Dilemma

17tien

Die hard MF'er
5 feb 2005
352
0
/
Hallo,

na lang twijfelen ga ik toch kiezen voor een 125cc 2takt motortje om mee te beginnen. Nu heb ik er 1 zien staan en wou deze dus gaan bekijken, echter zou ik iemand meenemen die er veel verstand van heeft en die hem ook kan testrijden, ik ben zelf nog bezig met me rijbewijs en kan dus niet meer dan een paar keer op en neer door de straat rijden. Alleen nu is die man op vakantie en komt pas over een paar weken terug, waarna ik ook weer op vakantie ben. Dus als ik dan weer terug ben gekomen zou die motor (die ik oo zo graag wil hebben :) )vast wel weg zijn. Mijn dilemma is nu, zou ik hem zelf ophalen en dan beslissen op grond van de standaard aandachtspuntjes en op dat kleine stukje rijden. Of zou ik wachten en deze motor maar laten lopen. Misschien kunnen juliie me hierbij helpen |( . Ik hoor het wel!
 
Dat zou ik niet zo gauw doen. Je hebt zo een miskoop te pakken. Je kunt overwgen Erik van Lent mee te vragen en hem de motor te laten testen, mensen die ik ken en dat gedaan hebben waren er zeer tevereden over. http://www.erikvanlent.nl/ Zelfs als je een relatief goedkope motor koopt is het jammer als je geld weggooit.
Succes en hoop dat je er veel plezier van hebt.
 
inderdaad verstandig K1200GT, de kosten van een keuring is minder erg als een vette miskoop !

De Kale

(ik denk dat je na zo'n keuring ook veel blijer met je motor bent!)
 
Gewoon wachten tot de vakantie's voorbij zijn.
Als de motor dan al verkocht is was deze dus niet voor jou bestemd. Geeft niks, er zijn genoeg motoren te koop, en je rijbewijs heb je nog niet, dus er is nog tijd.

Staat de motor na de vakantie er nog wel, dan kun je altijd nog gaan kijken. Het geeft ook aan dat de belangstelling niet zo groot is, dat kan een positief effect hebben op de prijs. ;)
 
Gewoon wachten tot de vakantie's voorbij zijn.
Als de motor dan al verkocht is was deze dus niet voor jou bestemd. Geeft niks, er zijn genoeg motoren te koop, en je rijbewijs heb je nog niet, dus er is nog tijd.

Staat de motor na de vakantie er nog wel, dan kun je altijd nog gaan kijken. Het geeft ook aan dat de belangstelling niet zo groot is, dat kan een positief effect hebben op de prijs. ;)

Het is juist de motor in de goede kleur en perfekte stickers, en dat soort motor zie je niet heel vaak op het internet :X . Maar aan jullie reacties te horen moet ik het maar niet doen.
 
gewoon RBW halen en dan een x testrijden op een 125cc 2takt ( :X ) en een x op een 25kW fiets (een of andere 600cc of 400cc). wedde dat je me bedankt dat je die 125 niet hebt genomen ;)
 
17tien, ga rustig eerst proefrijden op een 2takt 125cc. Pak daarna een 25kw 400/600cc fiets en rij daar eens op.. :) Ik heb spijt dat ik een 250cc (nog wel) 2takt gekocht heb, en dat ga jij ook krijgen.. :Y
Misschien ga je voor het uiterlijk van de Mito maar ziet dit er niet mooi uit dan?

full


niet te koop trouwens ;)
 
17tien, ga rustig eerst proefrijden op een 2takt 125cc. Pak daarna een 25kw 400/600cc fiets en rij daar eens op.. :) Ik heb spijt dat ik een 250cc (nog wel) 2takt gekocht heb, en dat ga jij ook krijgen.. :Y
Misschien ga je voor het uiterlijk van de Mito maar ziet dit er niet mooi uit dan?

(Afbeelding)

niet te koop trouwens ;)

zkr, dit ziet er nog mooier uit :} , maarjah wat kost zon ding, en eerst heb ik naar een suzuki gs500e gekeken alleen daar ben ik bang voor dat het big-end eruit gaat lopen.
 
zkr, dit ziet er nog mooier uit :} , maarjah wat kost zon ding, en eerst heb ik naar een suzuki gs500e gekeken alleen daar ben ik bang voor dat het big-end eruit gaat lopen.
Waar ben je naar op zoek (soort motor), wat is je budget, ben jezelf handig, etc.?
Krijg nu het gevoel dat de mito een impulsaankoop zou zijn.
Er zijn hier zat mensen die je kunnen helpen met het zoeken van de juiste motor voor je indien ze weten wat je precies zoekt :)
 
zkr, dit ziet er nog mooier uit :} , maarjah wat kost zon ding, en eerst heb ik naar een suzuki gs500e gekeken alleen daar ben ik bang voor dat het big-end eruit gaat lopen.

Waarom ben je daar bang voor, je had toch al helemaal geen technisch inzicht ??

Een motor in de goede kleur en met de goede stickers....dat is voor ongeveer 1 % belangrijk, laat deze gerust staan als je er zelf (nog) geen verstand van hebt. Impuls aankopen en aankopen "omdat ie anders misschien weg is" zijn achteraf vaak de domste aankopen die je kunt doen.


Ik heb overigens nog een CB450S te koop, mag je hebben voor...zeg...750 Euro, maar dan moet je wel snel beslissen, geen tweede zo mooi en er is al iemand waar ik mail van verwacht die 'm wil kopen, dus opschieten als je nog kans wil maken op zo'n buitenkansje *D !!!







Als je begrijpt wat ik bedoel.... O-) ;)
 
@ baksteen: Ik heb wel een beetje technisch inzicht, het is niet zo dat ik er totaaaaaal niks van af weet. Maar van 2 takt weet ik gewoon meer dan van 4 takt, en over dat big-end. Je hoort dat het gs blokken vaak naar de klote gaan omdat het big-end eruit loopt en daar zit ik niet echt op te wachten :N

@ Tuutuut: Mijn budget voor de motor is 1100 a 1200 euro max. Daarbij is mijn motorrijbewijs bedrag al van af gehaald, en motorpak, helm, schoenen, en handschoenen heb ik al gekocht. De motor is niet bedoelt voor woon-werk verkeer maar leuke ritjes met mooi droog weer. Verder moet hij dus niet te veel geld in onderhoud kosten (student '( ) en hij moet lekker sturen, en toch ook wel mooi eruit zien.
 
Van dat bigend bij een GS500 is echt onzin. Elke motor loopt dit risico. De GS500 is juist een supergoed blokje waar je makkelijk een ton op kan rijden.
Tuurlijk is het hierbij belangrijk of het onderhoud goed is. Maar ook dat is bij elke motor zo.
Met de mito of rs125 zal je juist veel meer problemen hebben. Ook zal het onderhoud veel duurder uitpakken.
Ik zou zelf nooit een 125cc 2tact kopen. En al helemaal niet omdat ik zo nodig 25kw moet rijden. Alternatieven genoeg hoor.
Maar het blijft jouw keuze. En waarschijnlijk heb je je keuze allang gemaakt haha :+

Gr, Peter
 
@ baksteen: Ik heb wel een beetje technisch inzicht, het is niet zo dat ik er totaaaaaal niks van af weet. Maar van 2 takt weet ik gewoon meer dan van 4 takt, en over dat big-end. Je hoort dat het gs blokken vaak naar de klote gaan omdat het big-end eruit loopt en daar zit ik niet echt op te wachten :N

@ Tuutuut: Mijn budget voor de motor is 1100 a 1200 euro max. Daarbij is mijn motorrijbewijs bedrag al van af gehaald, en motorpak, helm, schoenen, en handschoenen heb ik al gekocht. De motor is niet bedoelt voor woon-werk verkeer maar leuke ritjes met mooi droog weer. Verder moet hij dus niet te veel geld in onderhoud kosten (student '( ) en hij moet lekker sturen, en toch ook wel mooi eruit zien.

Da's mooi, want je hebt t nu toch over een 2T ??

En van dat big-end...dat zeggen ze ook van een VX800...en van een KTM ...en van blahblah...d'r zijn waarschijnlijk meer GSén die aan wat anders ten onder gaan als aan het Big-end hoor, dus.....geld trouwens voor heel de motorwereld ;)
 
Gewoon wachten tot de vakantie's voorbij zijn.
Als de motor dan al verkocht is was deze dus niet voor jou bestemd. Geeft niks, er zijn genoeg motoren te koop, en je rijbewijs heb je nog niet, dus er is nog tijd.

Staat de motor na de vakantie er nog wel, dan kun je altijd nog gaan kijken. Het geeft ook aan dat de belangstelling niet zo groot is, dat kan een positief effect hebben op de prijs. ;)
:^
 
Gewoon wachten tot de vakantie's voorbij zijn.

stupid.gif


@ Tuutuut: Mijn budget voor de motor is 1100 a 1200 euro max. Daarbij is mijn motorrijbewijs bedrag al van af gehaald, en motorpak, helm, schoenen, en handschoenen heb ik al gekocht. De motor is niet bedoelt voor woon-werk verkeer maar leuke ritjes met mooi droog weer. Verder moet hij dus niet te veel geld in onderhoud kosten (student '( ) en hij moet lekker sturen, en toch ook wel mooi eruit zien.

Aangezien er genoeg mito's te koop staan zou ik inderdaad ook eerst rustig op vakantie gaan en er nog eens rustig over nadenken. Kun je meteen ook eens rondkijken bij motordealers naar andere motoren zoals een Honda CB-1, Hawk GT, Suzuki GS500, etc.

Misschien vind je ook wel klassiekers leuk zoals een SR500, SRX600, XBR500, etc.

In de tussentijd kun je dan ook nog iets sparen.
 
http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/stupid.gif ((Afbeelding))Aangezien er genoeg mito's te koop staan zou ik inderdaad ook eerst rustig op vakantie gaan en er nog eens rustig over nadenken. Kun je meteen ook eens rondkijken bij motordealers naar andere motoren zoals een Honda CB-1, Hawk GT, Suzuki GS500, etc.

Misschien vind je ook wel klassiekers leuk zoals een SR500, SRX600, XBR500, etc.

In de tussentijd kun je dan ook nog iets sparen.

Klassiekers spreken mij echt niet aan, het liefst zou ik meteen op een MV Agusta 1000cc springen maarjah je kan niet alles hebben in je leven he :+ . Maarja dus ik ben echt op zoek naar een beetje sportief motortje, en dan is de gs500e nog net sportief genoeg *O* . Maar hiernaast heb ik ook nog een andere hobby die meer geld kost, dan motorrijden dus daarom heb ik een vrij beperkt budget. Ik ben zo iemand die alles wil doen :P , als er maar snelheid in zit O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan