Dilemma sv 650s of Kawa Z750

MotorLoosie

MF'er
26 feb 2005
59
0
Heiloo
dag iedereen ik zit met het volgende dilemma, tenminste voor mij is het een dilemma, ik heb nu een VTR firestorm en wil een stappie minder gaan rijden nou twijfel ik tussen de suzuki en de kawa, graag wil ik weten wat ik straks ga missen of er juist bijkrijg aan rijgedrag power etc.

graag jullie bevindingen misschien kunnen jullie de keuze makkelijker maken, en wat voor problemen kan ik verwachten met de 2 keuzes als die er al zijn

bij voorbaat dank voor de info
 
dag iedereen ik zit met het volgende dilemma, tenminste voor mij is het een dilemma, ik heb nu een VTR firestorm en wil een stappie minder gaan rijden nou twijfel ik tussen de suzuki en de kawa, graag wil ik weten wat ik straks ga missen of er juist bijkrijg aan rijgedrag power etc.

graag jullie bevindingen misschien kunnen jullie de keuze makkelijker maken, en wat voor problemen kan ik verwachten met de 2 keuzes als die er al zijn

bij voorbaat dank voor de info
proefrit zegt meer dan 1000 meningen


hier de test van de kawa750 Motorfreaks: Test: Kawasaki Z750

kan de sv niet vinden :N
 
Laatst bewerkt:
De SV geeft je wat minder van hetzelfde als je VTR. Hij is wel een stukje wendbaarder. Is ook een "speelfiets".
De Kawa 750 is heel anders qua rijgedrag, remt minder af op de motor, heeft wat minder accelleratie uit krappe bochten, maar rijdt soepeler en is mogelijk zelfs wat sneller op rechte stukken dan je Storm. Is meer allround.

Vooral gaan proefrijden dus.
 
sv650 motorkarakter lijkt redelijk op die wat je nu hebt
zit een lekker v2 soundje in (zoals je firestorm)

z750: blok loopt soepele en kan je makkelijke op lage snelheid in een hoger versnelling rijden. heeft dus minder last van bokken bij een te laag toerental.
Verder heeft die meer power en zal dan ook harde acceleren dan een sv650. de top ligt ook iets hoger.
 
De SV geeft je wat minder van hetzelfde als je VTR. Hij is wel een stukje wendbaarder. Is ook een "speelfiets".
De Kawa 750 is heel anders qua rijgedrag, remt minder af op de motor, heeft wat minder accelleratie uit krappe bochten, maar rijdt soepeler en is mogelijk zelfs wat sneller op rechte stukken dan je Storm. Is meer allround.

Vooral gaan proefrijden dus.

Z750 is dus wél sneller uit krappe bochten dan een SV.
 
doe mij die maar:


full




:+
 
Nadat je in de SV de vering hebt vervangen?? :o
Nee ik denk als je meer relaxed en soepel woon/werk
wilt rijden: De kawa... maar als je toch echt een twin
liefhebber bent en een lekkere stuurfiets met dito sound
wilt hebben: SV650... Stel wel de S voor _O-
 
als ik het goed begrijp is de kawa dus wat rustiger in het algemeen kwa rijgedrag, maar heeft wel veel pk,s en de sv is net als mn firestorm, maar net even wat minder pks en koppel.
 
Als ik de testen mag geloven is het eerder andersom en is de sv650 de allemans vriend en schijnt de Z750 toch wat agressiever te zijn.

Welke motor verder het snelst is zou ik niet weten en ik denk ook dat het geen drol uitmaakt. Ga gewoon zelf proefrijden en kijk wat je het meest ligt en waar jij het meeste rijplezier uit haalt. Ik wil zelf ook dit voorjaar voor een Z750 gaan shoppen (als de financien rond zijn tenminste) *D
 
het is een moeilijke keus het geluid van de twin is erg verslavend, maar je wil wel eens iets anders, er zijn op het moment weinig z750 2e hands te koop, en veel sv 650 dus het word moeilijk om een knappe z750 te vinden
 
Wat looks betreft zou ik voor de SV gaan.
Wat rijgedrag betreft: nog niet uitgeprobeerd.

Maar nogmaals: ga proefrijden!
 
Al eens gekeken naar een Raptor 650 :?
Ook het suzuki 650 motorblok maar met een italiaanse look van zowel MV agusta als Cagiva zelf eromheen gebouwd ;)

kijk even hier http://www.cagiva.it/

kies recht voor raptor en dan de 650 i.e.

succes :W
 
Eens een v-twin, altijd een V-twin, de SV dus!

