Dilemma zzr 600

jonathan_s

Rookie
5 okt 2007
19
0
waalwijk
Beste forummers,

Ik heb een dilemma. Ik heb jaren lang geknutselt aan oude golfje's e.d. Sinds mijn lease auto ben ik hier volledig mee gestopt en heb mijn motor rijbewijs gehaald en een zzr 600 uit 1993 van vriend gekocht. De motor rijd super fijn en heeft meer dan genoeg vermogen voor mij.

Maar............. De motor heeft een schuifschade. De vorige eigenaar (Juist ja die goede vriend) is op een parkeerterrein onderuit gegaan op het grind. Met een kilometertje of 5 per uur. Geen grote crash dus maar wel een aantal flinke krassen op de zijkant van de kappen. Het plan was om hier niets aan te doen en alleen maar lekker te rijden. De prijs was er tenslotte naar.

Nu begint het toch te kriebelen om deze zeer fijne motor een flinke upgrade te geven qua look.

Ik zit zelf te denken aan volledig matzwart met creme witte "pro rider" stikkers en lijnen. Eventueel een enkele uitlaat en nog wat kleine dingen.

Nu wil ik weten of dit wel de goed richting is of dat ik de motor toch maar beter kan verkopen over een jaartje en veel geld neer te tellen voor iets nieuwers maar wel minstens zo "cool".

graag jullie mening.

groetjes jonathan

ps: Hierbij een foto. KM-stand 45.000
DSC02299.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jonathan,

in ieder geval welkom op het forum. Ik kan je alleen mijn persoonlijke mening geven. Als je de motor gaat opknappen en een andere look geven dan zal dit geld gaan kosten. Dit geld zal je nooit meer terug verdienen. De motor zal misschien moeilijker te verkopen zijn, omdat hij niet meer origineel is en mensen niet weten hoe en wat voor schade deze heeft gehad.

Aan de andere kant krijg je natuurlijk een one of a kind fiets die niemand anders heeft. Als je het leuk vind om de fiets op te knappen en je denkt dat je er voorlopig nog wel op zult rijden is het misschien de moeite waard. Als je iemand bent die snel weer iets anders wilt of dat je iets nieuwers wilt dan zou ik het geld daarvoor opzij leggen.

Succes met je keuze en als je hem gaat verbouwen/opknappen wel een topic openen.

Groeten Frank
 
Ik zou alleen de kuip in kwestie zo goed mogelijk zelf proberen te spuiten. Is opzich goed te doen.
 
ik zou t gewoon doen. uitlaatje en die kleine dingetjes zeker, en misschien dat je goedkoop een origineel kuipie kan krijgen zonder krassen. je zal er misschien niet al je geld voor terugkrijgen maar wel een hele hoop plezier.
 
Als je geen zin hebt om te spuiten kun je mischien terecht bij www.swinkelsmotoren.nl (motorsloop) of bij www.kuipwerk.nl
 
mensen bednakt. Ik ga er over na denken. Zodra het een projectje wordt zal ik hier een topic openen.

groetjes jonathan
 
Gewoon lekker rijden joh!!! De ZZR is toch een rijdersmachine... en gewoon sparen voor een andere, en dan deze houden als pekelfiets. Ik heb zelf een '91-er en ben er erg blij mee. Dus als ik jou was. Lekker blijven rijden en als je een keer onderuit gaat, dan is het ook niet zo erg. groet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan