Dilemma..

Krizsz

MF'er
16 feb 2002
111
0
Hoogstraten (B)
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe motor. Nu heb ik op de Rai op alle modellen gezeten en daar kwam een ZX9 voor mij het beste uit. Zelfs mijn vriendin vond hem lekkerder achterop zitten dan de Thundercat die ik nu heb.
Dus ikke net gebeld naar plaatselijke Kwak dealer en nu heb ik de volgende opties:

- een nieuwe '02 model kopen voor €11.395 (dat is min €600 korting)
- een overjarig '01 model kopen (ook splinternieuw verder) voor €8200
- of wachten op het '03 model (injectie)

Errug veel is er niet veranderd aan die fietsen de afgelopen paar jaar. Als ik dat '01 model neem, dan scheelt dat toch wel even €3195 en daar kan je natuurlijk een leuk uitlaatje enzo van kopen...
Of wachten op het '03 model met het enige verschil dat er injectie opzit...

Wat is wijs?
 
Ik moet zeggen dat ik €3000,- een hoop geld vind.

Als je er nou helemaal op gebrand bent om het nieuwste van het nieuwste te hebben omdat je gewoon alleen maar nieuw wil dan is er natuurlijk maar een optie en dat is op de '03 wachten.
Uit jou vraag haal ik een beetje dat het je eigelijk niets uitmaakt en dat het je geinig lijkt om op de nieuwe te rijden maar als het niet kan is het voor jou ook geen drama!

De keuze blijft altijd aan jou maar ik zou het wel weten en lekker voor de '01 gaan en dat geld in je zak houden!

Koop je een leuk fietsie voor je meissie! O-)
 
Ik zou dan persoonlijk toch die 2001 kopen, 8200 euro is niet duur voor een nieuwe fiets en zoveel beter zullen die nieuwe 2002 en 2003 toch niet zijn denk ik. Verder nog voor een paar honderd euro een leuke demper erop en nog wat leuke dingetjes en je hebt een perfecte fiets voor niet al te veel geld.
 
Weet je zeker de het 03 model injectie heeft? Volgens Kawa USA is het nog steeds carburatie...
 
Ik zou voor de 2002 gaan.
Maar dan moet er nog wat van die prijs af.
Wel in het groen natuurlijk :)

Een 2003 kost veel eurotjes.
Maar ziet er :9~ uit.
Veel groen *D
De zx9r van 2003 heeft nog carbs en geen injectie.
 
Dus toch geen injectie?
Da's raar, want bij de dealer zeiden ze van wel en ik kan me herinneren dat er op de Rai ook iets bij stond van injectie, want dat waren '03 modellen die daar stonden.

:? :? :?
 
Dit staat op www.kawasaki.com :

Engine: 4-stroke, DOHC, inline four, 16 valves

Displacement: 899cc

Starting: Electric

Bore x Stroke: 75.0 x 50.9mm

Compression ratio: 12.2:1

Cooling: Liquid

Carburetion: Keihin CVKD40 x 4
 
mja, dan zal het wel zo zijn... Dan ga ik toch nog heel even wachten denk ik om te kijken hoeveel korting ze gaan geven op het '02 model als het '03 model er is. Wie weet scheelt dat ook nog lekker wat :9
 
ik zou 2001 model kopen..scheelt je meer dan 6600,-GLD nou dat vind ik nog al niet wat...als daar 0 km op staat...dan weet ik het wel...

uitlaatjes en een dynojet kit...levert meer op dan een 2003 model kopen met evt.injectie erop...(en een uitlaat +dyno is nog goedkoper ook.. :)
 
ik zou ook voor de overjarige gaan.

Voor dat geld heb je hier net een mooie 2e hands 600...ik wist het wel :) :)
 
Ik zou voor die fiets van 2001 gaan.
Kan je nog geld verspijkeren aan uitlaat enzo en nog steeds geld overhouden voor een beurt en verzekering :)
 
ik zou voor de '01 gaan en voor het overige geld, wat je schijnbaar heb, die fiets eens goed aankleden o.a. uitlaatje, dyno kitje, stalen remleidingen }) en andere prulletjes zoals kleine knippers :9~ enzo
maar als je nu toch de '01 koopt maar geen prularia voor je motor wil kopen van het geld dat je bespaard mag je het altijd in het munky's nieuwemotorfietsfonds stoppen :+ :9

volgens mij is froggy beetje groen geil ;)
 
Schijnt dat het 2002 model toch wel heel erg verbeterd is t.o.v. 2001 model. Ik zou daarom voor 2002 model gaan en kijken of je nog wat van de prijs af kan snoepen!!
 
Heb je die tijd dan om te w88 op het '03 model?

Ik bedoel, als je w8 kan die '01 dan wegzijn of heeft hij er meerdere?
 
Een dilemma is als je moet kiezen tussen 2 onaangenaame dingen, nou lijkt me geen van 3 onaangenaam! Suc6
 
hier een zeer verkleinde versie :)

full


oh ja, ik zou zeker voor de 2001 versie gaan, alhoewel bovenstaande plaatje (=2002 versie :) ) wel errug lekker is qua kleurstelling. wat dat betreft is 2001 weer een stukje minder.
 
Laatst bewerkt:
Heb je die tijd dan om te w88 op het '03 model?

Ik bedoel, als je w8 kan die '01 dan wegzijn of heeft hij er meerdere?

Ja, ik heb wel de tijd. Maar ik weet niet of ik zo lang wil / kan wachten. :9~ Heb mijn Thundercat nog, dus... Nee, dealer heeft er maar één voor zo ver ik weet. Een grijze. Ik ga als ik op tijd klaar ben vanavond met werken, gaan kijken welke kleur het precies is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan