hij de ophanging van de nummerplaat heeft verandert, zit er nog kentekenplaat verlichting op? Ook de originele uitlaat is wel handig. (edit)niet goed gelezen, originele uitlaat zit er dus bij, kent.verlichting zit bij dit model in het achterlicht(edit)
De kosten voor de onderdelen (zoals ze aan mij zijn opgegeven):
spiegel 75 euro
deksel pickup 74 euro
kuipdeel midden 233 euro
Maar dat kuipdeel kun je wel bijwerken met een stiftje, dat deksel kun je prima schuren en spuiten en een spiegel heb ik nog wel voor je (voor een leuke prijs).

Groeten,


Fly.
 
Laatst bewerkt:
Hey Newbie

Volgens mij moet je niet gaan lopen zeuren over de kosten van een spiegeltje als je die R6 voor een redelijke prijs kan kopen (en 5800 euro is echt redelijk). Als je daar namelijk al moeite mee hebt lijkt het me niet verstandig om dat ding te kopen. Straks komen namelijk de gebruikskosten zoals banden, ketting, grote beurt etc. Bovendien moet je nog een pak kopen etc. Schade is minimaal zo te zien (bedoel ik natuurlijk wel kuipdelen strakzetten en spuiten, niet vervangen). gewoon kopen dus en zoals al gezegd idd de schade even laten voor wat het is. Wie weet (ik hoop het niet) laat je hem zelf nog eens uit je handen glippen. Succes met de aankoop en laat het even weten als je hem hebt.

Lambik
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat de spiegel er af is maar het knipperlichtje er nog op zit (vervangen?).
Die uitlaat lijkt van buiten aluminium maar titanium wordt meestal alleen voor het binnenwerk gebruikt dus dat kun je zo niet zien.
Je weet neem ik aan wat je nodig hebt bij de RDW keuring? Zo lijkt het dat hij de ophanging van de nummerplaat heeft verandert, zit er nog kentekenplaat verlichting op? Ook de originele uitlaat is wel handig. (edit)niet goed gelezen, originele uitlaat zit er dus bij, kent.verlichting zit bij dit model in het achterlicht(edit)
De kosten voor de onderdelen (zoals ze aan mij zijn opgegeven):
spiegel 75 euro
deksel pickup 74 euro
kuipdeel midden 233 euro
Maar dat kuipdeel kun je wel bijwerken met een stiftje, dat deksel kun je prima schuren en spuiten en een spiegel heb ik nog wel voor je (voor een leuke prijs).

Groeten,


Fly.

Hij belt vanavond terug, dus als t een go is, heb ik wel interesse in spiegeltje, dan mail ik wel effe naar je.

Uitlaat al gevonden op www.arrow.it, is titanium , arrows leverd geen alu zag ik. of in ieder geval nu niet meer.

Snap je verhaal van de kentekenhouder niet zo, is er wat veranderd op deze R6 dan ??? kan zo gauw geen foto vinden van acherkant, zal vanavond video even bekijken.
 
Hey Newbie

Volgens mij moet je niet gaan lopen zeuren over de kosten van een spiegeltje als je die R6 voor een redelijke prijs kan kopen (en 5800 euro is echt redelijk). Als je daar namelijk al moeite mee hebt lijkt het me niet verstandig om dat ding te kopen. Straks komen namelijk de gebruikskosten zoals banden, ketting, grote beurt etc. Bovendien moet je nog een pak kopen etc. Schade is minimaal zo te zien (bedoel ik natuurlijk wel kuipdelen strakzetten en spuiten, niet vervangen). gewoon kopen dus en zoals al gezegd idd de schade even laten voor wat het is. Wie weet (ik hoop het niet) laat je hem zelf nog eens uit je handen glippen. Succes met de aankoop en laat het even weten als je hem hebt.

Lambik


Ik zeur ook niet lambik, ik vraag gewoon advies aan de mensen die er wel verstand van hebben, daar hoor ik niet bij.

Dat pak komt er wel, straks maand de tijd om er eentje te zoeken als ik aan het wachten ben op de keuring :( .

en als die 5800 gaat kosten zeur ik helemaal niet meer, want dan is het een done deal. maar zijn prijs was 6200.
 
zaten nieuwe banden onder met redelijke schaamranden, dus geen nordschleife ganger.

Haha, na 7000 op de teller "geen nordschleife ganger" EN nieuwe banden?

Ik vermoed dat er nog gewoon de originele banden op zitten.

Ik heb ook een "2000" R6 gekocht met toevallig ook z'n 7000 op de teller.
Profiel zag er idd "als nieuw" uit, schaamranden van iemand die 't niet naar z'n zin heeft gehad op die fiets ;)

6200 lijkt me redelijk, dit is nu niet echt een schadefiets eh...
 
Haha, na 7000 op de teller "geen nordschleife ganger" EN nieuwe banden?

Ik vermoed dat er nog gewoon de originele banden op zitten.

Ik heb ook een "2000" R6 gekocht met toevallig ook z'n 7000 op de teller.
Profiel zag er idd "als nieuw" uit, schaamranden van iemand die 't niet naar z'n zin heeft gehad op die fiets ;)

6200 lijkt me redelijk, dit is nu niet echt een schadefiets eh...

Hij vertelde me dat er vorig zomer nieuwe banden onder zijn gekomen. ik had zon profiel metertje bij me en er zat dik 5 mm profiel op. kan me niet voorstellen dat je 5 mm profiel overhoud als je 7000 km met band rijd.

of heb ik het mis, hoeveel profiel heeft een nieuwe band?
 
Terug
Bovenaan Onderaan