Serieus, na m'n SV650S heb ik 14 maanden op een vier in lijn gereden (CBR600RR). Op zich een geweldige motor, maar ik was duidelijk geen 4inlijn rijder. Bij een V-twin zit er veel meer koppel onderin, en die trek je dus in lage toeren lekker uit de bocht. Een vier in lijn moet je in veel hogere toeren rijden, en ik kon daar niet aan wennen. Misschien dat dat voor jou anders is hoor, maar ik ben heel blij nu weer een SV te rijden!

(En dat geluid! Een vier in lijn kan noooooooiiit zo geweldig klinken als een V-twin!)
 
Eens een v-twin, altijd een V-twin, de SV dus!

Serieus, na m'n SV650S heb ik 14 maanden op een vier in lijn gereden (CBR600RR). Op zich een geweldige motor, maar ik was duidelijk geen 4inlijn rijder. Bij een V-twin zit er veel meer koppel onderin, en die trek je dus in lage toeren lekker uit de bocht. Een vier in lijn moet je in veel hogere toeren rijden, en ik kon daar niet aan wennen. Misschien dat dat voor jou anders is hoor, maar ik ben heel blij nu weer een SV te rijden!

(En dat geluid! Een vier in lijn kan noooooooiiit zo geweldig klinken als een V-twin!)
ik heb een beetje hetzelfde 'probleem' heb 2 en 3 cylinder gereden....vindt dit een machtige motor maar ik ga ooit echt terug naar 3 voor de koppel en het geluid, hoewel een 4 cylindermet akra ook heeeeeeel mooi klinkt :Y :Y :Y :Y
 
ik heb een beetje hetzelfde 'probleem' heb 2 en 3 cylinder gereden....vindt dit een machtige motor maar ik ga ooit echt terug naar 3 voor de koppel en het geluid, hoewel een 4 cylindermet akra ook heeeeeeel mooi klinkt :Y :Y :Y :Y

Ok, daar heb je me: het enige alternatief voor een 2 cilinder is inderdaad een driecilinder... Vond ik ook erg leuk om mee te rijden, heerlijk speelfietsje die Speed Triple! Misschien nog een tip voor TS?
 
Ok, daar heb je me: het enige alternatief voor een 2 cilinder is inderdaad een driecilinder... Vond ik ook erg leuk om mee te rijden, heerlijk speelfietsje die Speed Triple! Misschien nog een tip voor TS?
prijs ligt wel een beetje hoger...maar een tip met stip :Y :Y :Y :Y
nog ff sparen *O* *O* *O* *O* *O*
 
ik heb maar heel even kunnen rijden omdat de dealert vond dat ik nog niet zeker genoeg was dat ik zou gaan kopen, en er lag pekel op de weg dus hij vond dat het eigenlijk niet nodig was. maar ik heb heel even kunnen proberen. de acceleratie is minder maar het sturen is wel zow lekker licht, alsof ik weer op mn fiets zat
 
ik heb maar heel even kunnen rijden omdat de dealert vond dat ik nog niet zeker genoeg was dat ik zou gaan kopen, en er lag pekel op de weg dus hij vond dat het eigenlijk niet nodig was. maar ik heb heel even kunnen proberen. de acceleratie is minder maar het sturen is wel zow lekker licht, alsof ik weer op mn fiets zat

Jammer dat je maar een klein stukje mocht...

Tja, de acceleratie is natuurlijk wel wat minder als je 40 pK minder hebt dan je gewend bent, dat was te verwachten. Maar je wou toch een stapje terug? Dat betekent dan automatisch acceleratie inleveren helaas.
Maar door het lichte sturen kun je ondanks de 70 pK goed meekomen op een bochtige weg hoor!
 
ik heb maar heel even kunnen rijden omdat de dealert vond dat ik nog niet zeker genoeg was dat ik zou gaan kopen, en er lag pekel op de weg dus hij vond dat het eigenlijk niet nodig was. maar ik heb heel even kunnen proberen. de acceleratie is minder maar het sturen is wel zow lekker licht, alsof ik weer op mn fiets zat

Hoe hard heb je aan het gas gedraait? Als je gewoon bruut vol het gas open gooit bij 2.500 rpm tot aan vlak voor de begrenzer gaan de 72 trappelende paardjes vol in gallop er vandoor 8-)

315716

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan